LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts rekent 5x tweevlaksvulling voor 1 kies. Kan dat?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Kiespijn

Tandarts rekent 5x tweevlaksvulling voor 1 kies. Kan dat?

Ongelezen bericht door Kiespijn »

Weet iemand of het correct is dat een tandarts voor het gedeeltelijk vervangen van de vulling van slechts 1 kies, de kosten voor 5x een tweevlaksvulling rekent (ik zat overigens 1 uur in de stoel).

Dank voor uw antwoord.

vroem

Re: Tandarts rekent 5x tweevlaksvulling voor 1 kies. Kan dat?

Ongelezen bericht door vroem »

nou nee, aan de andere kant is een uur voor 1 kies wel erg lang. Wat zegt de tandarts er zelf van?? een kies heeft in het ergste geval maar 5 vlakken die gevuld kunnen worden, en dat is dan uitstel naar een kroon, of uitstel naar trekken ervan...daar staat dan de prestatiecode meervlaksvulling voor. Of was het een behandeling uit 2011? maakt nogal uit voor gebruikte behandelcodes. En ook zeker dat het 1 en dezelfde kies was? even navragen bij de tandarts zelf levert meestal het meeste op.

Kiespijn

Beste Vroem,
Dank voor uw reactie. Het was echt maar 1 kies en de behandeling vond dit jaar plaats.
Ik ga de tandarts ook bellen, maar vond het wel fijn om iets meer van de materie te weten. Als hij het namelijk bewust gedaan heeft om meer te kunnen declareren dan wil ik wel gefundeerd tegengas kunnen geven.

vroem

vanaf 150,- had er een begroting overlegd moeten worden en even uitleg over hoe en wat. Is die begroting niet gegeven is er wel een probleem voor de tandarts. Om wat voor bedrag gaat het?

Kiespijn

Bij elkaar is het 355 euro.

5x tweevlaksvulling + 1x gebitsreiniging uitgebreid (dit gedeelte duurde 3 minuten).
Hij heeft wel uitgelegd wat hij ging doen maar er is niet over de prijs gesproken. Omdat hij het maar over 1 kies had schrok ik van het bedrag op de nota.

vroem

voor 355 had echt een schriftelijke begroting overlegd moeten worden, of gemaild naar u. voorafgaande aan behandeling. 5x 2 vlaks en tandsteen uitgebreid doe ik overigens niet in een uur en ook niet voor 355,-( eerder 1,5 uur en wat meer euri)

Kiespijn

Omdat de begroting achterwege werd gelaten kan ik dan bezwaar tegen het bedrag aantekenen?

vroem

formeel wel. Maar overleg eens met uw tandarts hoe dit heeft kunnen gebeuren? misschien heeft hij een begroting doorgemaild en is die in uw spambox gekomen? er is van alles denkbaar, geef hem eerst even de kans op zijn kant van het verhaal.

Kiespijn

Zal ik zeker doen. Dank voor uw informatie!

Gesloten