LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tandarts
Re: Tandarts
En als jij een fout maakt op je werk moet jij die na werktijd in je eigen tijd herstellen?
hwhardiek schreef:Als de tandarts een fout maakt b.v met kronen gebitten en dergelijke,en het wordt gerepareerd dan dient hij de kosten in bij het ziekenfonds.
m.a.w hij krijgt altijd geld voor zijn fouten.
te gek voor woorden
Niet terecht dat de tandarts dat indient bij de zorgverzekeraar.
En dan declareren bij de zorgverzekering ?berndv schreef:En als jij een fout maakt op je werk moet jij die na werktijd in je eigen tijd herstellen?
Indertijd toen ik nog in loondienst was en i maakte een fout, dan werd ik betaald door de baas om dat te herstellen, deze fatureerde dit dan ook weer gewoo door. Werkte in de b2b wereld.
Tuurlijk is het niet fair dat die kosten worden doorberekend aan de zorgverzekeraar, maar waar komt het "loon" van een tandarts vandaan? Een tandarts wordt deels betaald door de zorgverzekering. Uiteindelijk komen die kosten op ons aller bordje door de verhoging van de verzekeringspremie.
Maar hoe dacht ts dat medische missers hersteld worden? Bij de chirurg thuis op zijn vrije avond in zijn eigen tijd? Ik ind het niet fair, maar waar moet het doorbetaald worden?
Tuurlijk is het niet fair dat die kosten worden doorberekend aan de zorgverzekeraar, maar waar komt het "loon" van een tandarts vandaan? Een tandarts wordt deels betaald door de zorgverzekering. Uiteindelijk komen die kosten op ons aller bordje door de verhoging van de verzekeringspremie.
Maar hoe dacht ts dat medische missers hersteld worden? Bij de chirurg thuis op zijn vrije avond in zijn eigen tijd? Ik ind het niet fair, maar waar moet het doorbetaald worden?
Het moet betaald worden door de tandarts .
Ik heb zo'n rekening gekregen.
En ik betaal hem niet.
In de meeste gevallen accepteren de mensen dit.
De ziekenfondsen betalen de rekeningen gewoon maar weten niet dat het reparaties zijn. Ik denk dat er zo duizenden gevallen zijn .
Ik heb zo'n rekening gekregen.
En ik betaal hem niet.
In de meeste gevallen accepteren de mensen dit.
De ziekenfondsen betalen de rekeningen gewoon maar weten niet dat het reparaties zijn. Ik denk dat er zo duizenden gevallen zijn .
Dan zult u wel moeten aantonen dat er een fout gemaakt is. En dus bezwaar maken bij de tandarts. Het sec indienen van een klacht ontslaat u overigens nog steeds niet van een betalingsverplichting (of uw zorgverzekeraars indien uw tandarts cleared met de verzekering) simpelweg niet betalen gast in ieder gevalnuiteindelijk niet werken. Is maar een correcte route voor.
Als de tandarts mij had verteld dat hij zijn/haar fout zou zijn dan ga ik er vanuit dat ik het niet hoef te betalen en nee ik ging dus ook niet eerst die rekening voldoen.vroem schreef:Dan zult u wel moeten aantonen dat er een fout gemaakt is. En dus bezwaar maken bij de tandarts. Het sec indienen van een klacht ontslaat u overigens nog steeds niet van een betalingsverplichting (of uw zorgverzekeraars indien uw tandarts cleared met de verzekering) simpelweg niet betalen gast in ieder gevalnuiteindelijk niet werken. Is maar een correcte route voor.
Ik zou schriftelijk bezwaar indienen en de tandarts er op attenderen dat hij/zij een fout heeft gemaakt zoals hij/zij ook toegegeven (???) heeft en ik zou erbij schrijven dat ik de rekening niet wens te betalen.
Daarvan zou ik een kopie maken en opsturen naar de zorgverzekeraar.
Jij doet de aanname dat de tandarts heeft toegegeven een fout gemaakt te hebben, dat staat echter nergens. Net zoals er niet staat waar mijn aanname vanuit gat, namelijk dat de tandarts het helemaal niet heeft toegegeven, maar het de mening vam te zelf is, en verder niet. Wat er dan allemaal fout gegaan zou zijn is ook totaal onduidelijk, dus eigenlijk kunnen we hier helemaal niets mee vanwege teveel onduidelijkheden.
@ Vroem, ik heb niet voor niets het woordje ALS onderstreept en tig vraagtekens gezet achter het woord toegegeven.
IK kan alles bewijzen is ook niet zo moeilijk het staat allemaal op de rekeningen .
Ik heb de tandarts gebeld dat ik niet betaal en zijn rekening indiening bij de ziekenfonds geblokkeerd in samenwerking met ziekenfonds die het met mij eens is.
Het is gewoon simpel oplichting.
Ik heb de tandarts gebeld dat ik niet betaal en zijn rekening indiening bij de ziekenfonds geblokkeerd in samenwerking met ziekenfonds die het met mij eens is.
Het is gewoon simpel oplichting.
Staat op de rekening dat de tandarts een fout heeft gemaakt ?
Als de tandarts daadwerkelijk een fout heeft gemaakt en als u dat kunt bewijzen ben ik het met u eens.
Toch zou ik eerst de tandarts om opheldering vragen.
@berndv,
Stel u gaat uw huis verbouwen en de aannemer maakt een foutje, extra kosten 35.000 euro. Gaat u die rekening dan zonder klagen betalen ?
Als de tandarts daadwerkelijk een fout heeft gemaakt en als u dat kunt bewijzen ben ik het met u eens.
Toch zou ik eerst de tandarts om opheldering vragen.
@berndv,
Stel u gaat uw huis verbouwen en de aannemer maakt een foutje, extra kosten 35.000 euro. Gaat u die rekening dan zonder klagen betalen ?
als de fout/fouten bewijsbaar zijn is er niets aan de hand, maar dan nog moet er gewoon de normale klachtenprocedure doorlopen worden, en dat begint met de tandarts zelf op de hoogte stellen van de klacht en de reden ervan en wat er dan fout gegaan is. Ik mis een beetje dat dat gebeurt is, maar goed, dat het er niet staat betekent niet dat het niet gedaan is. Zorgverzekeraar is overigens geen partij in deze tenzij de tandarts er een overeenkomst mee heeft, een zorginhoudelijke dan wel, geen declaratieovereenkomst.
Iedereen die hier op zijn werk een fout(je) maakt gaat dat altijd in zijn of haar eigen tijd corrigeren ?Stel u gaat uw huis verbouwen en de aannemer maakt een foutje, extra kosten 35.000 euro. Gaat u die rekening dan zonder klagen betalen ?
Tandartsrekeningen van 35.000 Euro zijn denk ik wel uitzonderingen.
Ik heb de indruk dat jullie het niet begrijpen Tandarts weet van zijn fouten.
Is ook ingelicht .
Mijn bedoeling hiervan is dat de declaraties gecontroleerd moeten worden.
Er zijn tig van deze gevallen .
De declaraties vallen zodra ze binnen komen bij de zorgverzekeraars in de computer en de rekening gaat automatisch naar de verzekerde.
Is ook ingelicht .
Mijn bedoeling hiervan is dat de declaraties gecontroleerd moeten worden.
Er zijn tig van deze gevallen .
De declaraties vallen zodra ze binnen komen bij de zorgverzekeraars in de computer en de rekening gaat automatisch naar de verzekerde.
tandarts weet van zijn fouten...maar erkend hij ze ook? dat is namelijk een tweede. en zolang hij ze neit erkend, of niet door anderen (klachtencommissie/tuchtraad) u gelijk gekregen heeft is het een oeverloze en zelfs zinloze discussie. Tenmisnte als de enige actie die u zelf neemt niet betalen van facturen is. Dus er is een deel wat ik niet helder in beeld heb nee, omdat de info over juist die essentiele punten ontbreekt.
In de zorg is er geen garantie op het het uitvoeren van diensten.
De bewijslast is bij jouw zelf.
De bewijslast is bij jouw zelf.
Wat is dan zijn/haar reactie geweest?Ik heb de indruk dat jullie het niet begrijpen Tandarts weet van zijn fouten.
Is ook ingelicht .
Er is na week nog geen reactie!
Bovendien is er wel garantie zeker bij een tandarts die gebitten maakt.
Dat is nou juist wat ik bedoel en aan wil slingeren.
Bovendien is er wel garantie zeker bij een tandarts die gebitten maakt.
Dat is nou juist wat ik bedoel en aan wil slingeren.
Heeft de tandarts ook zijn fouten erkend en hij heeft gezegd dat hij dit
kosteloos zou oplossen voor je ?
kosteloos zou oplossen voor je ?
op kunstgebitten geldt een wettelijke nazorgplicht van 2 maanden , niet meer dan dat, en dan nog alleen voor dingen die niet voortkomen uit verkeerd gebruik.
Op bepaalde soort kronen is vanuit de leverancier 5 jaar garantie op breuk kap.
Maar wees eens heel duidelijk wat het probleem is, en wat de fout naar uw mening dan is? is al een paar keer gevraagd maar een duidelijk antwoord is nog uitgebleven.
Op bepaalde soort kronen is vanuit de leverancier 5 jaar garantie op breuk kap.
Maar wees eens heel duidelijk wat het probleem is, en wat de fout naar uw mening dan is? is al een paar keer gevraagd maar een duidelijk antwoord is nog uitgebleven.
Mijn vrouw heeft implantaten in der kaken onder laten zetten.
Ik weet niet of je weet hoe dat werkt.
Zetten twee pennen onder in de kaak daar boven op komt het gebit met twee drukkers.
Toen ze het gebit kreeg kon je een drukker zien aan de bovenkant, dit was niet zo erg zei de tandarts dit koste 2000euro.
Na een maand gaat de drukker een stukje door het gebit hoogstwaarschijnlijk door het kauwen .Weer gerepareerd en een klein laagje op gebit aangelegd
Naar een paar maanden weer erdoor nu gaan we het goed doen.
Dit heet een rebassen en deze kosten zijn 395 euro die ik niet betaal.
Maar ik snap niet dat ik jou deze uitleg geef.
Is het nu duidelijk je moet wel een beetje goed lezen en je fantasie gebruiken Vroem dit is de laatste keer dat ik iets voorkauw
Ik hoef toch niet alles voor je in detail uit te leggen.
Ik weet niet of je weet hoe dat werkt.
Zetten twee pennen onder in de kaak daar boven op komt het gebit met twee drukkers.
Toen ze het gebit kreeg kon je een drukker zien aan de bovenkant, dit was niet zo erg zei de tandarts dit koste 2000euro.
Na een maand gaat de drukker een stukje door het gebit hoogstwaarschijnlijk door het kauwen .Weer gerepareerd en een klein laagje op gebit aangelegd
Naar een paar maanden weer erdoor nu gaan we het goed doen.
Dit heet een rebassen en deze kosten zijn 395 euro die ik niet betaal.
Maar ik snap niet dat ik jou deze uitleg geef.
Is het nu duidelijk je moet wel een beetje goed lezen en je fantasie gebruiken Vroem dit is de laatste keer dat ik iets voorkauw
Ik hoef toch niet alles voor je in detail uit te leggen.