hallo mensen,
ik en een hoop kennissen zijn laatst van tandarts veranderd. dit omdat onze oude tandarts laks werd.
nu we allemaal naar de nieuwe tandarts zijn geweest blijkt wel hoe laks onze vorige was.
ik heb 14 gaatjes, mijn nichtje 17, mijn neefje 5, een kennisje 12, mijn moeder moet al haar kiezen laten trekken en mijn tante is er al even erg aan toe.
nu wil ik dus weten in hoeverre kunnen we dingen gaan verhalen op de vorige tandarts?
we zijn namelijk al zolang als we bij deze tandarts zijn (ik 24 jaar) trouw elk half jaar naar de tandarts geweest
ik hoop dat jullie wat tips en raad voor ons hebben, want we willen niet dat nog meer mensen de dupe worden van onze oude tandarts want als wij er al zo erg aan toe zijn. laat staan al zijn andere patienten
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tandarts
-
Gast
Re: tandarts
Wel eens klacht ingediend bij je verzekering?
Bij het zilveren kruis heb ze een tandarts in dienst die controleert op zulk soort dingen. Wordt meestal beroep op gedaan om frauderende tandartsen te controleren maar ook voor dit soort zaken.
Al het is nu wel wat moeilijker omdat u nu al bij een ander zit.
Bij andere verzekeringen weet ik dat niet .
Bij het zilveren kruis heb ze een tandarts in dienst die controleert op zulk soort dingen. Wordt meestal beroep op gedaan om frauderende tandartsen te controleren maar ook voor dit soort zaken.
Al het is nu wel wat moeilijker omdat u nu al bij een ander zit.
Bij andere verzekeringen weet ik dat niet .
De verzekeringen hebben een controlerend tandarts in dienst. Deze kijkt
o.a. of bepaalde behandelingen wel of niet vergoed kunnen/moeten worden door de verzekering. Ook kun je er terecht met dit soort vragen.
Nu kun je helaas niet de door de nieuwe tandarts vastgestelde tekortkomingen als waarheid aannemen. Niet iedere tandarts werkt hetzelfde , de één vult eerder dan de andere , en de andere gaat bv. eerder een kroon plaatsen dan een derde tandarts. Ook zijn er tandartsen die gezien het uitermate slechte schoonhouden van het gebit door de patiënt
misschien eerder geneigd zijn er ook wat minder tijd in te investeren. Maar informatie vragen bij de verzekering kan zeker geen kwaad, doen!
Misschien heb je al contact gezocht met de verzekering zoja , wat was de
reactie? Laat het ons weten...........
o.a. of bepaalde behandelingen wel of niet vergoed kunnen/moeten worden door de verzekering. Ook kun je er terecht met dit soort vragen.
Nu kun je helaas niet de door de nieuwe tandarts vastgestelde tekortkomingen als waarheid aannemen. Niet iedere tandarts werkt hetzelfde , de één vult eerder dan de andere , en de andere gaat bv. eerder een kroon plaatsen dan een derde tandarts. Ook zijn er tandartsen die gezien het uitermate slechte schoonhouden van het gebit door de patiënt
Misschien heb je al contact gezocht met de verzekering zoja , wat was de
reactie? Laat het ons weten...........
-
eggie
Wij hadden ook zo een. Eigenlijk wel pijnvrij gehouden door hem. door een hersenbloeding, werd gezegd, stopte hij met de praktijk. Andere tanfarts. Alle vullingen lek, gaatjes, en heel veel ellende. ook mijn vrouw, extreem slechte kiezen die getrokken moesten worden. Ik geloofde dat niet, een andere tandarts laten kijken. Zelfde conclusie. Als de vullingen maar aangeraakt werden spatten ze totaal uiteen, bij mijn vrouw tanden getrokken bij mijn vrouw, na jaren, ondanks spoelen en poetsen, een hele slechte adem weg en een frisse mond. niets door de medicijnen gewoon door het laten rotten van kiezen. Extreem boos. verhaal op de tandarts, nee totaal onmogelijk, meestal omdat het bewijs ook weg is, je bent hopelijk goed geholpen door de nieuwe tandarts.
het is jammer dat er zo weinig controle op tandartsen is.
het is jammer dat er zo weinig controle op tandartsen is.
Controle op de tandartsen vindt zo'n 1 á 2 x per jaar plaats, dan wordt een patiënt van de desbetreffende tandarts opgeroepen voor controle door de verzekeraar. De verzekering kijkt echter veel vaker of er wel juist gedeclareerd wordt ... dát kost hun nl. geld als het niet goed gebeurd .
Als wij als patiënten de bovenstaande "schoonheidsfoutjes" , zie Lieverd, wat vaker melden dan controleerd men misschien ook wat vaker?
Als wij als patiënten de bovenstaande "schoonheidsfoutjes" , zie Lieverd, wat vaker melden dan controleerd men misschien ook wat vaker?