LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tena Lady Mini Plus

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Elsje59

Tena Lady Mini Plus

Ongelezen bericht door Elsje59 »

Ja ik ga er geen lang verhaal van maken maar wil het wel even kwijt.
Heb al een tijdje last van urine verlies, ik naar de dokter die verwees mee door.
Moet nu een TVT-bandje laten plaatsen.
Assistent vraag of ik inlegkruisjes zelf betaal ik zeg ja, zij zegt die kan je op recept krijgen
kost het niets, ik zeg dat is prima krijg ik 2 pakjes Tena lady mini plus toe gestuurd.
krijg ik een rekening eigen risico 67 Euro ik gebeld met het Azivo of dit klopt die zegt het klopt, krijg nog wel 2 pakjes van 20 Stuks erbij normaal kocht ik de zelfde pakjes Tena lady voor rond de 4 euro.
Dus voor 4 pakjes betaalde ik normaal 16 euro en nu 67 euro :shock:
Hoezo ziektekosten reizen de pan uit !
Maar goed ik betaal ze gewoon (eigenlijk de azivo) ik kom toch wel aan mijn 375 Eigen risico.
Laatst gewijzigd door Elsje59 op 28 mar 2015 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73

Re: Tena Lady Mini Plus

Ongelezen bericht door puma73 »

Elsje59 schreef:Ja ik ga er geen lang verhaal van maken maar wil het wel even kwijt.
Heb al een tijdje last van urine verlies, ik naar de dokter die verwees mee door.
Moet nu een TVT-bandje laten plaatsen.
Assistent vraag of ik inlegkruisjes zelf betaal ik zeg ja, zij zegt die kan je op recept krijgen
kost het niets, ik zeg dat is prima krijg ik 2 pakjes Tena lady mini plus toe gestuurd.
krijg ik een rekening eigen risico 67 Euro ik gebeld met het Azivo of dit klopt die zegt het klopt, krijg nog wel 2 pakjes van 20 Stuks erbij normaal kocht ik de zelfde pakjes Tean lady voor rond de 4 euro.
Dus voor 4 pakjes betaalde ik normaal 16 euro en nu 67 euro :shock:
Hoezo ziektekosten reizen de pan uit !
Maar goed ik betaal ze gewoon (eigenlijk de azivo) ik kom toch wel aan mijn 375 Eigen risico.
Dit is een normale gang van zaken, u betaald voor verstrekkingen tot u het limiet van uw eigen risico hebt bereikt. Misschien een minpuntje dat men dit niet aan u heeft verteld.

puma73

Ik begrijp het uitstekend.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

puma73 schreef: Dit is een normale gang van zaken, u betaald voor verstrekkingen tot u het limiet van uw eigen risico hebt bereikt. Misschien een minpuntje dat men dit niet aan u heeft verteld.
Dat was niet relevant in dit geval aangezien TS toch wel het eigen risico opmaakt.
Vandaar het correcte advies om het maar te declareren.

Kern van het betoog is : kosten zijn via DBC systeem absurd veel hoger.

Deze discussie is al talloze keren gevoerd, maar blijft daarom niet minder actueel.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:Ik begrijp het uitstekend.
Leg mij dan ook eens uit waarom Tena Lady 4x zo duur is op recept, dan als TS dit product zelf aanschaft.

Of koopt TS groter in, waardoor een betere prijs bedongen kan worden?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Elsje59 schreef: Hoezo ziektekosten reizen de pan uit !
Ziektekosten " reizen " niet maar " rijzen " de pan uit :D

Maar het is absurd dat het via een recept zoveel duurder blijkbaar is!

puma73

moederslink schreef:
Elsje59 schreef: Hoezo ziektekosten reizen de pan uit !
Ziektekosten " reizen " niet maar " rijzen " de pan uit :D

Maar het is absurd dat het via een recept zoveel duurder blijkbaar is!
Zoek voor de aardigheid eens op wat het kost om een doosje pillen kost en wat het voorgeschreven via een huisarts kost met alle apothekerskosten erbij.

moederslink

Tja puma , ik weet het.....en via de HA en dan nog via de apotheek ...kost heel, heel veel meer geld!

puma73

moederslink schreef:Tja puma , ik weet het.....en via de HA en dan nog via de apotheek ...kost heel, heel veel meer geld!
Dus ook dat pakje tena, de apotheek neemt daar meer geld voor naast de kosten voor het uitgeven. De supermarkt neemt genoegen met een paar dubbeltjes op een pakje tena, de apotheker neemt meer, het is bijvangst waar de overheid niet op kort.

moederslink

Klopt , en linkdom of rechtsom maken de meesten toch wel het eigen risico op :x
en dan is de rest vd zorg " gratis " en betaal je " alleen " de premie nog.. toch maar mooi geregeld hier in Nederland... :lol:

16again

puma73 schreef:Dus ook dat pakje tena, de apotheek neemt daar meer geld voor naast de kosten voor het uitgeven. De supermarkt neemt genoegen met een paar dubbeltjes op een pakje tena, de apotheker neemt meer, het is bijvangst waar de overheid niet op kort.
Overheid?
Is het niet juist aan de verzekeringen om hier wat aan te doen? Hier kan echt op kosten bezuinigd worden, zonder de kwaliteit van de zorg aan te tasten.

Laat de apotheek gewoon maatwerk medicijnen maken ipv doosjes te schuiven met 300+ % marge.
http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... r-vergoed/

puma73

16again schreef:
puma73 schreef:Dus ook dat pakje tena, de apotheek neemt daar meer geld voor naast de kosten voor het uitgeven. De supermarkt neemt genoegen met een paar dubbeltjes op een pakje tena, de apotheker neemt meer, het is bijvangst waar de overheid niet op kort.
Overheid?
Is het niet juist aan de verzekeringen om hier wat aan te doen? Hier kan echt op kosten bezuinigd worden, zonder de kwaliteit van de zorg aan te tasten.

Laat de apotheek gewoon maatwerk medicijnen maken ipv doosjes te schuiven met 300+ % marge.
http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... r-vergoed/
Flauwekul en onzin, er zit geen 300% marge, er zijn gewoon prijzen die berekent worden bij de uitgifte van op recept voorgeschreven medicijnen/hulpmiddelen. U gaat toch ook geen doosjes paracetamol op recept kopen. Bij de drogist 99 eurocent voor 50 stuks, je slaat stijl achterover van de prijs van dat doosje paracetamol via recept. Gratis krijgen wil nog niet zeggen dat het gratis is.

16again

puma73 schreef:Flauwekul en onzin, er zit geen 300% marge, er zijn gewoon prijzen die berekent worden bij de uitgifte van op recept
Dan wil ik topic start nog even in herinnering brengen:
Elsje59 schreef:Dus voor 4 pakjes betaalde ik normaal 16 euro en nu 67 euro
Dat noem ik 300% marge.

Ook al is dat "gewoon", noem ik dat nog steeds niet normaal.
Het lijkt mij dat 25 euro startkosten per recept kostendekkend kan zijn voor order afhandeling en administratie
En ik zou het gewoon vinden als verzekering hierin apothekers duimschroeven aandraaien, en ook aansturen op uitgifte van grotere hoeveelheden tegelijk, zodat startkosten minder zwaar meewegen.

puma73

16again schreef:
puma73 schreef:Flauwekul en onzin, er zit geen 300% marge, er zijn gewoon prijzen die berekent worden bij de uitgifte van op recept
Dan wil ik topic start nog even in herinnering brengen:
Elsje59 schreef:Dus voor 4 pakjes betaalde ik normaal 16 euro en nu 67 euro
Dat noem ik 300% marge.

Ook al is dat "gewoon", noem ik dat nog steeds niet normaal.
Het lijkt mij dat 25 euro startkosten per recept kostendekkend kan zijn voor order afhandeling en administratie
En ik zou het gewoon vinden als verzekering hierin apothekers duimschroeven aandraaien, en ook aansturen op uitgifte van grotere hoeveelheden tegelijk, zodat startkosten minder zwaar meewegen.
Dat is jouw mening.

Een apotheker levert nu eenmaal niet voor grootgrutterprijzen. En die duimschroeven zijn ver genoeg aangedraaid. een apotheker heeft meer verantwoording in het afleveren dan een grootgrutter.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik vind het ook onacceptabel als een apotheek zulke hoge kosten rekent. Ik vind dat ze dit voor artikelen die ook bij de drogist zonder recept verkrijgbaar zijn, niet mogen doen. In feite moeten ze blij zijn als ze deze artikelen mogen leveren! En als een apotheek dan ook nog een klant probeert over te halen: ik vind het volkomen ongehoord!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Mathilde D. schreef:Ik vind het ook onacceptabel als een apotheek zulke hoge kosten rekent. Ik vind dat ze dit voor artikelen die ook bij de drogist zonder recept verkrijgbaar zijn, niet mogen doen. In feite moeten ze blij zijn als ze deze artikelen mogen leveren! En als een apotheek dan ook nog een klant probeert over te halen: ik vind het volkomen ongehoord!
Het opleidingsniveau tussen apotheek en drogist verschilt aanzienlijk. Het aantal verkochte zelf-service geneesmiddelen ook. U vergelijkt appels met peren.

16again

crazyme schreef:Het opleidingsniveau tussen apotheek en drogist verschilt aanzienlijk. Het aantal verkochte zelf-service geneesmiddelen ook. U vergelijkt appels met peren.
Volgens mij gaat het meer om het salarisnivo dan opleidingsnivo van werknemers.
Hier staan salarissen apotherswerknemers volgens hun cao (kolom 1 is minimum loon)
http://www.knmp.nl/downloads/Salarissch ... theken.pdf
Salaris lijkt mij geen aanleiding voor exorbitante prijsverschil.
En ja de drogist verkoopt meer zelfservice spul, maar voor het door TS genoemd prijsverschil tena lady is verkoop van een heleboel doordrukstripjes aspirine a 1 euro nodig.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dit staat helemaal los van alles hierboven. Sinds een aantal jaar bestaan er voor incontinentiemateriaal groepen. Hoe veel verschoningen gebruik je per dag? Daar wordt nu naar gekeken. Je hebt dus groepen van 1-5 verschoningen per dag, 6-10 verschoningen per dag etc. Helaas wordt dan voor iemand die 3 verschoningen per dag gebruikt voor 5 verschoningen betaald en voor 6 verschoningen wordt voor 10 betaald. Dit hebben de zorgverzekeraars besloten en de gesprekken zijn gelukkig door een heel onafhankelijke partij gevoerd, Tena. En ook zo fijn met iedereen (not) die incontinentiemateriaal gebruikt. Al met al werd dit gebracht als bezuiniging, maar klopt er dus echt niets aan. Vandaar dat TS zo ontzettend veel moet betalen voor haar Tenaatjes. Raar maar waar.

16again

VioletPrue schreef:Dit staat helemaal los van alles hierboven. Sinds een aantal jaar bestaan er voor incontinentiemateriaal groepen. Hoe veel verschoningen gebruik je per dag? Daar wordt nu naar gekeken. Je hebt dus groepen van 1-5 verschoningen per dag, 6-10 verschoningen per dag etc. Helaas wordt dan voor iemand die 3 verschoningen per dag gebruikt voor 5 verschoningen betaald en voor 6 verschoningen wordt voor 10 betaald.
6 nodig , 10 betalen? TS betaalt gewoon 4 keer de winkelprijs, dat is niet te rijmen met factor 10/6
Als ik op DSW site kijk , lijkt gewoon per stuk vergoed te worden:
http://www.dsw.nl/Consumenten/zorgverze ... vergoeding
DSW schreef:Verzekerden vanaf 21 jaar kunnen op recept incontinentiemateriaal vergoed krijgen, met een maximale vergoeding van 455 stuks per kwartaal.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ja stuks. Maar er staat niet hoe dit bepaald wordt. Dat van die groepen klopt gewoon, ik gebruik zelf incontinentiemateriaal en ben hierover voorgelicht. Ik ben echter nooit gebeld (een vriendin van mij wel) en ben nooit in een groep ingedeeld (diezelfde vriendin wel). Die wordt nu ook met de enorme prijzen geconfronteerd en volgens haar verzekeraar komt het door dit systeem. Een systeem dat overigens voor geen meter werkt. Vroeger betaalde je per verpakking, nu betaal je voor een groep waarin je bent ingedeeld. De kans is nu dus ook nog groter geworden dat als een zorgverzekeraar tot een bepaald aantal stuks vergoed, je eerder door je vergoeding heen bent, omdat je in een groep wordt ingedeeld. En sinds wanneer is de prijs in de supermarkt lijdend voor wat een apotheker rekent?

Gesloten