LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitgenodigd worden en ook nog een rekening krijgen
-
Uitgenodigd worden en ook nog een rekening krijgen
Forum genoten,
Ik ben vorige week gebeld door een praktijk voor psychotherapie voor het maken van een afspraak.
Tijdens dit gesprek bleek dat ze mijn gegevens hebben gekregen van iemand anders, wie was men nogal vaag over. Omdat ik de praktijk niet ken heeft de therapeut me uitgelegd wat voor therapie ik zou kunnen volgen.
Na de uitleg kreeg ik een nota van 75 euro betalen binnen 14 dagen.
Mijn zorgverzekering vergoedt dit niet.
Ik denk er echter over na om niet te betalen omdat ik niet gevraagd heb om de uitnodiging en het initiatief lag immers bij de praktijk.
Graag jullie advies.
Chris
Ik ben vorige week gebeld door een praktijk voor psychotherapie voor het maken van een afspraak.
Tijdens dit gesprek bleek dat ze mijn gegevens hebben gekregen van iemand anders, wie was men nogal vaag over. Omdat ik de praktijk niet ken heeft de therapeut me uitgelegd wat voor therapie ik zou kunnen volgen.
Na de uitleg kreeg ik een nota van 75 euro betalen binnen 14 dagen.
Mijn zorgverzekering vergoedt dit niet.
Ik denk er echter over na om niet te betalen omdat ik niet gevraagd heb om de uitnodiging en het initiatief lag immers bij de praktijk.
Graag jullie advies.
Chris
Re: Uitgenodigd worden en ook nog een rekening krijgen
Das een leuke
Ik vraag me af wie hier nu therapie nodig heeft..........
Nooit betalen dus hè.
Ik vraag me af wie hier nu therapie nodig heeft..........
Nooit betalen dus hè.
Hoi Chris,
Waarom zou je fysiotherapie volgen als je nergens last van hebt.
Althans daar ga ik even van uit.
Je huisarts belt je toch ook niet sponaan op om aan je te vragen eens langs te komen?
Waarom zou je fysiotherapie volgen als je nergens last van hebt.
Althans daar ga ik even van uit.
Je huisarts belt je toch ook niet sponaan op om aan je te vragen eens langs te komen?
Moeder de Gans...je hebt gelijk.
Vraag ik me nog steeds af waarom je spontaan een therapie zou gaan volgen als daar geen aanleiding toe lijkt te zijn.
Vraag ik me nog steeds af waarom je spontaan een therapie zou gaan volgen als daar geen aanleiding toe lijkt te zijn.
-
Spontaan is het niet.
Ik heb met mijn diëtiste besproken dat naast dieetadvies psychische begeleiding gewenst is. De diëtiste zou het eerst bespreken met mijn behandelteam. Dat overleg heeft al weken geleden plaats gevonden.
Ik heb contact opgenomen met de diëtiste maar ze heeft ook geen contact opgenomen met die praktijk.
Mijn huisarts toont wel interesse, belt ook op hoe het gaat maar ik heb ook een ernstige chronische ziekte.
Chris
Ik heb met mijn diëtiste besproken dat naast dieetadvies psychische begeleiding gewenst is. De diëtiste zou het eerst bespreken met mijn behandelteam. Dat overleg heeft al weken geleden plaats gevonden.
Ik heb contact opgenomen met de diëtiste maar ze heeft ook geen contact opgenomen met die praktijk.
Mijn huisarts toont wel interesse, belt ook op hoe het gaat maar ik heb ook een ernstige chronische ziekte.
Chris
Hallo Chris,
Oke....dat is even iets anders.
Vreemd dat zulke persoonlijke info. uitlekt.
Ik zou als ik jou was sowieso niet betalen en eisen dat ze je vertellen hoe ze achter je gegevens zijn gekomen.
Die behoren vertrouwelijk tot en met te zijn
Succes.
Oke....dat is even iets anders.
Vreemd dat zulke persoonlijke info. uitlekt.
Ik zou als ik jou was sowieso niet betalen en eisen dat ze je vertellen hoe ze achter je gegevens zijn gekomen.
Die behoren vertrouwelijk tot en met te zijn
Succes.
Je kan hiervoor een klacht indienen want hier zijn volgens mij allerlei privacyregels overtreden.
Het lijkt wel of één van de partijen aan jouw gegevens heeft verdiend .
En zeker niet betalen vooral is ze niet zeggen hoe ze er aan zijn gekomen .
Het lijkt wel of één van de partijen aan jouw gegevens heeft verdiend .
En zeker niet betalen vooral is ze niet zeggen hoe ze er aan zijn gekomen .
Zie mijn reactie onder het kopje "behandelteam? niet pikken"
Sterkte , Elselien
Sterkte , Elselien