LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] veel pijn maar weinig hulp!!!!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
alekandros

veel pijn maar weinig hulp!!!!

Ongelezen bericht door alekandros »

Hallo,

Ik ben een man van 35 jaar. Sinds november 2009 kreeg ik veel last van mijn rechter knie. Ik ben toen naar mijn huis arts gegaan voor mijn klacht en zij verwees mij door naar fysiotherapeut. Dit hielp niet en ook bij sportarts geweest en neuroloog maar ook zij konden niets vinden.

Na verloop van tijd kreeg ik ook klachten in mijn rug. Pijn en een verdoofd gevoel in mijn billen en benen. Ik heb een gevoelige maag en darmen en de rugklachten en pijn hadden daar ook een heel negatief effect op.

Toen kwam ik een draaimolen van onderzoeken terecht. Mijn darmen zijn onderzocht en ik blijk Prikkelbare darmsyndroom te hebben. Ik ben bij de neuroloog, podoloog, chiropractor, internist geweest. Er is gekeken of ik reuma heb er een hernia is, etc. Heel veel onderzoeken zijn gedaan maar ze kunnen allemaal niets vinden. Toch heb ik pijn en ze zeggen er is niks aan de hand.

Ben ook naar de psycholoog geweest omdat men dacht dat de klachten psychisch waren maar dat heeft ook niet geholpen.

Dit heeft een grote invloed op mijn leven. Ik ben helemaal wanhopig, down,verdrietig en veel gestrest en vaak chagrijnig en geen zin in iets door de pijn. Ik voel me geen rust meer in me leven door al die pijn en je krijgt het gevoel dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en niemand je begrijpt. Elke arts kijkt naar zijn stukje en verder niet.

Via de huisarts had ik een second opinion aangevraagd bij het UMC. Deze is afgewezen omdat zij niets kunnen toevoegen aan de onderzoeken die al gedaan waren. Dat was een grote teleurstelling. Weer terug naar de huisarts en zij heeft me nu doorverwezen naar de kliniek voor onbegrepen klachten in het Antonius. Daar schijnen ze naar de hele persoon te kijken.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die zich in dit verhaal herkennen en wat zij gedaan hebben om van de klachten af te komen en wat hun ervaringen zijn.

Graag hoor ik van jullie.

Georges

rozemarijntje

Re: veel pijn maar weinig hulp!!!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik stuur je pb...
dit gaat even iets teveel worden voor anderen... :oops:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ben je al eens in een pijnpoli geweest? Daar kunnen ze in ieder geval helpen om de pijn te verminderen als de oorzaak niet gevonden kan worden.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja,maar dat is vaak een beetje het eind stadia..
de knie zou best de rugklachten kunnen veroorzaken...

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De knie kan de rugklachten veroorzaken omdat je automatisch een
andere houding aan neemt als je pijn bij het lopen hebt.
Maar waarom niet doorgestuurt naar een orthopeet ?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Heel veel onderzoeken zijn gedaan maar ze kunnen allemaal niets vinden. Toch heb ik pijn en ze zeggen er is niks aan de hand.
Ook een MRI scan gehad van knie en rug ?

CathyCS

Ongelezen bericht door CathyCS »

Ook ik begon met pijn aan de zijkant van mijn knie en rug. Bij mij bleek na heeeeel veel onderzoeken dat er niets anders opzat dan naar de pijnpolie te gaan. Daar aangekomen bleek hij op de MRI te zien dat er wel degelijk een hele lichte hernia aanwezig was. Het kreng (de hernia) laat zich enkel nauwelijks zien als ik lig (zoals een MRI en foto's nu eenmaal genomen worden). Maar bij zitten of staan zit er toch wel degelijk een beknelling.

Fysio heeft toen gericht oefeningen voor me uitgedacht waarbij ik wel mijn buik en rugspieren kon aansterken (en dus minder last van de hernia zou krijgen) zonder mijn knie te belasten.

De pijn in de knie kwam trouwens door de beknelling van een van de zenuwen in mijn been. Pijnpolie arts en de fysiotherapeute wisten dat prima te onderbouwen. Terwijl de bedrijfsarts mij gewoon te dik noemde en daarom wel versleten knieen zou hebben. (ondanks de foto's van een perfecte knie)

Hopelijk lees je trouwens allang dit forum niet meer omdat je ondertussen geholpen bent en ondertussen dus geen pijn meer hebt.Maar wilde je toch niet onthouden van mijn ervaring. Tenslotte kan het dus best zo zijn dat je een zenuwbeknelling hebt

Gesloten