LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding essure zilveren kruis achmea

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Pientje16

Vergoeding essure zilveren kruis achmea

Ongelezen bericht door Pientje16 »

In december 2010 mijn zorgverzekering bij het zilveren kruis achmea opgehoogd naar 3 sterren, omdat ik in 2011 een essure methode wilde laten doen. In de polis van toen geen gekke dingen gezien.
In februari 2011 voor info naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis waar ik bekend ben en in april kon ik terecht voor de behandeling. Gyn wees me nog op de kosten en of ik goed verzekerd was, ja hoor was allemaal geregeld.
In augustus komen we terug van vakantie ligt er een rekening van 1600 euro op de mat. Wat blijkt Zilveren kruis achmea vergoedt de rekening niet :( .Om dood eenvoudige reden, omdat ze geen contract hebben met het ziekenhuis waar ik behandeld ben. Wat ben ik teleurgesteld in deze verzekering. En wat zuur is dit. In de polis voorwaarde van 2011 staat inderdaad duidelijk, bij een gecontracteerd ziekenhuis. Begrijp er nog steeds niks van dat we dat toen niet hebben gezien.

Wie heeft dit ook meegemaakt. Of heeft iemand nog tips wat we zouden kunnen doen.

henk51

Re: Vergoeding essure zilveren kruis achmea

Ongelezen bericht door henk51 »

In de polis van toen geen gekke dingen gezien
Nooit uitgaan van een oude polis,vergoedingen veranderen de laatste jaren veelvuldig.Wat nu vergoed wordt is volgend jaar of afgeschaft of gelden andere voorwaarden.
Bij een dure of afwijkende behandeling vraag ik altijd schriftelijke toestemming bij de Verz. Maatschappij.
Dit heeft me meerdere malen veel geld bespaard vooral als er staat wordt vergoed door de meeste zorg verzekeringen.
Je kan het nu opvoeren als buitengewone last ziektekosten op uw aangifte biljet van de Belastingdienst.
Gyn wees me nog op de kosten en of ik goed verzekerd was, ja hoor was allemaal geregeld.
Het ziekenhuis ging er daarom ook vanuit dat u kontakt had gehad met uw verzekering wat dus niet het geval was.
Is waarschijnlijk niet het verwachte antwoord wat u wilt horen van iemand die niet bij een zorgverzekeraar werkt.

gr Henk

Gesloten