Enkele maanden geleden vroeg ik bij CZ een fietstrainer aan omdat die een gunstige bijdrage kon leveren aan diverse ziekten waaraan ik lijdt.
Mijn ziekten zijn o.a. MS, diiabetes, decubbitus, urologische problemen, huidproblemen. Bovendien onlangs hartinfarct. In ál die gevallen zou zo'n hulpmiddel verbetering kunnen betekenen temeer omdat ik volledig rolstoel en hulp afhankelijjk ben.
Dat verzoek evenals het verzoek tot heroverweging omdat dat niet in het pakket zit.
Enkele weken later zag ik een TV-reclame waarin een oudere man een fietstrainer had om te revalideren na een knie-operatie. Daarbij kwam het over alsof CZ dat hulpmiddel verstrekt had.
Bij navraag werd verteld dat die patient ZELF de fietstrainer betaalde.
Maakt CZ reclame met hulpmiddelen die patienten ZELF betaalden??
Werden de kosten voor de beste arts ter wereld, zoals een eerdere reclame liet zien, wél door CZ betaald terwijl hier in Nederland artsen worden afgewezen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergoeding hulpmiddelen CZ
Re: Vergoeding hulpmiddelen CZ
De tv-reclame over Jan die een knie-operatie ondergaat, gaat compleet over vragen over de zorg en herstel, omdat Jan graag fietst. Nergens wordt ook maar beweerd dat men die fietstrainer, die Jan op de bank gebruikt bij zijn revalidatie, heeft aangeschaft. Het eindigt zelf met de mededeling dat je met vragen altijd bij ze terecht kan.
En dat Best Doctors, waar u het over heeft, dat houdt in dat CZ met bepaalde internationale topartsen een contract om een second opinion te laten doen bij mensen die al heel lang klachten hebben en waarvan de oorzaak nog niet bekend is en/of de behandeling hun effect niet bereikt.
En dat Best Doctors, waar u het over heeft, dat houdt in dat CZ met bepaalde internationale topartsen een contract om een second opinion te laten doen bij mensen die al heel lang klachten hebben en waarvan de oorzaak nog niet bekend is en/of de behandeling hun effect niet bereikt.
-
Re: Vergoeding hulpmiddelen CZ
Dit antwoord is precies het antwoord uit de brief die ik van CZ kreeg. Onvoorstelbaar!!!
N.m.m. is hier sprake van misleidende reclame.
Reclame maken met hulpmiddelen die patienten ZELF betaalden.
En een antwoord dat gegeven wordt door eeen jurist van CZ die alleen maar belang blijkt te hebben bij afwijzing. "Wij helpen u graag" zoals in de laatste e-mail staat moet dus met een korrel zout genomen worden.
Misleidende reclame, anders niet.
N.m.m. is hier sprake van misleidende reclame.
Reclame maken met hulpmiddelen die patienten ZELF betaalden.
En een antwoord dat gegeven wordt door eeen jurist van CZ die alleen maar belang blijkt te hebben bij afwijzing. "Wij helpen u graag" zoals in de laatste e-mail staat moet dus met een korrel zout genomen worden.
Misleidende reclame, anders niet.