LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervoer zieken uit buitenland

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
imke vrieze

vervoer zieken uit buitenland

Ongelezen bericht door imke vrieze »

Vraag: Mijn dochter had in juli op Borkum tijdens Zomerkamp van Zeekadetkorps Delfzijl haar arm uit de kom. De arts daar kon hem er niet weer inzetten, dus moest ze naar het ziekenhuis in Delfzijl vervoerd worden. Dat kon alleen met de reddingsboot van Borkum, daar de traumahelikopter al bezet was met een noodgeval. Nu wil Geove/Menzis deze rekening niet betalen, omdat ze zeggen dat het om een redding gaat, maar ik vind toch duidelijk dat het om een ambulancedienst gaat. Ik heb al een bezwaarschrift ingediend, maar nog niks weer gehoord. Ondertussen krijg ik aanmaningen tot en met en nu dreigen ze zelfs met gerechtelijke stappen als ik niet binnen een week betaal, maar dat geld (1791 euro) heb ik helemaal niet. Wat kan ik hieraan doen.

Imke

Dilbert29

Re: vervoer zieken uit buitenland

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Een ambulancedienst met een reddingsboot lijkt mij onmogelijk. Als je met de traumahelicopter was gegaan had het wel ambulancedienst geweest. Ze hadden dus moeten wachten op de helicopter, aangezien ze dat niet hebben gedaan is het dus een reddingsdienst geweest. Kortom, gewoon betalen en niet moeilijk doen.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Is ze in opdracht van de arts met de reddingsboot vervoerd? Zoja laat hem dit schriftelijk vastleggen. De verzekeringsmij kan daar NIET onheen en zal alsnog betalen.

digimax

Ongelezen bericht door digimax »

is inderdaad van belang om te weten wie de reddingsboot geregeld heeft, of de arm een nood geval was (waarschijnlijk) en afwachten dus niet kon, dan valt elk ander vervoer gewoon onder de noemer "noodzakelijke ziekenvervoer". ook al is het een driewieler :P

ine1961

Ongelezen bericht door ine1961 »

Is zo'n bedrag niet te verhalen op de reisverzekering?
Als je die had zou je dat eens na kunnen vragen.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik vind dat het noodzakelijke vervoer van een zieke naar een ziekenhuis binnen Nederland gewoon door de zorgverzekeraar vergoed moet worden. Ik zou dit niet accepteren: Ga hiertegen in beroep en volg hierin de officiele weg. Immers ook de bevolking op het eiland heeft recht op vervoer?
P.S. ik had niet begrepen dat dit het buitenland was. Maar dit is toch dichtbij? Dan bestaan er toch grensverdragen? Het is heel onduidelijk.

Gesloten