@ vogelshij is voor vroem
Maar voor info,ik heb ze al 23 jr op mijn kiezen zitten,tandarts staat wel versteld hoe mooi ze nog zijn.
Idd foto wordt er wel gemaakt bij me,heb net voortanden laten doen..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag(je) @Vroem over kronen
-
Re: Vraag(je) @Vroem over kronen
die termijn van 10-15 jaar is statistisch , daar is dus ook in meegerkeend wat om andere reden verloren is gegaan dan ouderdom/falen van d ekroon zelf, dus tanden die verloren zijn door ongelukken, en kronen die vervangen worden bv omdat het element ineens brugpijler moet worden vanwege verlies van een andere kies of tand. Dus een heel zuiver cijfer is het al niet.
wat zinvol is hangt natuurlijk af van levensverwachting. Als er echt niets loos mee is kunnen ze zo nog eens een 10 jaar mee. Maar dan moet je idd foto`s maken ook vand e hele wortel. Er zijn misschien andere problemen waardoor het maken van een nieuwe kroon (nog) niet zinvol is.
wat zinvol is hangt natuurlijk af van levensverwachting. Als er echt niets loos mee is kunnen ze zo nog eens een 10 jaar mee. Maar dan moet je idd foto`s maken ook vand e hele wortel. Er zijn misschien andere problemen waardoor het maken van een nieuwe kroon (nog) niet zinvol is.
-
bij mij al jaren terug getrokken! komt niks onder....is normaal zei tandarts door dat we ouder worden,
ja 23 jr staat ze ook van te kijken,maar ik onderhoud ze goed?wil misschien niks zeggen...maar ze zegt zoals ze er nu uitzien en het blijft er onder goed zitten dan gaan ze nog jaren mee....
succes...
voortanden gaan mooi worden,heb een brug omdat ik dus 1 tand moet missen ,onsteking op onsteking de rest kronen...top!
nogmaals succes...
maar ja eethoek zoals vroem het noemt wilde ze niet doen,schoot me haast dood hiihihih
ja 23 jr staat ze ook van te kijken,maar ik onderhoud ze goed?wil misschien niks zeggen...maar ze zegt zoals ze er nu uitzien en het blijft er onder goed zitten dan gaan ze nog jaren mee....
succes...
voortanden gaan mooi worden,heb een brug omdat ik dus 1 tand moet missen ,onsteking op onsteking de rest kronen...top!
nogmaals succes...
maar ja eethoek zoals vroem het noemt wilde ze niet doen,schoot me haast dood hiihihih
terugtrekkend tandvlees is geen probleem, sterker nog dan is reiniging langs de kroonranden juist makkelijker, en minder risico. Mits dat terugtrekkend tandvlees geen gevolg is van parodontitis want dan hebben we andere problemen, maar dat zal de tandarts wel weten en vastgesteld hebben.
graag gedaan, inderdaad vrijwillig EN vrijblijvend, en onder voorbehoud van bla bla bla.
Kosten mondzorg die niet onder vergoeidng verzekering vallen zijn bij mijn weten nog steeds fiscaal aftrekbaar onder de regeling bijzondere ziektekosten trowuens. Dus als alles in 1 jaar valt en ebtaald is is er wellicht nog iets retour te krijgen van de fiscus.
Kosten mondzorg die niet onder vergoeidng verzekering vallen zijn bij mijn weten nog steeds fiscaal aftrekbaar onder de regeling bijzondere ziektekosten trowuens. Dus als alles in 1 jaar valt en ebtaald is is er wellicht nog iets retour te krijgen van de fiscus.
-
Ja vroem dat ik ga dus doen!! De brug die gaat hoppa!