| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraag voor vroem
-
stokroosje
vraag voor vroem
Hallo is het normaal dat een tandarts met spoedhulp iemand weigert met hevige pijnklachten. Mijn vriend kreeg tegen 00.30 vreselijke pijn, door 2 tandartsen werd gezegd, kom morgenvroeg maar. Ik kreeg niet de kans om te zeggen, dat hij hartpatient is en op de wachtlijst staat voor een darmonderzoek, dus hij kan een gewoon paracetamolletje slikken en meer niet. Dit was niet voldoende en hij is dus flauwgevallen van de pijn.Ik begrijp spoedeisend zijn bloedingen, tanden eruit, maar sorry vond dit onmenselijk. Mag dit zomaar
Re: vraag voor vroem
Nogmaals...ja!
Antwoord op VARA Kassa niet bevredigend?
Vertel ook evendat je ze verrot hebt gescholden door de telefoon, dan wordt het allemaal wat duidelijker...
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Jij bent ook overaldhc schreef:Nogmaals...ja!
TS, ik keer posten is genoeg hoor
@teunbosseman, natuurlijk is het logisch dat, als haar partner flauwvalt van de pijn, ze: "stokroosje" door het lint gaat op het eind. En als men haar dan adviseert om maar een flinke neut te nemen, dan word je toch ook niet serieus genomen. Hoop dat Vroem ergens rondzwerft op de site om te antwoorden wat nu wel of niet door de beugel kan.Teunbosseman schreef:Jij bent ook overaldhc schreef:Nogmaals...ja!
De spoeddienst in de nacht en weekend is er formeel daadwerkelijk alleen voor ongevallen, nabloedingen ja.
Verder hangt het ervan af hoe lokaal de regeling verder afgesproken is, en welke andere factoren nog een rol spelen bij de beslissing.
Als de tandarts zelf niet de telefoon opneemt moet de intermediair ( doktersdienst of zo) bij twijfel , dus op basis van gegeven info en antwoorden op aanvullende vragen, kontakt opnemen met de dienstdoende tandarts, die dan verder de beslissing neemt.
Voor " gewone" kiespijn is verwijzing naar het eerstvolgende spreekuur in de weekenddienst voldoende.
Flauwvallen kan door andere oorzaken komen trouwens, maar daarvoor moet het hele dossier inzien.
Ik was er niet bij maar op het eerste gezicht kan ik niet zeggen dat er een verwijtbare beslissing genomen is. Niet leuk voor degeen die pijn heeft nee.
Misschien dat ik een andere mening krijg bij ( veel) meer indo, zoals bv wanner laatste controle en behandeling was, algemeen of wellicht de de kies die oorzaak was betreffend, wat voorgeschiedenis met pijnklachten was, of er al eerder pijn aan dezelfde kies is geweest , en wanneer het laatst.
In het algemeen blijkt kiespijn nachts zelden een spontane onverwachte klacht te betreffen, maar waren er al langer problemen, een vulling uit of een gat waar nog niets aan gedaan is , overdag geen tijd om te gaan en afspraak vooruit schuiven etc. Ik zeg niet dat dat nu is, maar is in 999 van de 1000 wel het geval. Tel daarbij op dat van de midden in de nacht ahv dit soort klachten gemaakte afspraken een minimaal 50procent minimaal niet nagekomen werd...
Verder hangt het ervan af hoe lokaal de regeling verder afgesproken is, en welke andere factoren nog een rol spelen bij de beslissing.
Als de tandarts zelf niet de telefoon opneemt moet de intermediair ( doktersdienst of zo) bij twijfel , dus op basis van gegeven info en antwoorden op aanvullende vragen, kontakt opnemen met de dienstdoende tandarts, die dan verder de beslissing neemt.
Voor " gewone" kiespijn is verwijzing naar het eerstvolgende spreekuur in de weekenddienst voldoende.
Flauwvallen kan door andere oorzaken komen trouwens, maar daarvoor moet het hele dossier inzien.
Ik was er niet bij maar op het eerste gezicht kan ik niet zeggen dat er een verwijtbare beslissing genomen is. Niet leuk voor degeen die pijn heeft nee.
Misschien dat ik een andere mening krijg bij ( veel) meer indo, zoals bv wanner laatste controle en behandeling was, algemeen of wellicht de de kies die oorzaak was betreffend, wat voorgeschiedenis met pijnklachten was, of er al eerder pijn aan dezelfde kies is geweest , en wanneer het laatst.
In het algemeen blijkt kiespijn nachts zelden een spontane onverwachte klacht te betreffen, maar waren er al langer problemen, een vulling uit of een gat waar nog niets aan gedaan is , overdag geen tijd om te gaan en afspraak vooruit schuiven etc. Ik zeg niet dat dat nu is, maar is in 999 van de 1000 wel het geval. Tel daarbij op dat van de midden in de nacht ahv dit soort klachten gemaakte afspraken een minimaal 50procent minimaal niet nagekomen werd...
-
stokroosje
Hallo dit was geen gewone kiespijn en de pijn was niet te houden, ik kon mijn verhaal niet eens doen, dat er hartklachten en darmklachten in het spel waren kon ik niet eens kwijt. Werd ook niks gevraagd verder. Heb de tandartsen nog wel even goed verrot gescholden, normaal niet mijn ding, maar waar blijft het gevoel voor menselijkheid bij een tandarts en het flauwvallen kwam wel van de pijn. Is dit de zorg van tegenwoordig. We bellen niet elke week. Dit was de eerste keer. Snel wegdrukken daar zijn ze goed in
Heb vele tand/kiesproblemen gehad maar kiespijn komt niet ineens zomaar opzetten,stokroosje schreef:Hallo dit was geen gewone kiespijn en de pijn was niet te houden, ik kon mijn verhaal niet eens doen, dat er hartklachten en darmklachten in het spel waren kon ik niet eens kwijt. Werd ook niks gevraagd verder. Heb de tandartsen nog wel even goed verrot gescholden, normaal niet mijn ding, maar waar blijft het gevoel voor menselijkheid bij een tandarts en het flauwvallen kwam wel van de pijn. Is dit de zorg van tegenwoordig. We bellen niet elke week. Dit was de eerste keer. Snel wegdrukken daar zijn ze goed in
begint met zeurderige pijn en word steeds erger, zo is mijn ervarings.
Ooks schrijft Vroem dat het niet zomaar ineens komt.
Wat heeft darmklachten en hartklachten te maken met de kiespijn ?
Je vraagt naar het gevoel van menselijkheid van tandartsen maar hoe zit het met jou mensenlijkheid als
je iemand gaat uitschelden ????
-
stokroosje
Een van de tandartsen was de oude tandarts van mijzelf, die mij geweldig behandelde toen ik nog getrouwd was en geld had, na mijn scheiding kwam ik in de bijstand en sinds die tijd heeft hij mij als een hond behandeld, daarom ben ik daar ook weggegaan. Gisteren heb ik heel fatsoenlijk gebeld, maar weer niet netjes behandeld, terwijl het niet eens om mijzelf ging. Normaal blijf ik heel netjes
-
stokroosje
Met hart en darmklachten mag je dus niet alle pijnstillers nemen, verder heeft het niets met kiespijn te maken, maar wel met het verlichten van de pijn
Iedereen heeft natuurlijk een andere pijngrens maar angstpatienten lopen dagen/weken met
kiespijn rond voordat ze uberhaupt de stap durven te zetten naar tandarts.
U schrijft het is geen gewone kiespijn, wat was het dan wel ?
Heb vele tand/kiesproblemen gehad maar kiespijn komt niet ineens zomaar opzetten,
kiespijn rond voordat ze uberhaupt de stap durven te zetten naar tandarts.
U schrijft het is geen gewone kiespijn, wat was het dan wel ?
Heb vele tand/kiesproblemen gehad maar kiespijn komt niet ineens zomaar opzetten,
-
stokroosje
ook niet ineens natuurlijk, we hadden net een electrische tandenborstel gekocht en dachten dat daar door de boel wat gevoeliger was, meer was het ook niet. Daarvoor bel je niet de spoedarts. Maar later werd het in 1keer toch hee
hee........duidelijk?
Spoedarts bellen voor kiespijn midden in de nacht !????stokroosje schreef:ook niet ineens natuurlijk, we hadden net een electrische tandenborstel gekocht en dachten dat daar door de boel wat gevoeliger was, meer was het ook niet. Daarvoor bel je niet de spoedarts. Maar later werd het in 1keer toch hee
-
stokroosje
Weleens iemand zien flauwvallen van de pijn ????????????
Iedereen heeft een andere pijngrens maar flauwvallen vanstokroosje schreef:Weleens iemand zien flauwvallen van de pijn ????????????
kiespijn....nee nog nooit gehoord nee.
Zijn vele ergere dingen dan kiespijn.
Kiespijn kan zeer pijnlijk zijn, zeer zeker maar komt niet in 1x opzetten, gaat langzaam aan.
Dus u had al dagen eerder de tandarts kunnen bellen daar hoeft u niet s'nachts iemand voor
uit bed te bellen ook al heeft die weekend/nachtdienst.
Dan geeft tandarts netjes aan van kom volgende dag maar terug en dan gaat u schelden...
sorry maar dat vind ik persoonlijk echt te ver gaan.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 12 jan 2014 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kruidnageltje dr in ?Met hart en darmklachten mag je dus niet alle pijnstillers nemen, verder heeft het niets met kiespijn te maken, maar wel met het verlichten van de pijn
Paracetamol mag eigenlijk altijd wel.
Was dat van de pijn of van de stress ?Weleens iemand zien flauwvallen van de pijn ????????????
Is hij vandaag wel bij een tandarts geweest en zo ja wat is er gebeurd ?
Zo nee, helpen de pijnstillers nu wel ?
Zo nee, helpen de pijnstillers nu wel ?
-
Teunbosseman
- Contacteer:
tenormin schreef:@teunbosseman, natuurlijk is het logisch dat, als haar partner flauwvalt van de pijn, ze: "stokroosje" door het lint gaat op het eind. En als men haar dan adviseert om maar een flinke neut te nemen, dan word je toch ook niet serieus genomen. Hoop dat Vroem ergens rondzwerft op de site om te antwoorden wat nu wel of niet door de beugel kan.Teunbosseman schreef:Jij bent ook overaldhc schreef:Nogmaals...ja!
@tenormin, kijk nog eens terug waar ik precies op reageer......ook gezien dat dit bericht ( behalve op Vara blijkbaar maar daar kom ik niet ) ook reeds hier meerdere keren was gepost ?
Een flinke neut nemen heeft TS hier niet in openingspost geschreven misschien op eentenormin schreef: @teunbosseman, natuurlijk is het logisch dat, als haar partner flauwvalt van de pijn, ze: "stokroosje" door het lint gaat op het eind. En als men haar dan adviseert om maar een flinke neut te nemen, dan word je toch ook niet serieus genomen. Hoop dat Vroem ergens rondzwerft op de site om te antwoorden wat nu wel of niet door de beugel kan.
ander forum maar dat is hier niet aan de orde wat mensen op andere forums schrijven.