LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vurig pleidooi voor naturapolis

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Jan-E

Vurig pleidooi voor naturapolis

Ongelezen bericht door Jan-E »

Zojuist gepubliceerd op www.zorgwet.info: een vurig pleidooi van Chris Oomen van DSW voor de naturapolis.

Jan

Ladasyroste

Re: Vurig pleidooi voor naturapolis

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Bieden zij iets anders aan dan... :D

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

>>>>>
Jan_E schreef:
Zojuist gepubliceerd op www.zorgwet.info: een vurig pleidooi van Chris Oomen van DSW voor de naturapolis.
>>>>>>>
Het principe van marktwerking met als enige partijen de Zorgverzekeraars en de Ziekenhuizen (en anderen met beroepen in de zorg) is fout. De consument is de enige die goed kan beoordelen of de zorg zijn geld waard was. Het direct vergoeden van geleverde zorg door de Zorgverzekeraar wekt gemakzucht en fraude in de hand. De Ziekenfondsen verspilden handen vol gemeenschapsgeld, door een gebrek aan controle en doordat de zorgontvanger te weinig zijn stem kon laten gelden. Laten we het nu anders gaan doen, en de methode Ziekenfonds (=Naturapolis) links laten liggen doordat wij massaal kiezen voor de (echte) restitutiepolis. En na eenmaal de restitutiepolis gekozen te hebben, kunnen wij meewerken aan een goedkopere en efficientere zorg door de rekeningen zelf te betalen en dan, indien nodig, direct te reclameren als er iets niet in orde is.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Venantius,
ik vind het fijn dat iemand mijn idee begrijpt. Maar onze ideeen verschillen wel in essentie: jij wil niets voorschieten (aantrekkelijk voor ex-ZFleden), ik wil de rekening juist zelf betalen omdat ik wil weten wat een behandeling kost! Dat is een groot verschil. Misschien is er een tussenweg: niet zelf betalen maar wel zelf de rekening krijgen? De Zorgverzekeraars bieden deze oplossing al.
Kan je hier ook mee instemmen? En verder denk ik, dat het niet nodig is om alleen restitutiepolissen aan te bieden. Na verloop van tijd komt men er vanzelf wel achter, welke soort verzekering het voordeligst is en de meeste vrijheid biedt. Ik zal nooit van mijn leven akkoord gaan met bijvoorbeeld huisartsenzorg, geleverd door een door de verzekeraar opgezet gezondheidscentrum (Menzis-gezondheidscentra in Den Haag en Groningen). Ik zou me daar niet op mijn gemak voelen. Ik zou bang zijn dat ze me eerder lieten doodgaan voor een hogere winst.

Gesloten