LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar kan ik een goede ADHD behandelaar vinden? (Den Haag)

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
shazney

Waar kan ik een goede ADHD behandelaar vinden? (Den Haag)

Ongelezen bericht door shazney »

Hallo,

Ik ben een vrouw van 33 jaar oud en heb ADHD. Deze diagnose is op mijn 6e levensjaar al gesteld maar niets mee gedaan. Op mijn 16e is de diagnose weer gesteld en ook toen heeft er geen behandeling plaats gevonden helaas.

Nu, heb ik toch een aantal problemen die mijn kwaliteit van leven beinvloeden zoals een continu gevoel aan onrust, snel overspannen, veel stemmingswisselingen, gauw afgeleid, dingen anders ervaren als mijn omgeving etc.

Psyq heeft me volgepompt met allerlei anti depressiva's en die hielpen niet. Vervolgens ben ik aan ADHD medicatie gezet maar omdat ik nog in een burnout zit, verergerde die de klachten. Psyq heeft in het jaar dat ik er onder behandeling ben nog geen enkele positieve bijdrage geleverd aan mijn herstel.

Ik ben op zoek naar een behandelaar waar ze fatsoenlijke kennis en kunde in huis hebben in regio Den Haag. Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met een GGZ instelling? Dan hoor ik het graag :D

GJvdZ

Re: Waar kan ik een goede ADHD behandelaar vinden? (Den Haag)

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit lijkt me niet het juiste forum voor dit soort vragen. Ik zou gewoon beginnen bij je huisarts.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kijkt u even op de start pagina van adhd...

dus adhd en dan startpagina,daar zal best wel een hoop staan en zo en zo als u googled..dan zal er wel een forum naar voren komen waar u mede lotgenoten vind..

sterkte

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Mag ik me hardop afvragen of jij als patiënt, wel de aangewezen persoon bent om te bepalen wat een "goede" ADHD behandelaar is? Ik bedoel, als je enkel op zoek bent naar een behandelaar die op alles wat jij zegt/vindt ja-en-amen zegt, kies je volgens mij toch echt niet de goede insteek.

Maar een succesvolle behandeling (genezing is feitelijk geen sprake van bij ADHD) bestaat uit meer dingen dan enkel medicijnen slikken, daar heb je een goed punt. Bijvoorbeeld je omgeving en je voeding zijn ook factoren in een succesvolle behandeling, en daar kan jezelf natuurlijk ook een rol in spelen. Misschien dat je daar zelf al wat stapjes in kan zetten, terwijl je zoekt naar een andere behandelaar?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Van ADHD heb ik ook geen verstand, en van Den Haag weet ik ook niet zo veel. Maar:
Ik ben op zoek naar een behandelaar waar ze fatsoenlijke kennis en kunde in huis hebben in regio Den Haag.
Ik ben het met Sjohie eens dat je een deel zelf ter hand kunt nemen. Een goede behandelaar begint namelijk met naar je te luisteren, wat je klachten precies zijn, en wanneer ze optreden, om dat samen met jou in kaart te brengen. Dat zijn, denk ik, de dingen waar je op moet letten als je een behandelaar kiest.

Dat 'in kaart brengen' is iets wat je zelf al kunt doen, denk ik. En weet je eenmaal wanneer de verschijnselen heviger worden als reactie op het een of ander, dan weet je ook wat je kunt doen om wat stabieler te worden.

Mét behandelaar is inderdaad het beste, maar ook mét behandelaar zul je voortdurend in een spiegel moeten kijken.

Succes ermee.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

GJvdZ schreef:Dit lijkt me niet het juiste forum voor dit soort vragen. Ik zou gewoon beginnen bij je huisarts.
Bingo!
Dit is geen medisch forum en hier (praktisch) medisch advies gaan geven lijkt mij niet slim.
De mensen die het beste kunnen inschatten wat u nodig heeft, zijn inderdaad uw huisarts en eerdere behandelaren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

VioletPrue schreef:
GJvdZ schreef:Dit lijkt me niet het juiste forum voor dit soort vragen. Ik zou gewoon beginnen bij je huisarts.
Bingo!
Dit is geen medisch forum en hier (praktisch) medisch advies gaan geven lijkt mij niet slim.
De mensen die het beste kunnen inschatten wat u nodig heeft, zijn inderdaad uw huisarts en eerdere behandelaren.
Helemaal met jullie eens... maar ik denk dat TS niet vanzelf bij Psyq terecht is gekomen. Tenzij ik wat mis...

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat voor de ene persoon een goede behandelaar is,
is het voor de andere persoon weer niet.
Je moet ook een 'klik' hebben met je behandelaar.

shazney

Ongelezen bericht door shazney »

Idd, huisarts heeft me daarna door gestuurd en beweerd bij hoog en laag dat zij de expertise in huis hebben.

Wat betreft voeding en voor mezelf zorgen. Dat zit wel goed. Dank voor alle reacties en mijn excuses als ik hier een vraag heb gesteld die elders naartoe had gemoeten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:
VioletPrue schreef:
Bingo!
Helemaal met jullie eens... maar ik denk dat TS niet vanzelf bij Psyq terecht is gekomen. Tenzij ik wat mis...
Dat zal hoogstwaarschijnlijk via de huisarts zijn gegaan. Maar als het niet klikt, dan is de weg terug naar de huisarts de enige juiste. En vandaar een ander behandelpad verzinnen.

Gesloten