LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachten op factuur ziekenhuis /zorgverzekeraar

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
RuthvanA

Wachten op factuur ziekenhuis /zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door RuthvanA »

Ik wacht op een factuur van februari 2017.
In juni bedacht ik, ik bel eens met het ziekenhuis : waar blijft deze factuur?

Reactie: Jamaar mevrouw, het ziekenhuis en de zorgverzekeraars zijn nog niet uit de prijsafspraken voor 2017. Dat kan nog maanden duren!

Dat is toch vreemd zou je als bedrijf eens moeten doen.....
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2017 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

hänschen klein

Re: Wachten op factuur ziekenhuis /zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Banken en (zorg-)verzekeraars hebben de card-blanche ... particulieren altijd de rode kaart!

Na openen blijft een DBC maximaal 120 dagen open. In sommige gevallen wordt een DBC eerder afgesloten, bijvoorbeeld 42 dagen na een operatie of 90 dagen na opening van een DBC bij een poliklinische behandeling zonder operatie. Pas als de DBC is gesloten verstuurt het ziekenhuis de rekening naar de zorgverzekeraar. Daarom duurt het enkele maanden voordat je deze ontvangt. Is de behandeling na bovengenoemde termijnen nog niet afgerond dan opent het ziekenhuis een vervolg-DBC. Als de DBC in het ene jaar start, en in het daarop volgende jaar een vervolg-DBC wordt geopend, wordt het eigen risico van beide jaren aangesproken.

BRON: CB

RuthvanA

Ongelezen bericht door RuthvanA »

Mijn DCB was reeds gesloten. Maar zij gaf aan dat de prijsafspraken voor 2017 nog niet bekend waren en dat dat de reden is van wachten op...

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Hoe had men dan voor 2017 een verzekering moeten afsluiten wanneer de afspraken niet rond waren? Dus het ziekenhuis heeft nog geen factuur verstuurd ... en nemen ruimschoots de tijd om dit te gaan doen. Uw verzekeraar zal zèlfs wanneer de rekening bij hen wèl in huis is, steeds weer naar de betreffende zorgverlener verwijzen. De maar weer met de ziekenhuisadministrtie contact opnemen wanneer u op de factuur zit te wachten ...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor een in augustus 2016 uitgevoerde is nog niets binnen.
Persoon word woensdag in Crematorium dus wie gaat hoe betalen?
Door het trage indienen en nog €312,- eigenrisico van 2016 over gehouden..... dus zoek dat maar eens uit.

Deze persoon was relatief gezond en in 2017, ja die facturen komen ook te laat binnen en erfenis is geweigerd door familie.
Jammer maar traag insturen heeft een groot risico.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

ik weet niet om welke zorgverzekeraar dit gaat maar ik meen dat dit niet strookt met de beschikkingen van de NZA..

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Weet het niet 100 % zeker , termijn is 2 of 3 jaar
Heb het met Lab onderzoeken gehad , ruim 1,5 jaar later kwamen de rekeningen, is wel 3 jaar geleden.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar waarom bellen waar een rekening blijft ? Persoonlijk hoop ik altijd dat ze hem vergeten !
Wacht nog op een rekening van de gemeente, dat duurt al ruim 3 jaartjes. Van een geneeskundige behandeling uit 2009 moet ik ook nog een rekening krijgen.
Dan ga je toch echt niet bellen of ze deze nog eens gaan toezenden, geduld is een mooie zaak in het leven.
Ze kunnen me op vele manieren bereiken, doen ze dat niet, dan maar niet.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Brahms schreef:Maar waarom bellen waar een rekening blijft ? Persoonlijk hoop ik altijd dat ze hem vergeten !
Ik moet toch opeens aan een struisvogel denken...

Gesloten