LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wachtlijst

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
kiz

wachtlijst

Ongelezen bericht door kiz »

In april is besloten dat ik aan mijn ogen geopereerd moet worden (oogstandcorrectie). Vanwege het feit dat het de 5e keer is moet de operatie door de prof gedaan worden (oogheelkunde UMC). De verwachting was dat ik in september geopereerd zou worden.

Half september contact opgenomen; er was wat achterstand maar in de tweede helft van oktober zou ik geopereerd worden. Omdat ik nog altijd geen bericht heb ontvangen maar weer contact met de poli opgenomen. Inmiddels is er t/m eind november ingepland en krijg ik te horen dat ik pas in december aan bod kom, met de mededeling "de prof heeft een wachtlijst, en uw klacht is niet spoedeisend, daardoor worden andere patiënten eerder ingepland".

Ik begin er behoorlijk van te balen, want hoewel mijn klacht inderdaad niet spoedeisend is (je gaat niet dood en je wordt ook niet blind), heb ik wel flink wat klachten omdat de stand van mijn ogen niet goed is.

Tevens is het zo dat ik ná de operatie nieuwe brillenglazen nodig heb (aangepast aan de dan veranderde oogstand). Als ik binnen een periode van 12 maanden tweemaal nieuwe brillenglazen nodig heb (en een medische verklaring overleg) wordt dit als bijzondere medische noodzaak gezien en vanuit de basisverzekering vergoed. Alleen vrees ik, als de wachttijd nog langer oploopt, dat ik buiten die 12 maanden ga komen en dus de (speciale en daardoor zeer prijzige) brillenglazen zelf ga moeten bekostigen.

Ik vraag mij af of ik kan "afdwingen" dat ik na een halfjaar wachten toch met voorrang geopereerd kan worden en niet iedere keer onder op de stapel word gelegd.

kiz

Re: wachtlijst

Ongelezen bericht door kiz »

Nogmaals contact opgenomen met het UMC, december is nog niet ingepland maar ik moet er rekening mee houden dat er in december nogal veel gaat uitvallen (artsen die op vakantie gaan bijvoorbeeld) waardoor de verwachting nu "januari" is.
De brilglazen kan ik pas 2 maanden ná de operatie laten aanmeten. Ik kom dus buiten de termijn van 12 maanden (die verloopt in januari) en ga dus feitelijk voor een giga bedrag het schip in, aangezien de aftrekmogelijkheid m.i.v. 2009 ook komt te vervallen.
:evil: :evil:

Gesloten