LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winnock, beveiliging van persoonsgegevens.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Blauwoogje

Winnock, beveiliging van persoonsgegevens.

Ongelezen bericht door Blauwoogje »

Heeft er iemand een goede ervaring met een reintegratiebureau?
Winnock maakte op mij geen goede indruk.
Bij een kennismakingsgesprek moest ik een vragenlijst op de computer invullen. Dit was via een eenvoudig Excel sheet, niet met een beveiligde applicatie.
Ik kon zo, zonder probleem in de Verkenner, die nog gewoon open stond, tientallen andere Excel bestanden bekijken en openen. De bestandsnamen bestonden uit de voor en achternaam van een klant.
Ik had ze gewoon kunnen copieeren naar een USB stick of kunnen emailen. Niets was beveiligd.
Is er misschien een bedrijf dat beter omgaat met klantgegevens?

alvast bedankt!

hanz

Re: Winnock, beveiliging van persoonsgegevens.

Ongelezen bericht door hanz »

Hoi,

Dat Winnock (eigenaresse ACHMEA)niet al te fris met letselschadeslachtoffers/whiplash omgaat was al bekend.

Dat hun administratie/beveiliging van ook de medische gegevens van hun clientele daar niet voor onderdoet verbaast me eigenlijk niets.

Heb je het nog aangekaart?

Hanz

Blauwoogje

Ongelezen bericht door Blauwoogje »

Dag Hanz,

De meneer zei: "dat dit niet had mogen gebeuren".
Niet dat het aan die meneer lag hoor, want er was geen beveiligd systeem. Alleen maar bestanden. De processen zijn gewoon niet op orde. Hebben ze geeneens over nagedacht denk ik. Bedrijven zijn er om geld te maken. En dat moet zo goedkoop mogelijk.

Blij dat straks alles wel goed geregeld is met het EPD ;-)

hanz

Ongelezen bericht door hanz »

Ha Blauwoogje,

Ja, dat EPD lijkt leuk. Maar ik zou er toch wel twee keer over nadenken om bv Winnock dar inzage in te geven. Met name in letselschadegevallen waarbij Achmea betrokken is.

Zoals bekend maken die handig gebruik/misbruik van alle medische gegevens waarmee ze claims denken te kunnen pareren.

Kortom, zorg er tenminste voor dat je als patient controleert of al die gegevens in je EPD correct zijn. Tot op de letter.

Hanz

Gesloten