Klaas Jan schreef:War ik wel benieuwd naar ben is wat de reactie van de tandarts nu was. Is hij bereid om water bij de wijn te doen wat betreft zijn factuur? Heeft hij excuses aangeboden en begrip getoond?
Ik zou denken dat alleen dat laatste van belang is (begrip tonen dus). Voor water bij de wijn en excuses zie ik vooralsnog geen grondslag. Al kan het natuurlijk nooit kwaad
punt is, de meeste zorg wordt geleverd met een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.
Dus ja kosten daarvoor mogen in rekening gebracht worden, ook wanneer er iets niet goed gaat en er extra onverwachte kosten bijkomen. Er moet wel goed en netjes over gecommuniceerd worden. Daarover is TS nogal vaag. Er is gelijk begonnen met behandeling gezien het verhaal. Wat er precies voor de behandeling door eigen tandarts in rekening is gebracht is vaag, die details missen.
Precies. Ik heb zelf ook te maken gehad met dit probleem, werd toen het gebeurde keurig toegelicht en opgelost. Dit is gewoon één van de dingen die kan gebeuren en die je niet kan voorzien. Ik zie daar geen reden voor excuus of aanpassing van de kosten in.
Of er vooraf duidelijk een prijsopgaaf is verstrekt, is een discussie die hier in feite los van staat.
Klaas Jan schreef:Heeft hij excuses aangeboden en begrip getoond?
Wat dit betreft schrijft TS:
Ik heb het natuurlijk met de tandarts besproken.
Althans m.i.: 'niets van te zeggen'.
Maar kom er niet verder mee.
Wél verder kan betekenen: Medirisk en/of Centramed; zou ik opzoeken b.v. op dit forum; en ik zou desbetreffend deze raad van niet de minste mede-forumgebruiker ter harte nemen:
Moneyman schreef:voor dat je het weet zeg of schrijf je iets wat tegen je kan werken.
Edit: link toegevoegd
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 02 okt 2017 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.