LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziekenfonds zonder bevalling/kraamhulp vergoeding

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
jona

ziekenfonds zonder bevalling/kraamhulp vergoeding

Ongelezen bericht door jona »

heb vandaag de uitzending over het ziekenfonds gezien en ben daarna naar de site gegaan en de independer,heb me daar rot gezocht naar een ziekenfonds in noord holland waar ik niet meer voor bevallingen en kraamzorg hoeft te betalen maar heb dat niet kunnen vinden (miischien doe ik iets verkeerd) ,als ze dan toch willen bezuinigen vind ik gooi dat uit het basispakket want niet iedereen heeft dit nodig,net als ik die de leeftijd van nog meer kinderen krijgen ben gepasseerd.Dus waarom zal ik nog betalen voor iets waar ik geen gebruik van zal maken.Laat ieder zijn eigen pakket samenstellen op wat hij/zij nodig met als belangrijk hoofdpunt de huisarts en basis-tandartspakket (zijn je tanden niet goed,gaat het met de rest van de gezondheid vaak ook minder goed).Bij een supermarkt etc betaal ik ook alleen voor de dingen die ik nodig heb,of wordt dit dan te ingewikkeld voor de verzekeringen.

Gast

Re: ziekenfonds zonder bevalling/kraamhulp vergoeding

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben hier ook voor op zoek gegaan, ik wil ook een vrije keuze kunnen maken over wat ik wel en niet in mijn pakket wil hebben maar die keize kun je niet maken, een antwoordt van Trias is solidariteit, maar dat is juist opgeheven door dit aso kabinet, ik heb hogenvorst dus ook een mail doen toekomen hoe ik zelf mijn verantwoorde keuze kan maken, ben benieuwd wat voor bericht ik terug krijg, (meneer met zijn vrije keuze an me hoela niks niet vrije keuze).

jona

Ongelezen bericht door jona »

beste gast laat me even horen of je bericht terug heb gekregen en wat dat dan was,ben zeer benieuwd hierna

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat weet ik ook niet maar die zullen er best wel zijn.
Je kan elke verzekering die je accepteert nemen ,die hoeft niet in Noord-Holland te zittten .Een nadeel kan wel zijn omdat bijvoorbeeld je huisarts geen contract heeft met die maatschappij dat je hem of haar zelf moet betalen en bij die verzekering (gedeeltelijk) dat zelf weer moet gaan claimen .
Maar dat is niet z`on groot probleem dat doe ik met me tandarts ook.

Ook bemiddeling door je verzekering ,bij een conflict met je dokter, gaat wat minder makkelijk ,maar verder maakt het niks waar die maatschappij zit.

Gesloten