LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Zorgpremie volgend jaar 10 procent hoger'

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
karr-2

Re: 'Zorgpremie volgend jaar 10 procent hoger'

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wat is dat nou voor onzin? Die acceptatieplicht staat in de wet. Dus volgens jou gaat die acceptatieplicht verdwijnen? Dan moet eerst de wet gewijzigd worden. En daar is zo ongeveer niemand voorstander van.
nee maar het klinkt natuurlijk wel lekker om het even nog dramatischer te maken dan het is. Er is geen mens of organisatie op deze planeet die nu al kan voorspellen wat er met premie in 2007 gaat gebeuren. Mensen laten zich heel snel de kop gek praten door dit soort berichten.

Kortom, leef gewoon je leven, het wijst zich allemaal vanzelf.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Als ik even tijd heb zal ik het opzoeken , maar volgens mij was de acceptatie plicht er alleen maar voor 2006, voor 2007 zou hij niet meer gelden.
Ik kom hier zeker op terug.
1 min. met google;
Wat gebeurt er als ik na 1 maart niets heb ondernomen?
Het is zo geregeld, dat iedereen automatisch per 1 januari 2006 bij de huidige verzekeraar is verzekerd. Doet u niets, dan kunt u die na 1 maart niet meer ontbinden. Dit kan dan weer op 1 januari 2007, zoals altijd geweest, maar de kans is dan aanwezig, dat er gezondheids-waarborgen worden gesteld.
Andere spreken weer van als je wanbetaler bent, je niet geaccepteerd hoeft te worden.
Maar ik zelf denk dat jullie het hier goed hebben, en dat voor de basis verzekering altijd een acceptatie plicht blijft gelden.
Maar met de politiek weet men maar nooit.
Maar ik trek het boetekleed aan hoor, hier zat ik fout.

lind@

Ongelezen bericht door lind@ »

En daar is zo ongeveer niemand voorstander van.
nee we zijn bijna overal tegen!!
maar er gebeurt niks en als wij als tegenstander volgend jaar weer zo
meelopen dan komt er zeker een acceptatie plicht
want wij accepteren toch alles in dit land???
en wie je nog meer met niemand bedoelt??
de regering??
nou die draaien alles zo naar hun hand dat ze wel voorstander worden hoor!

Sjoerd_

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Reactie op dat bericht in trouw:
Er komt dus volgens trouw mogelijk een nieuwe prijzenslag. Dat is op korte termijn allemaal wel leuk voor de consument omdat ze de prijzen laaghouden. Maar vergeet niet dat zorgaanbieders daardoor veel administratieve kosten moeten maken door alle overstappende leden en bovendien weer erg veel reclame gaan maken. En wie zou dat nou moeten gaan betalen.....
Als ik even tijd heb zal ik het opzoeken , maar volgens mij was de acceptatie plicht er alleen maar voor 2006, voor 2007 zou hij niet meer gelden.
Klopt aanvankelijk konden mensen vrij overstappen tot 1 februari maar dit is aangepast naar 1 maart. Daarna kan het niet meer.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

maar volgens mij was de acceptatie plicht er alleen maar voor 2006, voor 2007 zou hij niet meer gelden.
VOLGENS JOU ja. Maar volgens de wet is er gewoon een acceptatieplicht (voor de basisverzekering) en die blijft er gewoon.

Volgens mij ben jij via google terechtgekomen op de site van mistermoney.rtl.nl
Bovenaan in die site staat:
Voor de basis-verzekering is er altijd een acceptatie -plicht

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Maar ik zelf denk dat jullie het hier goed hebben, en dat voor de basis verzekering altijd een acceptatie plicht blijft gelden.
Ik heb mijn antwoord al gegeven als je goed gelezen had.

Gesloten