| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zorgverzekeraar
-
kees berrevoets
zorgverzekeraar
Op 7 februari 2005 heb ik een behandeling ondergaan bij de k. n.o arts ik was verzekerd bij cz zorgverzekeraar, in maart 2006 ben ik naar een andere zorgverzekeraar gegaan, tot mijn grote verbazing kreeg ik 12 april 2006 een rekening van cz van de behandeling bij de k.n.o.,13 maanden later dus,ik heb gebeld naar cz of dit normaal was om 13 maanden later een rekening te sturen,ik kreeg als antwoord dat er van regeringszijde niet eerder gedeclareerd mocht worden ivm met eventuele vervolgbehandelingen. mijn vraag is wat tedoen want ik vind dit een hele vreemde zaak.
Re: zorgverzekeraar
kun je toch nog gewoon declareren bij CZ ?
Bij Menzis was dat dacht ik 2 jaar (zonder zekerheid).........
Bij m'n nieuwe weet ik niet ONVZ
denk dat je de polisvoorwaarden moet gaan bestuderen...
laat even weten hoe het afloopt, ben benieuwd
Bij Menzis was dat dacht ik 2 jaar (zonder zekerheid).........
Bij m'n nieuwe weet ik niet ONVZ
denk dat je de polisvoorwaarden moet gaan bestuderen...
laat even weten hoe het afloopt, ben benieuwd
-
Lieske1958
In het jaar 2005 was je verzekerd bij CZ.
Zij dienen de rekening te vergoeden.
Dat had je toch meteen kunnen vragen toen je ze belde ...
Rekeningen die betrekking hebben op 2006, zijn vanaf 1-1-2006 voor je nieuwe verzekering, ook al ben je per maart overgestapt.
Succes, lieske
Zij dienen de rekening te vergoeden.
Dat had je toch meteen kunnen vragen toen je ze belde ...
Rekeningen die betrekking hebben op 2006, zijn vanaf 1-1-2006 voor je nieuwe verzekering, ook al ben je per maart overgestapt.
Succes, lieske
-
Mathilde D.
Het verhaal van CZ klopt. Niet de datum van ontvangst van de rekening van een ziekenhuis geldt voor de verzkering, maar de datum van opening van het zgn. DBC (diagnose behandel combinatie). Dit staat expliciet in de polisvoorwaarden. In januari 2005 werd gestart met die dbc's. Dit zijn all-in tarieven voor alle mogelijke behandelingen bij EEN diagnose (dus ook als je die behandeling niet gehad hebt). Je moet voor een hele kleine ingreep, bijvoorbeeld oor uitspuiten, op honderden euro's rekenen. Het ziekenhuis MAG de rekening zo laat opsturen. Mag ik vragen of je een eigen risico hebt? of gaat het van je no-claim af?Geplaatst op 18 Apr 2006 20:10 door kees berrevoets
------------------------------------------------------------------------
Op 7 februari 2005 heb ik een behandeling ondergaan bij de k. n.o arts ik was verzekerd bij cz zorgverzekeraar, in maart 2006 ben ik naar een andere zorgverzekeraar gegaan, tot mijn grote verbazing kreeg ik 12 april 2006 een rekening van cz van de behandeling bij de k.n.o.,13 maanden later dus,ik heb gebeld naar cz of dit normaal was om 13 maanden later een rekening te sturen,ik kreeg als antwoord dat er van regeringszijde niet eerder gedeclareerd mocht worden ivm met eventuele vervolgbehandelingen. mijn vraag is wat tedoen want ik vind dit een hele vreemde zaak.