LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorgverzekeraar verlaagd notabedrag
Zorgverzekeraar verlaagd notabedrag
Hallo allemaal,
Ik ben verzekerd bij de CZ.
Nu heb ik een aanvullende tandartsverzekering tot 450 euro per jaar.
Ik heb een rekening gedeclareerd van 438 euro, nog van 2011.
Als ik nu kijk op "mijn cz" kan ik zien wat er ingediend is, en wat er wel en niet word vergoed. Wat schetst mijn verbazing. De notabedragen zijn verlaagd door de CZ. Als ik alle nota bedragen van de rekening bij elkaar optel kom ik op een totaal van 294 euro, terwijl het notabedrag, wat de tandarts rekent, in totaal, 438 euro was. Hoe kan dit. De CZ kan toch niet notabedragen verlagen, en daar vervolgens de vergoeding op bazeren? Het gaat om een gecompliceerder wortelkanaal behandeling. Op de rekening kost de kanaalbehandeling 220 euro, maar op mijn CZ zie ik alleen een bedrag van 134 euro.
Van alle andere rekening kloppen de notabedragen precies.
Heeft iemand hier ook mee te maken gehad misschien?
Ik ben verzekerd bij de CZ.
Nu heb ik een aanvullende tandartsverzekering tot 450 euro per jaar.
Ik heb een rekening gedeclareerd van 438 euro, nog van 2011.
Als ik nu kijk op "mijn cz" kan ik zien wat er ingediend is, en wat er wel en niet word vergoed. Wat schetst mijn verbazing. De notabedragen zijn verlaagd door de CZ. Als ik alle nota bedragen van de rekening bij elkaar optel kom ik op een totaal van 294 euro, terwijl het notabedrag, wat de tandarts rekent, in totaal, 438 euro was. Hoe kan dit. De CZ kan toch niet notabedragen verlagen, en daar vervolgens de vergoeding op bazeren? Het gaat om een gecompliceerder wortelkanaal behandeling. Op de rekening kost de kanaalbehandeling 220 euro, maar op mijn CZ zie ik alleen een bedrag van 134 euro.
Van alle andere rekening kloppen de notabedragen precies.
Heeft iemand hier ook mee te maken gehad misschien?
-
Re: Zorgverzekeraar verlaagd notabedrag
En als je nu eerst eens met CZ belt, en vraagt waarom dit gebeurt ?
Ze tellen alleen de bedragen op die vergoed zijn. wat je zelf betaald tellen ze niet mee. Heb je niet zelf een deel moeten betalen? Ik heb ook cz en moet 25 procent van de tandarts rekening zelf betalen. wat er over blijft is voor de vergoeding van 450 euro.
-
idd wat superklaver zegt,je krijgt maar 75% vergoed,dus haal het er eens vanaf...misschien moet je dat even berekenen?
ik heb ook cz alleen wat groter pakket en ik moet ook 25% bijbetalen.
ik heb ook cz alleen wat groter pakket en ik moet ook 25% bijbetalen.
Ik denk dat je me niet begrijpt. Als je kijkt bij "mijn cz" dan heb je 3 kolommen.superklaver schreef:Ze tellen alleen de bedragen op die vergoed zijn. wat je zelf betaald tellen ze niet mee. Heb je niet zelf een deel moeten betalen? Ik heb ook cz en moet 25 procent van de tandarts rekening zelf betalen. wat er over blijft is voor de vergoeding van 450 euro.
Kolom 1 staan de nota bedragen, dus de bedragen die op de rekening staan vermeld die ja van de tandarts krijgt. In kolom 2 staat wat er niet vergoed word, en in kolom 3 staat wat er wel vergoed word. Dat ik 75% vergoed krijg is mij bekend. Maar de notabedragen in kolom 1 moeten overeen komen met de bedragen op de rekening, toch?
Op de rekening staat o.a. de wortelkanaalbehandeling. De tandarts rekend hier dus 220 euro voor. Maar op "mijn cz"staat een notabedrag van 134 euro,en daar word vervolgens de vergoeding van 75% over berekend. Dat is een verschil van 86 euro waar ik geen vergoeding over krijg. Dus de notabedragen kloppen niet in vergelijking met de rekening.
dan zal ik morgen toch even contact opnemen met cz.
-
ja dan moet je idd even contact opnemen misschien hebben die lui nog wel die prijzen gehanteerd die per 1 jan toen ingingen...
weet je wel die vergoedingen wat terug gedraaid is...
idd dit is niet goed! bellen dus..
sorry dat ik je ook verkeerd begreep
weet je wel die vergoedingen wat terug gedraaid is...
idd dit is niet goed! bellen dus..
sorry dat ik je ook verkeerd begreep
-
- Contacteer:
Beste Arno390,
Als medewerker van CZ lees ik uw bericht. Vriendelijk vraag ik u contact op te nemen met ons team Klachten en geschillen om het probleem te bespreken. U kunt ons bereiken via telefoonnummer (013) 593 80 90.
Met vriendelijke groet,
Team Klachten en geschillen CZ
Als medewerker van CZ lees ik uw bericht. Vriendelijk vraag ik u contact op te nemen met ons team Klachten en geschillen om het probleem te bespreken. U kunt ons bereiken via telefoonnummer (013) 593 80 90.
Met vriendelijke groet,
Team Klachten en geschillen CZ