LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgwinkel Vegro 2 tweedehands krukken voor 80 euro

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Fair-Play

Zorgwinkel Vegro 2 tweedehands krukken voor 80 euro

Ongelezen bericht door Fair-Play »

Graag jullie mening over het volgende.

Na een operatie wordt mij door het ziekenhuis personeel tussen de regels door duidelijk gemaakt, dat de kamer waar ik tot op dat moment heb gelegen vrij willen hebben voor de volgende patiënt.
Aangezien ik zelf ook het liefst naar huis wil, werk ik daar graag aan mee.

Dit is o.a. te verwezenlijken met de nodige hulpmiddelen; bed, rolstoel en een paar krukken, deze laatste worden in tegenstelling tot de twee andere artikelen niet door de zorgverzekeraar vergoed.
Met andere woorden worden de krukken mij middels een formulier door het Franciscus Gasthuis als huur via Vegro aangeboden voor:
40 cent / stuk / dag
Wat mij niet duidelijk wordt gemaakt is het feit dat er op dit formulier een hokje aangekruist kan worden waarmee ik voor 40 euro direct eigenaar word van de 2 krukken.
Aangezien mijn hoofd op dit hectische moment niet staat naar het uitgebreid lezen van de diverse formulieren. Ga ik een huurcontract aan met Vegro.

Als ik dit later wil omzetten naar koop, blijkt dat eerst de huur volledig moet worden betaald en vervolgens kan ik alsnog voor 40 euro extra de twee krukken mijn eigendom noemen.
Commentaar van degene die dit voor Vegro telefonisch met mij afhandelt,
"dat is ons protocol, wanneer u ze in eerste instantie huurt en ze alsnog wil kopen betaald u de huur + de volledige koopprijs".
Ook al heb ik op dat moment 40 euro voor de huur betaald. "ja maar wij kennen geen huurkoop regeling !"

Conclusie: ik heb nu voor 80 euro tweedehands krukken met Vegro reclame (daar tape ik wel wat overheen !).
Wanneer ik in de gelegenheid was geweest om zelf krukken te kopen had ik deze hoogst waarschijnlijk wel kunnen vinden bij de Kringloop voor pak hem beet 5 euro / stuk.

Brahms

Re: Zorgwinkel Vegro 2 tweedehands krukken voor 80 euro

Ongelezen bericht door Brahms »

Fair-Play schreef:Graag jullie mening over het volgende.

Na een operatie wordt mij door het ziekenhuis personeel tussen de regels door duidelijk gemaakt, dat de kamer waar ik tot op dat moment heb gelegen vrij willen hebben voor de volgende patiënt.
Aangezien ik zelf ook het liefst naar huis wil, werk ik daar graag aan mee.

Dit is o.a. te verwezenlijken met de nodige hulpmiddelen; bed, rolstoel en een paar krukken, deze laatste worden in tegenstelling tot de twee andere artikelen niet door de zorgverzekeraar vergoed.
Met andere woorden worden de krukken mij middels een formulier door het Franciscus Gasthuis als huur via Vegro aangeboden voor:
40 cent / stuk / dag
Wat mij niet duidelijk wordt gemaakt is het feit dat er op dit formulier een hokje aangekruist kan worden waarmee ik voor 40 euro direct eigenaar word van de 2 krukken.
Aangezien mijn hoofd op dit hectische moment niet staat naar het uitgebreid lezen van de diverse formulieren. Ga ik een huurcontract aan met Vegro.

Als ik dit later wil omzetten naar koop, blijkt dat eerst de huur volledig moet worden betaald en vervolgens kan ik alsnog voor 40 euro extra de twee krukken mijn eigendom noemen.
Commentaar van degene die dit voor Vegro telefonisch met mij afhandelt,
"dat is ons protocol, wanneer u ze in eerste instantie huurt en ze alsnog wil kopen betaald u de huur + de volledige koopprijs".
Ook al heb ik op dat moment 40 euro voor de huur betaald. "ja maar wij kennen geen huurkoop regeling !"

Conclusie: ik heb nu voor 80 euro tweedehands krukken met Vegro reclame (daar tape ik wel wat overheen !).
Wanneer ik in de gelegenheid was geweest om zelf krukken te kopen had ik deze hoogst waarschijnlijk wel kunnen vinden bij de Kringloop voor pak hem beet 5 euro / stuk.
Tsja, zoals bij elke huur of aankoop even je verdiepen in de materie. Ook al staat je hoofd er even niet geheel naar.

1 minuut kijken op Marktplaats geeft een goed overzicht van de mogelijkheden en prijzen van krukken. Zowel nieuw als tweedehands. Helaas heb je dat niet gedaan......
(Voor rond de Euro 25,- zie ik er al vele staan.)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb laatst bij een zorgwinkel hier in Den Bosch een paar gekocht. 29 Euro , nieuw uit de plastic.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Ik voor E 35 in Breda.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

En de mijne heb ik voor maar € 12.50 toen op MP verkocht :(

@TS : U zegt dat u € 40 voor huur heeft betaald , de krukken kon u huren voor € 0.80 pd voor 2 stuks.
Bent u dan een huurovereenkomst voor 50 dagen aangegaan of heeft u dan voor 50 dagen vooruit betaald?

Gesloten