LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CAK en Graydon

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
christiaanjanssen

CAK en Graydon

Ongelezen bericht door christiaanjanssen »

CAK vergeet in 2007 om een aantal facturen te versturen en kan ook niet aantonen dat ze herinneringen of aanmaningen gezonden hebben. Schakelen daarom in 2010 vrolijk Graydon in die de rekening zo ongeveer verdubbeld. Dat was april vorig jaar. Overleg met CAK, kopie facturen ontvangen (over 2007 in 2010 ontvangen). Aan het CAK wordt meegedeeld dat dit de eerste keer is dat de facturen ontvangen zijn en dat die rechtstreeks aan het CAK betaald zullen worden. Ik heb niets te maken met Graydon, zeker niet als ik niet van te voren gewaarschuwd ben. CAK accepteert de betalingen in juni/juli 2010. Na 9 maanden dus in april 2011 komt Graydon weer aanzetten met hetzelfde dossier. Of ik alsnog hun kosten en rente wil betalen. Dreigen nu met deurwaarder als ik niet binnen 2 dagen betaal (handig om zo'n brief op Goede Vrijdag te ontvangen. Ook al zou je willen betalen, dan zou het nog niet lukken binnen 2 dagen.
Schriftelijk klacht ingediend bij CAK met verzoek binnen 14 dagen te reageren.

Iemand ook van deze ervaringen?

Christiaan

Zusje-online

Re: CAK en Graydon

Ongelezen bericht door Zusje-online »

Jazeker!
Nadat mijn moeder in 2007 is opgenomen in het ziekenhuis zijn wij al bezig met het CAK. Echt alles gaat verkeerd daar!
Ze geven een verkeerde eigenbijdrage aan (in plaats van een hoge, berekenen ze al ruim 3 jaar de lage), ze gebruiken de verkeerde adressen, zetten verkeerde gegevens in eventuele verkeerde beslissingen en andere brieven, luisteren niet naar wat je zegt als je belt, geven iedereen de schuld van hun eigen fouten, ze liegen of het gedrukt staat en vinden dan dat ze na 4 jaar nog wel het geld terug kunnen vangen (weliswaar over de laatste 2 jaar want langer mag niet) en of je dan maar even een mega-bedrag in euros binnen 10 dagen wilt betalen.
Zo jammer dat je dat CAK niet kunt ontslaan en voor een ander bedrijf kunt kiezen.
Alleen Graydon mist nog, maar ik verwacht binnenkort wel wat van ze te horen omdat wij zo'n mega-bedrag niet in de ouwe sok onder het matras hebben liggen.

Heeft iemand nog toevallig 13.000 euro liggen waar ie toch niks mee doet? :lol:

LukaBloom

Ongelezen bericht door LukaBloom »

Ja Zusje-online. Ik weet wie die 13.000 euro "zomaar ergens" hebben liggen. We hoeven niet zo ver te zoeken. Maar dat is een ander verhaal.

christiaanjanssen,
Ik zie dit uitstekende topic nu pas en ik haak graag aan.

Ik heb heel veel last gehad van de "bloedhonden"keten Thuiszorgorganisatie Kwintes-CAK-Graydon. En ze achtervolgen mij nog steeds. Ze weten van geen ophouden. Ik noem het in één woord Thuiszorg want dat praat makkelijker. Zij bedient zich van praktijken zoals dreigementen, chantage, onkontroleerbaar vage fakturen in de vorm van nul-, min- en korrektiefakturen waarbij je je afvraagt of ze zelf weten waar ze het in hemelsnaam over hebben, afwimpelend telefoonpersoneel, afpersing, doen alsof je neus neus bloedt, vaag zijn, nergens van af weten, “eventjes” de andere kant opkijken, de ander de schuld geven enzovoort. Kortom ongeveer Lagere Schoolplein Pesttechnieken (LSPT) ofwel Misttechnieken en de techniek van "de handen in onschuld wassen". Ik ken de bijbel in zoverre dat Titius Pilatus ongeveer hetzelfde deed toen hij ***** onder ontslagdreiging zijn handtekening zette onder diens doodstraf en daarna opgelucht? zijn handen waste in onschuld. Maar goed, dat is een ander verhaal dat ik graag even wilde aanhalen omdat tegenwoordig heel Nederland als gevolg van "bezuinigingen" vergeven schijnt te zijn met Titius Pilatussen.

Ik heb Graydon kortgeleden een aangetekende brief (wel 7 euro!!!) gestuurd en min of meer vergeten de andere twee "hulpverlenende"instellingen er ook eentje te sturen.
Dit vanwege de stress en het ontbreken van financiele middelen.
In deze brief legde ik uitgebreid uit waarom ik vergeten was te betalen. Ik was namelijk niet voor niks client van Kwintes geweest.....toch?? Lijkt me duidelijk als hulpverleners kunnen luisteren toch?....
Deze brief na telefonisch overleg met een werknemer van Graydon die later zich wegens voor mij voor de hand liggende redenen waarschijnlijk in eigen voordeel zich wijselijk OostIndisch doof hield.

wordt vervolgd in deel 2.

Het is een langsslepend verhaal wat nog steeds voortduurt
Een forse aanklacht tegen de hulpverlening.

gelieve vooral nu al te reageren.

imimar

Ongelezen bericht door imimar »

Ja zeker hebben we daar ervaring mee.

Dit is de 3e-4e keer dat we een factuur over het jaar 2007/2008 ontvangen in 2012. Het is een hele vreemde situatie en ik weet niet wat ik moet doen?
Ik heb meerdere malen CAK gebeld, maar zij kunnen mij niet helpen.

Wie kan mij helpen? EN hoe moet dit opgelost worden.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Helaas heb ik er ook ervaring mee gehad.....stelletje bloedhonden zijn het, zou familie kunnen zijn van IJ.......ook al van die bloedhonden.

Anyway, dit geval betrof zoals de OP al aangaf alleen wel bij een persoon van 80+ waarvan CAK meerde bedragen int en er maar niet aan wil dat automatisch kan.
Lang verhaal korter, 80+ kreeg een aanmaning van Graydon ivm geen betaling maand febr 2010 en juli 2010. Alle andere maanden waren wel betaald.

Controle leerde mij dat ind niet was betaald maar ook geen accept ontvangen.
Kon hoog en laag springen en heb de incassokosten betaald maar ook een hele stevige brief naar CAK geschreven dat hun administratie RUK is.

Gesloten