LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meldpunt huisarts

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
amerikaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2012 09:15

meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door amerikaas »

Ik heb even gegoogled, en kon niks vinden dus stel ik mijn vraag maar even hier.

Is er een officieel (al dan niet vanuit de overheid) meldpunt, waar ik een klacht kan indienen over mijn huisarts?

Buiten het feit dat ik steeds een verschillende krijg, vind ik onder andere ook de wachttijden bij mijn huisarts (http://medischcentrummalburgen.praktijkinfo.nl/) ,
de spui gaten uitlopen. Vorige week had ik om 8:30 een afspraak en werd pas om 10:45 geholpen. Waar ik het geduld vandaan heb gehaald om beheerst te blijven en te wachten weet ik niet. Dit is niet de eerste keer , en hoor al veel vaker dat bij deze huisarts dat de wachttijden abnormaal zijn. Normaliter moet je eigelijk standaard al een uur á anderhalf boven op de gemaakte afspraaktijd tellen. Want je wordt nooit geholpen op de afgesproken tijd. Maar oh oh als je als patient te laat komt, dan wordt je niet eens meer geholpen.
Vandaag had toevallig mijn moeder een afspraak bij dezelfde dokter, om 08:10,
en nu zit ze nog te wachten. Zij al direct dit gaat lang duren, er stonden minimaal 30 mensen te wachten. meteen al 30 mensen, op 3 huisartsen, soms lijkt het wel alsof die huisartsen 10 mensen op dezelfde tijd plannen.
Is het tegenwoordig normaal dat je minimaal 1 uur later dan je afspraak geholpen wordt bij de huisarts?
Want dan vind ik dat eigelijk iedereen zou moeten klagen.
Ik kan me soms wel voorstellen dat mensen geweldadig worden.


Ik heb nog wel wat meer punten waar ik niet tevreden over ben, maar dit is geen klaagsite. dus nogmaals mijn bovenstaande vraag, naar een meldpunt.

met vriendelijke greoten

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door vroem »

wat zegt de huisarts /praktijk er zelf van? want dat is de eerste plek voor een klacht. LHV wellicht als volgende punt, ervan uitgaande dat hij daarbij is aangesloten.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door vroem »

en als je even googled op ""klacht over huisarts"" gaat er wellicht ook een wereld voor je open..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

misschien idd wat vroem zegt,eerst eens met je huisarts overleggen?
wel zo eerlijk misschien?voor de goede band?nou lijkt de klacht me wel anoniem,maar het idee.

ja wachtijden zijn tegenwoordig normaal,mijn huisarts loopt ook wel eens uit,de langste tijd was 3 kwartier dat is echt een uitzondering geweest,moet ik zeggen.
had hij ook wel even een praktijk van andere ha erbij die op vakantie was,dan heb ik alleen maar geduld...die man heeft het druk..

misschien pland de assistente wel fout...vraag het haar eens?en dan je huisarts..dan kan je bespreken wat zei heeft gezegd,kijken wat hij daar weer van vind.

succes..
idd lhv wat vroem zegt

MAXIEM

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

http://lhv.artsennet.nl/De-LHV/Contact.htm

Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV)
'Domus Medica'
Mercatorlaan 1200, 3528 BL Utrecht
Postbus 20056, 3502 LB Utrecht
Telefoon 030-2823723, Telefax 030-2890400

Er is nog geen onafhankelijke Geschillencommissie voor huisartsen, tandartsen en fysiotherapeuten (peildatum 1-9-2008). Deze commissie wordt pas geïnstalleerd nadat de “Wet Patiëntenrechten” in werking treedt. Het concept van deze nieuwe wet is op 8-5-2008 door de 2de kamer besproken en ligt nu bij de 1ste kamer.

Klachten over huisarts:

http://lhv.artsennet.nl/De-LHV/Contact/ ... missie.htm

Sukses, Maxiem.

superklaver

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door superklaver »

bij de huisarts waar ik zit moet je ook altijd lang wachten. minimaal een half uur. Maar hij neemt de tijd voor iedereen. en neemt je ook serieus. Hij kijkt niet op een minuut. dan vind ik het niet erg meer om te wachten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door ciske »

superklaver schreef:bij de huisarts waar ik zit moet je ook altijd lang wachten. minimaal een half uur. Maar hij neemt de tijd voor iedereen. en neemt je ook serieus. Hij kijkt niet op een minuut. dan vind ik het niet erg meer om te wachten.

hier precies hetzelfde , soms ook wel een half uur wachten, maar hij neemt de tijd voor je , je hebt niet het idee als je weer buiten staat van "wat moet ik hiermee" dat is het wachten wel waard.

Wel met je huisarts er over gesproken?

superklaver

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door superklaver »

nee. heb het er niet over gehad. ik hoor het van iedereen die hem heeft. maar ik erger me er niet meer aan. in het begin wel. maar nu niet meer. nu heb ik zoiets van, als hij anderen dan net zo goed helpt als mij, dan vind ik het goed.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik moet ook altijd wachten,maar dat geld ook voor ziekenhuis,fysio ,tandarts etc?
ik vind het nooit erg,zolang je idd maar niet zo weer buitenstaat onder het mom van ik het heb druk,maar dat heb ik nooit,dus ik klaar absoluut niet...

ik heb de tijd,
vind alleen altijd,in een ziekenhuis ,waar je soms op sommige afdelingen wel echt ,1,5 uitloopt,dat je van die rotbankjes hebt...leuk bij een orthopeed of neuroloog kom je voor je rug...nou je gaat nog krommer naar binnen :mrgreen:

het is nu eenmaal een feit dat ze meer patienten hebben dan ze eigenlijk aan kunnen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door ciske »

superklaver schreef:nee. heb het er niet over gehad. ik hoor het van iedereen die hem heeft. maar ik erger me er niet meer aan. in het begin wel. maar nu niet meer. nu heb ik zoiets van, als hij anderen dan net zo goed helpt als mij, dan vind ik het goed.
:lol: oeps sorry , ik bedoelde TS. Voordat die een klacht gaat of wilt indienen.

Ik erger mij er ook niet aan, heb een prima arts en vind het belangrijk dat die tijd voor elk mens neemt.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door Winterman »

Hup daar gaan we weer. De vraag is waar je een klacht kan indienen over je huisarts en we zijn al weer aanbeland bij de bankjes van de orthopaed.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door Jolijn »

superklaver schreef:nee. heb het er niet over gehad. ik hoor het van iedereen die hem heeft. maar ik erger me er niet meer aan. in het begin wel. maar nu niet meer. nu heb ik zoiets van, als hij anderen dan net zo goed helpt als mij, dan vind ik het goed.
Als hij voor iedereen de tijd neemt, moet hij z'n afspraken ruimer inplannen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@winterman,nee het gaat over de wachttijden die uitlopen.

nou wat ik gehoord heb is dat een assistente 2 patienten in 5 min pland?
weet niet of dat waar is...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:
superklaver schreef:nee. heb het er niet over gehad. ik hoor het van iedereen die hem heeft. maar ik erger me er niet meer aan. in het begin wel. maar nu niet meer. nu heb ik zoiets van, als hij anderen dan net zo goed helpt als mij, dan vind ik het goed.
Als hij voor iedereen de tijd neemt, moet hij z'n afspraken ruimer inplannen.
Onzin, hij weet van te voren ook niet hoelang iemand nodig heeft.

mensen moeten eens wat geduldiger zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
Jolijn schreef:
superklaver schreef:nee. heb het er niet over gehad. ik hoor het van iedereen die hem heeft. maar ik erger me er niet meer aan. in het begin wel. maar nu niet meer. nu heb ik zoiets van, als hij anderen dan net zo goed helpt als mij, dan vind ik het goed.
Als hij voor iedereen de tijd neemt, moet hij z'n afspraken ruimer inplannen.
Onzin, hij weet van te voren ook niet hoelang iemand nodig heeft.
mensen moeten eens wat geduldiger zijn.
Superklaver schrijft dit
bij de huisarts waar ik zit moet je ook altijd lang wachten. minimaal een half uur.

Als dit de regel is en geen uitzondering, moet je de afspraken ruimer in plannen. Assistentie laten vragen waarvoor iemand komt om zo een inschatting te maken hoe lang het bezoek gaat duren.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door Winterman »

rozemarijntje schreef:@winterman,nee het gaat over de wachttijden die uitlopen.
amerikaas schreef: Is er een officieel (al dan niet vanuit de overheid) meldpunt, waar ik een klacht kan indienen over mijn huisarts?
Met vervolgens de reden van het willen indienen van de klacht.

Ik zie nergens een verzoek om de wachttijden bij verschillende instanties te bespreken.

Zullen we het ook gelijk even gaan hebben over de wachttijd bij de bakker, supermarkt en kapper?

superklaver

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door superklaver »

er wordt ook gevraagd waarom je komt. Maar de huisarts vraagt altijd door.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee dat vraagd ze niet,maar ik weet zelf als je denkt dat je langer nodig hebt,dan zeg je dat...dubbele afspraak...

maar ja niet iedereen doet dat,zelfde als een inloopspreek uur bij ons,eigenlijk bedoeld voor kleine dingen,maar er zijn mensen die komen voor de hele mikmak...een arts wil dan weer neit bot overkomen..gevolg...de tijd loopt uit ,en dat merk je gaande de hele dag..hoe later het wordt...hoe langer het dus duurd..

ik heb geleerd,afspraken in de ochtend.. :lol: :lol: dan wacht je het kortst..
of als hij net weer begint na de pauze...

@winterman :lol: :wink:

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door Winterman »

Opniuw volledig nutteloze informatie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: meldpunt huisarts

Ongelezen bericht door ciske »

superklaver schreef:er wordt ook gevraagd waarom je komt. Maar de huisarts vraagt altijd door.

Is dus een goede huisarts.

effe voor het topic.

Als mensen binnen 5 minuten buitenstaan klagen ze ook.

Gesloten