LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Molemann Health

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
DannyvdP

Molemann Health

Ongelezen bericht door DannyvdP »

Beste Mensen,

Ik kreeg gister van Molemann Health een rekening voor een No Show.
Ik had die dag smorgens vroeg netjes afgebeld omdat ik me totaal niet lekker voelde was echt ziek, nu moet ik hiervoor 60 euro betalen omdat ik niet 24 uur van te voren afbelde. Nu nam ik gister met hun contact op om het te bespreken en gaf aan dat ik niet van te voren weet of ik ziek wordt of niet.

Mogen zij zomaar ook als je ziek bent zon rekening sturen ?
Dit is toch belachelijk dat je als je ziek bent gelijk 60€ moet betalen.

En zij hebben deze rekening ook nog eens uit besteed aan DirectPay en als je die wil bellen sta je minimaal 10minuten in de wachtrij en kost ook nog een 0,50€ per minuut.

Weten jullie of ik hier iets tegen kan doen ?

Brainless

Re: Molemann Health

Ongelezen bericht door Brainless »

Heel vervelend dat u ziek bent geworden.
Maar ondanks dat hebben zij het recht dit bedrag te rekenen omdat u niet 24uur van tevoren heeft afgemeld.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het is inderdaad zo dat dit op de website van Molemann vermeld wordt. Ik weet niet of het juridisch verplicht is, dat je dit ook verteld is, of dat je hierover schriftelijk geïnformeerd bent. In dat geval kom je er misschien onderuit( als je niet geïnformeerd bent).

Ik vind dit ook een veel te hoog bedrag, omdat de meeste cliënten dit geld niet op kunnen brengen. En inderdaad, je kan er soms niets aan doen. Gevolg: dit is wel een hele dure behandling, vooral als je vaak ziek bent.
De remedie hiertegen is, om gewoon het hele contact met Molemann op te zeggen. Deze lieden vragen veel te veel geld, terwijl je waarschijnlijk niet (goed) geholpen wordt. Misschien kan je hiermee dreigen? Je zegt dat je de klandizie beëindigt als ze de rekening voor het te laat afgezegde consult niet terugtrekken.
Misschien kan je beter geholpen worden door gewoon een verstandige vriend of kennis. Dat is veel goedkoper voor de maatschappij en voor je eigen portemonnee! De Geestelijke Gezondheidszorg levert gebakken lucht: je denkt toch niet echt dat jouw problemen opgelost worden door die dure gesprekjes?
Bovendien kost het je ook nog een extra eigen bijdrage, bovenop het eigen risico, van 200 euro ( bij een " behandeling" van > 100 minuten, anders 100 euro).

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Mathilde D. schreef:Het is inderdaad zo dat dit op de website van Molemann vermeld wordt. Ik weet niet of het juridisch verplicht is, dat je dit ook verteld is, of dat je hierover schriftelijk geïnformeerd bent. In dat geval kom je er misschien onderuit( als je niet geïnformeerd bent).

Ik vind dit ook een veel te hoog bedrag, omdat de meeste cliënten dit geld niet op kunnen brengen. En inderdaad, je kan er soms niets aan doen. Gevolg: dit is wel een hele dure behandling, vooral als je vaak ziek bent.
De remedie hiertegen is, om gewoon het hele contact met Molemann op te zeggen. Deze lieden vragen veel te veel geld, terwijl je waarschijnlijk niet (goed) geholpen wordt.
Dus jij gaat ervan uit dat TS niet (goed) geholpen wordt door Molemann?!

Misschien kan je hiermee dreigen? Je zegt dat je de klandizie beëindigt als ze de rekening voor het te laat afgezegde consult niet terugtrekken.
Ze hebben genoeg mensen op de wachtlijst staan om leeg gekomen plekken op te vullen.

Misschien kan je beter geholpen worden door gewoon een verstandige vriend of kennis. Dat is veel goedkoper voor de maatschappij en voor je eigen portemonnee! De Geestelijke Gezondheidszorg levert gebakken lucht: je denkt toch niet echt dat jouw problemen opgelost worden door die dure gesprekjes?
Natuurlijk is een goede vriend veel beter dan iemand die er voor geleerd heeft.

Bovendien kost het je ook nog een extra eigen bijdrage, bovenop het eigen risico, van 200 euro ( bij een " behandeling" van > 100 minuten, anders 100 euro).
Het ligt er aan hoe oud je bent en hoe je verzekerd bent of je nog extra moet betalen.
Zij werken niet alleen met "normale" gesprekken maar leveren een complete behandeling.
Iemand die bv autistisch/psychotisch/zwaar depressief is of eetproblemen heeft; heeft niets aan alleen een goed gesprek met een vriend, maar heeft veel baat bij een complete behandeling.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

DannyvdP schreef: Mogen zij zomaar ook als je ziek bent zon rekening sturen ?
Dit is toch belachelijk dat je als je ziek bent gelijk 60€ moet betalen.

Weten jullie of ik hier iets tegen kan doen ?
Ik denk niet dat ze veel keuze hebben. Ze vermelden netjes: "Vanaf 2012 vergoedt de zorgverzekeraar geen afspraken meer die te laat zijn afgemeld (binnen 24 uur) of niet nagekomen zijn. U ontvangt in dat geval een rekening van € 60,-. Dit bedrag krijgt u niet terug van de zorgverzekeraar. "

Dat is correct en daar zit geen woord Spaans tussen. Met klachten moet u dus richting zorgverzekeraar, niet Molemann.

DannyvdP

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het niet helemaal eerlijk die vrouw die ik daar heb die belde was laatst ook ziek en dat werd ook pas laatste moment gemeld, ik moet me 24 uur van te voren ziek melden en zij niet.
Heb inmiddels bericht gestuurd met waar ik die kosten van haar kan declareren omdat ik die tijd ook niet kon werken, even zien wat ze hier op zeggen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

DannyvdP schreef:Dit is toch belachelijk dat je als je ziek bent gelijk 60€ moet betalen.
Maar jij vindt het dus blijkbaar helemaal normaal dat zij een uur met hun duimen zitten te draaien? (of hoelang zo'n sessie ook duurt)

DannyvdP

kuklos schreef:
DannyvdP schreef:Dit is toch belachelijk dat je als je ziek bent gelijk 60€ moet betalen.
Maar jij vindt het dus blijkbaar helemaal normaal dat zij een uur met hun duimen zitten te draaien? (of hoelang zo'n sessie ook duurt)
Als je ziek bent wat kan je daar aan doen dan ?

En als zij ziek zijn bellen ze ook laatste moment af vraag ik dan ook om geld ?

kuklos

Laat maar. Succes met je strijd tegen de windmolens Don Quichot.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

DannyvdP schreef: Als je ziek bent wat kan je daar aan doen dan ?

En als zij ziek zijn bellen ze ook laatste moment af vraag ik dan ook om geld ?
Niemand zegt dat je er iets aan kunt doen toch? Het zijn gewoon de regeltjes die de zorgverzekeraars opleggen. Die laatste zin slaat natuurlijk nergens op, jij werkt toch ook niet voor niks maar jij werkt niet voor hun. Als een klant van jouzelf je voor nop laat komen of je baas laat je overuren draaien terwijl er niks te doen is dan wil jij toch ook betaald worden voor je tijd?

kuklos

@DannyvdP, mijn opmerking was omdat je volledig voorbijgaat aan alles wat hier gezegd is. Je hebt deels een punt, maar voor het merendeel niet en je bent net zoals Don Quichot tegen windmolens aan het vechten. En ook nog eens bij de verkeerde. Ga naar de verzekeraars die deze regels opleggen. En ga daarna naar al die mensen die gewoon niet op komen dagen bij een arts of ziekenhuisbezoek. De regels zijn niet voor niets ingesteld.

Mathilde D.

Brainless schreef:
Mathilde D. schreef:Misschien kan je hiermee dreigen? Je zegt dat je de klandizie beëindigt als ze de rekening voor het te laat afgezegde consult niet terugtrekken.
Ze hebben genoeg mensen op de wachtlijst staan om leeg gekomen plekken op te vullen.
Maar is toch een klant minder.

Het ligt er aan hoe oud je bent en hoe je verzekerd bent of je nog extra moet betalen.Dit laatste is onjuist. Dit is zo geregeld vanuit de basisverzekering. Er zijn overigens zorgverzekeraars die dit kwijtschelden.

Mathilde D.

newmikey schreef: Het zijn gewoon de regeltjes die de zorgverzekeraars opleggen.
Toch blijft Molemann een bedrijf, dat zich heeft te conformeren aan de spelregels, die gelden tussen leverancier en consument. ( daar ga ik vanuit, maar zeker weet ik het niet). En bij die spelregels geldt altijd dat de leveringsvoorwaarden vooraf ter hand gesteld moeten zijn. Als dat hier niet het geval is, kan TS misschien onder die kosten uit. De zorgverzekeraar spreekt weliswaar tarieven af, maar de zorgleverancier mag een tarief alleen berekenen als de klant op de juiste manier daarover geïnformeerd is. Dus in dit geval heeft TS alleen met Molemann te maken. Ook kan aan Molemann verzocht worden om de factuur in te trekken. De reden kan zijn dat anders de klant verdwijnt, zoals ik al suggereerde. Het feit dat zorgverzekeraars de eigen bijdrage ook al vaak kwijtschelden , heeft te maken met de angst dat sommige patiënten, die dringend deze zorg nodig hebben,( bijv. psychotisch zijn) , afzien van zorg ivm de kosten.

Gesloten