LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Zorgstelsel

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
liesbethschut
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2005 11:48

Nieuwe Zorgstelsel

Ongelezen bericht door liesbethschut »

Ik ben een alleenstaande die er lekker op achteruitgaat m.i.v. 1/1/2006; alleen al aan de basisverzekering ben ik 161 euro méér kwijt voor veel minder zorg dan nu, en dan heb ik de zorgtoeslag al meegerekend! Wie zijn er allemaal nog meer de pineut van deze Witte Boordencriminaliteit?

Mijn voorstel: er moet een referendum komen-wedden dat dit hele idiote plan in no time op de schop gaat...?

Liesbeth Schut

Jan van Eechoud

Re: Nieuwe Zorgstelsel

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Mijn voorstel: er moet een referendum komen-wedden dat dit hele idiote plan in no time op de schop gaat...?

Liesbeth Schut
Als het een plan is van de verkenner, student en consorten... ben ik er helemaal voor..,... 8)

JvE

ondernemer_
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 apr 2005 21:59

Re: Nieuwe Zorgstelsel

Ongelezen bericht door ondernemer_ »

tja, ik ga 30% minder betalen!
van 150 naar 100

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nieuwe Zorgstelsel

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Mijn voorstel: er moet een referendum komen-wedden dat dit hele idiote plan in no time op de schop gaat...?
Dat kun je schudden denk ik. Zelfs als er een referendum komt is het niet bindend, dus de regering kan het naast zich neerleggen als ze willen.

Het nieuwe zorgstelsel komt er aan, daar veranderd niets of niemand meer iets aan.

edje-h
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:26

Re: Nieuwe Zorgstelsel

Ongelezen bericht door edje-h »

Balkende elende alias harry potter maalt er niet om dat je er op,achteruit gaat!
Zolang hij maar grof geld verdient met zijn 20 bij baantjes,aan 1 baan heeft hij niet genoeg.
De rest van die gasten ook niet,want die hebbe ook wel ergens wat zitten.
Terwijl jij en anderen moeten ploeteren om de maand rond tekomen,zit balkende elende aan een goed gevulde tafel te vreten.
En dat jij bijna niks hebt zal hem een worst zijn,ze laten ons liever teveel betalen en minder eten.
Harry potter zegt de rijken rijker en de armen nog armer maken.
Denk maar niet dat hij minder zorg toeslag krijgt,dat jij meer moet ophoesten aan de zorg maakt hem niks uit.
Hij zit wel goed daar,het word tijd dat hij maar is erg lang met vakantie gaat.
Denhaag beter kunnen wij u niet maken,maar wel erg zieker!!!!

corty
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2006 16:21

Re: Nieuwe Zorgstelsel

Ongelezen bericht door corty »

Hoi,

Vorig jaar ging ik ervan uit dat iedereen meer zou krijgen.
Zelf was ik particulier verzekerd. Als compensatie kreeg ik van mijn werkgever 900 euro per jaar als bijdrage daarin. Weliswaar werd voor mij de premie 750 euro goedkoper maar met de afschaffing van de 900 ero toelage dus eigenlijk 150 euro meer.
Verder kreeg ik volgens cao 1% loonsverhoging. Dat resulteerde in 24 euro per maand oftewel 286 euro per jaar minder.
Nou effe rekenen.
Inflatie 2% zou betekenen dat ik 480 euro per jaar meerzou moeten gaan verdienen.
Ik ga er dus 480+286+150 = 916 euro per jaar op achteruit.
Nou zal dat op zich mijn doodsvonnis niet zijn. Maar ik erger me wel wezenloos aan het gebral dat in 2006 iedereen er weer op vooruit zou gaan. Je wordt belazerd waar je bij staat!

Gesloten