LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] no-claim regeling

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

kunnen we de no-claim bij ziekte terugvorderen?

ja
4
36%
nee
3
27%
denk het niet
4
36%

Totaal aantal stemmen: 11

wiewatwaar

no-claim regeling

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

DIEGENE DIE DE NO-CLAIM NIET TERUGKRIJGEN WEGENS ZIEKTE.
MOETEN DIE GEWOON OPVOEREN BIJ DE POST BIJZONDERE UITGAVEN OP HET AANGIFTE FORMULIER!

VOLGENS DE WET WORDEN GELIJKE GEVALLEN GELIJK BEHANDELD!
DIT GAAT HIER DUS NIET OP! OMDAT ZIEKEN NIET GELIJK ZIJN AAN GEZONDEN!

ER ZAL DUS EEN PROEFPROCES WORDEN OPGESTART IN 2006.
WIE WIL HIER AAN MEE DOEN!

EMAIL NAAR [email protected]

LATER KIJKEN WE WAT DE KOSTEN ZIJN EN VERDELEN DIE ONDER DE MEEDOENERS! DOET ALLEN MEE! ALS HET LUKT HEBBEN WE HOOGERVORST BIJ ZIJN .....

allen gegroet

wiewatwaar.

digimax

Re: no-claim regeling

Ongelezen bericht door digimax »

ik ben het met je eens dat die nieuwe systeem krom is. zeker voor mensen met een laag inkomen (ruim 5miljoen NLers) en nu nog gezond, zouden nu goedkoop kunnen shoppen een eigen risico nemen, maar zodra zo iemand echt ziek wordt zijn de rapen gaar. wie de weg kent gaat naar de soos. maar bijzonder bijstand regel je niet 123. dus een flinke financiele klap. nu voor 60 euro extra verzekeren in de maand is voor deze doelgroep ook niet weg gelegd. ik vrees dat daar de meeste problemen zullen ontstaan.

een persoon met beter inkomen en ook gezond, kan eigen risico nemen omdat hij een banksaldo als backup heeft. in deze gevallen zou eigen risico afgeschaft moeten worden, gewoon de normale prijs zonder collectieve korting en zou dan ten goede kunnen komen aan mensen die het financieel minder hebben. zodat het systeem rechtvaardiger wordt

maar om een rechtzaak te starten op de gronden die jij noemt maken geen schijn van kans vrees ik. veel doeltreffender zou zijn de overheid te bewegen, zich in te zetten voor mensen die door hoge zorgnota`s in de problemen komen en daar zelf niet uit komen, daarvoor iets te regelen via een of ander fonds of via een extra opslag via de zorgtoeslag.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Iemand die de no-claim niet terugkrijgt betaalt 1.055 premie. Hij kan 1.055 van de belasting aftrekken.

Iemand die de no-claim wel terugkrijgt betaald 1.055 en krijgt 255. Hij kan 800 van de belasting aftrekken.

Wat zou je voor de eerste persoon dan nog meer willen regelen?

Gelijke gevallen worden gelijk behandeld, maar wat jij wilt is als iemand 255 meer kosten maakt, hij 510 kan aftrekken. Dat is niet gelijk / niet eerlijk.

Jan-E

Ongelezen bericht door Jan-E »

Ladasyroste: alle zorgcollectieven worden niet opgenomen op de vergelijkingssites. En jullie zijn lang niet de goedkoopste. Eerder 1 van de duurste. Kijk maar eens op dit lijstje.

digimax

Ongelezen bericht door digimax »

*edit-verkeerde topic*

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

sjz
vers van postbus 51 en juridische zaken telegraaf.

de 1055 -255 wat je aanhaalt is niet juist vwb de aftrek post!
die basis premie aftrek telt alleen voor de drempel!
er wordt nergens gesproken over die 255 !

even rekenen basis premie stel 1050 zorgtoeslag in mindering stel
800 blijft aftrek 250 ( zorgpremie uiteraard ook)hoe wil jij nu die 255 opvoeren op de belasting aangifte! dus even vermelden in het staatje 255 zijnde niet teruggekregen no-claim?

nee sjz dat gaat niet op !

wel opgeven ,maar wordt niet geaccepteerd ,en dan in beroep bij belastingrechter! (gezamenlijk via proefproces!)

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Het is inderdaad wat verwarrend, want de regeling voor aftrek ziektekosten gaat veranderen per 1.1.2006. Voor je belastingaangifte 2005 (die je in 2006 doet) gelden dus even andere regels dan voor je aangifte 2006.

Ik probeer vanaf nu me te beperken over de aangifte 2006:

Voor zover ik het nu begrijp telt zowel de werkelijk betaalde nominale premie niet meer mee, en ook de werkelijk ontvangen no-claim niet. In ruil daarvoor mag de drempel verminderd worden met het standaardbedrag van de nominale premie, en wordt daar de gemiddeld retour ontvangen no-claim weer bij opgeteld.

Maar het lijkt me dat je geen kans bij de rechter maakt dat jij 255 euro wilt aftrekken die je helemaal niet betaald hebt.

Jan-E

Ongelezen bericht door Jan-E »

SJZ: je verwart de no claim met de (herrekende) zorgtoeslag. Uit het eindejaarbericht van Financiën:
In verband met de invoering van het nieuwe zorgstelsel wordt met ingang van 2006 het bedrag van de drempel verlaagd met de op de belastingplichtige drukkende standaardpremies voor de Zorgverzekeringswet (€ 1.015 per persoon) en verhoogd met een herrekende zorgtoeslag.
Zie verder het bericht Nominale premie basisverzekering uitgesloten als buitengewone uitgave op www.zorgwet.info

Daar wijst iemand ook nog op tegenstijdigheden tussen het Belastingplan 2006 en de Invoeringswet ZVW.

Gesloten