Opvolging bij persoonsalarmering
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Dat lijkt aardig op de noodknop die ik altijd bij me heb als ik aan het werk ben. Alleen linkt die direct door naar de meldkamer (incl. meeluisteren en GPS-tracking).
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Maar ook met dit apparaat moet je wel iemand hebben die het alarm opvolgt
-
Undutchable
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Dat klopt. Maar ik zie wel een beetje aankomen dat wat we willen het niet gaat worden en dan moet je van aanpak veranderen. En als we als familie de opvolging moeten doen dan kan die meldkamer er wel tussenuit. Scheelt weer een abonnement. Het mooie van deze vind ik dat iedereen tegelijk een SMS krijgt.
En stel dat het in de toekomst wel kan zoals we willen dan hebben we ook niet veel geld weggegooid want dit is niet zo duur.
Ik ga me er verder in verdiepen.
-
Lowieze
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
In dat geval denk ik dat het belangrijk is om dit goed te bespreken met uw moeder. Als zij weet dat 3 familieleden een sms-je krijgen als zij de noodknop gebruikt, laat ze hem misschien in de kast liggen.
Een oud-buurvrouw van mij deed dat ook, zonder dat haar kinderen dit beseften.
Een oud-buurvrouw van mij deed dat ook, zonder dat haar kinderen dit beseften.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
haha, nog ff, volgens mij geeft het ding ook een sms als ie bijna leeg is,
Dus niet als ie uit staat, je kunt hem gewoon uitzetten, maar als ie langzamerhand leeg raakt,
ik moet wel toegeven niet alle mogelijkheden goed gelezen te hebben, misschien kun je "winkelen" in de opties.
Dus niet als ie uit staat, je kunt hem gewoon uitzetten, maar als ie langzamerhand leeg raakt,
ik moet wel toegeven niet alle mogelijkheden goed gelezen te hebben, misschien kun je "winkelen" in de opties.
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Bij het systeem wat mijn vader had (wat volgens mij precies hetzelfde werkte) moest ik als contactpersoon als ik gebeld werd eerst het telefoontje bevestigen ("dit is een noodoproep, toets 1 om te beantwoorden"). De voicemail zal dit niet doen, dus wordt de volgende gebeld.
16again
vindt dit leuk
-
Undutchable
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Ik heb deze ook besteld, met de docking station.
Bedankt voor de link.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Mooi. Heb je je moeder ook meegekregen m.b.t. de nummers die de knop gaat bellen?
-
Undutchable
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Nou, de belvolgorde is natuurlijk een dingetje. Wie zet je als eerste? En je hebt de voicemail ook nog. Daar moet de knop niet in terechtkomen.
Maar je kan werkelijk alles instellen en je kan de knop ook bellen, dan neemt ie zelf op. Dus ik zit nu te denken om iedereen in de bellijst alleen een SMS te sturen en dan de eerste die terugbelt kan informeren wat er aan de hand is.
Maar je kan werkelijk alles instellen en je kan de knop ook bellen, dan neemt ie zelf op. Dus ik zit nu te denken om iedereen in de bellijst alleen een SMS te sturen en dan de eerste die terugbelt kan informeren wat er aan de hand is.
-
Edwin W.P.
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 apr 2022 17:00
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Beste,
Mijn vader had jarenlang een Wuzzi Alert ( https://wuzzialert.com/ ). Hij had het professioneel pakket, waardoor in geval van grote nood ook 112 gebeld werd. Naast dat er een alert uitging naar de personen op de contactenlijst. Daar ga je niet aan ontkomen, iedere service werkt met een systeem van een alarmeringslijst met daarop personen die als 1e, 2e etc. gealarmeerd worden. Bij Wuzzi gaat dat alarmeren ook er SMS. Ik zou eens kijken op hun website of dat wat is voor jou en jouw moeder.
Mijn vader had jarenlang een Wuzzi Alert ( https://wuzzialert.com/ ). Hij had het professioneel pakket, waardoor in geval van grote nood ook 112 gebeld werd. Naast dat er een alert uitging naar de personen op de contactenlijst. Daar ga je niet aan ontkomen, iedere service werkt met een systeem van een alarmeringslijst met daarop personen die als 1e, 2e etc. gealarmeerd worden. Bij Wuzzi gaat dat alarmeren ook er SMS. Ik zou eens kijken op hun website of dat wat is voor jou en jouw moeder.
-
Undutchable
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Ik heb al een alarmknop gekocht. Ik zie dat die wuzzialert.com precies dezelfde knop verkopen maar dan met een abonnement erbij.Edwin W.P. schreef: ↑22 apr 2024 18:21Beste,
Mijn vader had jarenlang een Wuzzi Alert ( https://wuzzialert.com/ ). Hij had het professioneel pakket, waardoor in geval van grote nood ook 112 gebeld werd. Naast dat er een alert uitging naar de personen op de contactenlijst. Daar ga je niet aan ontkomen, iedere service werkt met een systeem van een alarmeringslijst met daarop personen die als 1e, 2e etc. gealarmeerd worden. Bij Wuzzi gaat dat alarmeren ook er SMS. Ik zou eens kijken op hun website of dat wat is voor jou en jouw moeder.
-
SamenSterker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 aug 2025 19:33
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Ik zou NL Alarmering niet aanraden! Heb je gelezen over de ervaringen, reviews en klachten van NL Seniorenalarmering? De ACM heeft onlangs ingegrepen, wat bevestigt dat dit bedrijf bekendstaat om oneerlijke handelspraktijken en dat ouderen en hun familieleden zeer alert moeten zijn bij het afsluiten van een abonnement voor een alarmsysteem. Het toont ook aan dat het bedrijf ondanks maatregelen telkens weer doorgaat met misleidende verkoop bij senioren en kwetsbare consumenten.Lady1234 schreef: ↑25 mar 2024 18:02Misschien is dit iets voor haar?
https://nl-alarmering.nl/pakketten/alarm-meldkamer/
Ken dat verder niet, dus geen idee wat het kost enzovoort.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft maatregelen genomen en invallen gedaan bij het bedrijf achter Nederlandse Seniorenalarmering B.V. en Persoonsalarmering B.V., dat abonnementen voor alarmsystemen en seniorenalarmering verkoopt aan ouderen en kwetsbare mensen. Dit bedrijf bood zijn alarmsystemen zowel telefonisch, online als aan de deur aan.
De ACM kreeg talloze klachten over agressieve verkoopmethoden, misleidende telefonische verkoopgesprekken, onduidelijke prijzen, verborgen afmeldkosten en slechte voorwaarden voor opzegging. Veel ouderen gaven aan dat zij zich onder druk gezet voelden, dat verkopers inspeelden op angstgevoelens, en dat zij achteraf ontdekten dat de voorwaarden helemaal niet duidelijk waren.
Na onderzoek heeft de ACM bepaald dat het bedrijf zijn werkwijze moest aanpassen en gedupeerden moest compenseren. Het bedrijf is verplicht zijn algemene voorwaarden duidelijker te maken, transparanter te zijn over kosten en de bedenktijd, en klanten correct te informeren over hun rechten.
Ook moet de verkoop aan de deur en de telefonische verkoop voldoen aan de regels van de consumentenwetgeving en mogen verkopers ouderen niet onder druk zetten.
Dit laat zien dat er sprake is van een structureel probleem: Nederlandse Seniorenalarmering B.V. en Persoonsalarmering B.V. hebben herhaaldelijk de consumentenwet overtreden en kwetsbare ouderen misleid met agressieve verkooppraktijken.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
U bent met een echte kruistocht tegen dit bedrijf begonnen, maar om nu dagelijks deze dezelfde lappen tekst in verschillende topics te gaan plaatsen heeft geen nut en kost slechts tijd en gestress.....
Stop je energie in het contact met de ACM, dat leverd hopelijk meer op.
Stop je energie in het contact met de ACM, dat leverd hopelijk meer op.
Laatst gewijzigd door BL2 op 23 aug 2025 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Speedy123
, sergio1963
en kuklos
vinden dit leuk
-
sergio1963
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 27 jun 2025 13:14
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Die energie misschien besteden op senioren forum.
Daar waar de doelgroep zit.
-
SamenSterker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 aug 2025 19:33
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Het klopt dat ik hier reageer, daar is een forum toch voor bedoeld? Zeker als iemand NL Senioren Alarmering aanbeveelt, zonder dat die persoon weet om wat voor bedrijf dit gaat. Ik doe ik omdat dit bedrijf zich richt op kwetsbare ouderen en er aantoonbaar sprake is van misleiding. Wij hebben daarover zelf hard bewijs in de vorm van een geluidsopname, en we gaan ook een klacht indienen bij de ACM.
Dat ik dit hier onder de aandacht breng, is juist bedoeld om te voorkomen dat anderen in dezelfde val trappen. Ik zie dat er veel nepreviews en reclame-achtige berichten circuleren, terwijl de negatieve ervaringen vaak minder zichtbaar zijn. Als niemand dit deelt, blijft het probleem onder de radar.
Ik ben me ervan bewust dat dit intensief is, maar voor ons gaat het om de bescherming van ouderen die niet altijd zelf hun belangen kunnen verdedigen.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Heel fijn dat iemand waarschuwt tegen een bedrijf dat door de ACM op de vingers getikt is vanwege misleidende verkooppraktijken. Dat leidt inderdaad mogelijk tot stress bij de verkopers van deze firma's. Hopelijk gaan die zich nu fatsoenlijk en wettelijk gedragen.
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Ach, het bedrijf wordt al sinds 2017 benaderd door de ACM, veel heeft het nog niet opgeleverd......Consumenneke schreef: ↑23 aug 2025 10:24Hopelijk gaan die zich nu fatsoenlijk en wettelijk gedragen.
-
sergio1963
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 27 jun 2025 13:14
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Het is zeker fijn dat Samensterk zich sterk maakt voor de senioren onder ons.
En zeker zitten er op dit forum ook genoeg senioren.
Echter de senioren op dit forum, zijn communicatief genoeg om in zulke verkooppraatjes niet in te trappen.
De doelgroep waar Samensterk zich op richt, kent dit forum waarschijnlijk niet eens, zitten ze al online, mijn moeder van 86 in ieder geval. niet .
Daarom de tip, ik denk ook van BL2 om een manier te zoeken om die doelgroep te benaderen en het goede werk voort te zetten.
En zeker zitten er op dit forum ook genoeg senioren.
Echter de senioren op dit forum, zijn communicatief genoeg om in zulke verkooppraatjes niet in te trappen.
De doelgroep waar Samensterk zich op richt, kent dit forum waarschijnlijk niet eens, zitten ze al online, mijn moeder van 86 in ieder geval. niet .
Daarom de tip, ik denk ook van BL2 om een manier te zoeken om die doelgroep te benaderen en het goede werk voort te zetten.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Opvolging bij persoonsalarmering
Ik hoor het u zeggen.
Veel mensen gaan pas op zoek nadat ze zich bewust worden van een probleem. Soms zijn het senioren zelf, maar vaak ook kinderen en andere verzorgers. Dan is het wel fijn dat deze info goed (en op veel plekken) vindbaar is. Ook bij Radar.
De tijd en gestress waar BL2 zich druk over maakt, zal dan ook niet voor deze groep een probleem zijn, want die is blij met zulke info. Voor wie dan wel? Voor de verkopers die hun makkelijke prooi verliezen? Of voor de trouwe lezer die elk bericht op dit forum volgt? Die kan stress voorkomen door zijn tijd beter te besteden.
Ik kom hier regelmatig wandelaars tegen. Heel goed tegen stress!
