LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening intakegesprek tandarts voor 1jarig kind

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
linnepinneke

rekening intakegesprek tandarts voor 1jarig kind

Ongelezen bericht door linnepinneke »

Afgelopen maandag zijn mijn 2 zoontjes van 22 maanden mee op controle geweest naar de tandarts. Volgens hem was dat verstandig want op deze manier konden ze eraan wennen dat naar de tandarts gaan erbij hoort. Prima, kan ik inkomen. Nu kreeg ik vandaag een rekening van 39,25 voor intake gesprek van 1 van mijn zoontjes. Die man heeft niet eens in hun mondje gekeken!!!! Ik vind dit echt de grootste onzin en ben ook niet van plan dit te gaan betalen maar sta ik hiermee in mijn recht?

sephora30

Re: rekening intakegesprek tandarts voor 1jarig kind

Ongelezen bericht door sephora30 »

Intakegesprek??? Nooit van gehoord. Heb 2 kids en altijd 100% gratis. De jongste gaat pas sinds een jaar echt op de stoel want is pas 4 maar nooit een cent voor hoeven betalen.

Tuurlijk krijg ik wel rekeningen van de controles maar van een intake heb ik nooit iets gehoord of gezien :?:

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

mijn tandarts zegt dat als een kind 3 a 4 is het vroeg genoeg is om te wennen..

met 22 maanden (toevallig vroeg ik het zelfs al rond de 13 maanden) vond hij veel te vroeg

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Intakegesprek??? Nooit van gehoord. Heb 2 kids en altijd 100% gratis. De jongste gaat pas sinds een jaar echt op de stoel want is pas 4 maar nooit een cent voor hoeven betalen.
100% gratis is een verkeerde uitspraak. De kosten worden voor die kinderen betaald uit de basis verzekering,de tandarts krijgt heus zijn geld wel is geen filantropische instelling.Veelal decladeert de tandarts rechtstreeks in het geval van kinderen dus zie je inderdaad geen rekening.

TS schreef:
Nu kreeg ik vandaag een rekening van 39,25 voor intake gesprek van 1 van mijn zoontjes. Die man heeft niet eens in hun mondje gekeken!!!! Ik vind dit echt de grootste onzin en ben ook niet van plan dit te gaan betalen maar sta ik hiermee in mijn recht?[
Als je niet betaald wordt het bedrag alleen maar een aantal malen hoger,je kunt deze rekening gewoon naar je verzekering sturen die je dan het geld terug stort.
Ook bij mijn tandarts staat het tarief op de site vermeld
A231 Intake consult 42,50
Dus iedereen kan hier wel roepen van nooit van gehoord bestaat dus echt wel.

Dit staat bij een aantal tandartsen vermeld als intake

Bij de intake worden uw persoonsgegevens doorgenomen en bij personen vanaf 18 jaar wordt er -met uw instemming- een eenmalige overzichtsfoto (röntgen-opname) van het gebit gemaakt.
Daarna pas controle welke dus ook weer apart evenals rontgen foto's berekend gaat worden
Dus dat tandarts niet in mondje kijkt bij intake klopt,dat doet hij pas bij controle.

gr Henk

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Hier wat leesvoer, over vergoeding bij kinderen:
http://weblog.independer.nl/zorgverzeke ... jouw-kind/

sephora30

100% gratis is een verkeerde uitspraak. De kosten worden voor die kinderen betaald uit de basis verzekering,de tandarts krijgt heus zijn geld wel is geen filantropische instelling

Denk dat dat wel algemeen bekend is maar bedankt voor de toelichting.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Lastige .... Ik begrijp dat het een tweeling betreft, waarvoor 1 intakeconsult berekend is. 2 zou mogen.... Aan de andere kant vind ik 22 maanden erg jong, hijzelf ook aangezien er nog niet in de mond gekeken is. Maar dat zou dus zorgen voor uitstel, niet voor afstel van de kosten voor eerste consult. Voordeel is dat ze nu dus, 2 voor de prijs van 1 , wel al helemaal in het systeem staan ( en dat is ook bij een tweeling wel gewoon 2x zoveel werk als voor 1)

sephora30

3 jaar is vroeg zat.

karremaar

Ongelezen bericht door karremaar »

Ik was 35 toen ik voor het eerst naar de tandarts ging ik heb nu gelukkig al jaren een prachtig kunstgebit zo'n klik klakker. Ik vind een tandarts helemaal niet duur.

SaritaX

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik zou gewoon even bellen met de tandarts en om opheldering vragen. Als hij niet naar het gebit gekeken heeft en verder ook geen diepgaande vragen over zijn gebit aan jou gevraagd heeft kan hij het toch zeker geen intake noemen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik weet alleen maar dat mijn kinderen meegingen en kijken, een soort van leerschooltje van wat de tandarts doet. Heb dat 3jaar gedaan, 2x per jaar en natuurlijk alleen voor mijzelf betaald. Ze kwamen trouwens mee op aanraden van mijn tandarts. Of het geholpen heeft? Nou, echt enthousiast zijn ze nooit geworden (ik trouwens nog steeds niet) :lol:

nevermind

vroem schreef:Lastige .... Ik begrijp dat het een tweeling betreft, waarvoor 1 intakeconsult berekend is. 2 zou mogen.... Aan de andere kant vind ik 22 maanden erg jong, hijzelf ook aangezien er nog niet in de mond gekeken is. Maar dat zou dus zorgen voor uitstel, niet voor afstel van de kosten voor eerste consult. Voordeel is dat ze nu dus, 2 voor de prijs van 1 , wel al helemaal in het systeem staan ( en dat is ook bij een tweeling wel gewoon 2x zoveel werk als voor 1)

Met dit bericht maak je je toch belachelijk.
Als iemand met een tweeling voor een intake gaat, en er wordt nog niet naar het gebit gekeken, om dan een rekening te sturen.
Zoals ik opmaakt uit het bericht van TS, heeft zij/hij een afspraak gehad en zijn de kinderen meegegaan.
Om nu te zeggen, dat er maar een berekend wordt, is toch duidelijk hoe het hele systeem in elkaar zit.
Kinderen zitten vermoedelijk in de kinderwagen, en de tandarts zegt, het is in feite te vroeg om naar het gebit te kijken.
Dat was het intakegesprek dan.
Maar het is niet te laat om een rekening te sturen.
En dan is deze dan nog zo coulant en stuurt maar een rekening.
Geweldig, deze graaicultuur!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

linnepinneke schreef:Afgelopen maandag zijn mijn 2 zoontjes van 22 maanden mee op controle geweest naar de tandarts. Volgens hem was dat verstandig want op deze manier konden ze eraan wennen dat naar de tandarts gaan erbij hoort. Prima, kan ik inkomen. Nu kreeg ik vandaag een rekening van 39,25 voor intake gesprek van 1 van mijn zoontjes. Die man heeft niet eens in hun mondje gekeken!!!! Ik vind dit echt de grootste onzin en ben ook niet van plan dit te gaan betalen maar sta ik hiermee in mijn recht?
Je bedoelde met mee op controle, met jou mee, zoals ik schreef? Nou, dat zou ik zeker niet betalen en je verzekering erover bellen of schrijven. Is die man/vrouw helemaal van de boor gerold?

nevermind

tenormin schreef:
linnepinneke schreef:Afgelopen maandag zijn mijn 2 zoontjes van 22 maanden mee op controle geweest naar de tandarts. Volgens hem was dat verstandig want op deze manier konden ze eraan wennen dat naar de tandarts gaan erbij hoort. Prima, kan ik inkomen. Nu kreeg ik vandaag een rekening van 39,25 voor intake gesprek van 1 van mijn zoontjes. Die man heeft niet eens in hun mondje gekeken!!!! Ik vind dit echt de grootste onzin en ben ook niet van plan dit te gaan betalen maar sta ik hiermee in mijn recht?
Je bedoelde met mee op controle, met jou mee, zoals ik schreef? Nou, dat zou ik zeker niet betalen en je verzekering erover bellen of schrijven. Is die man/vrouw helemaal van de boor gerold?
Ja, zo lees ik het ook, en dat is dan wel het toppunt.
Zelf als andere dit soort mensen dan de hand boven de kop houden, om te zeggen, hij heeft maar 1 rekening gestuurd.
Dit noem ik het gewennen aan een tandarts, en dat moet gratis en voor noppes zijn.
Want het zou kunnen zijn, dat het toekomstige patiënten worden.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vroem schreef:Lastige .... Ik begrijp dat het een tweeling betreft, waarvoor 1 intakeconsult berekend is. 2 zou mogen.... Aan de andere kant vind ik 22 maanden erg jong, hijzelf ook aangezien er nog niet in de mond gekeken is. Maar dat zou dus zorgen voor uitstel, niet voor afstel van de kosten voor eerste consult. Voordeel is dat ze nu dus, 2 voor de prijs van 1 , wel al helemaal in het systeem staan ( en dat is ook bij een tweeling wel gewoon 2x zoveel werk als voor 1)
Kom op zeg, kinderen gaan met mams naar de tandarts, is niet eens in de mond gekeken maar wel moeten betalen om in de behandelkamer te mogen zitten. :shock:

vroem

Het is geen rekening voor een intakegesprek maar intakeconsult, en dat is echt niet hetzelfde! En leeftijd is geen beperkende norm, factor of belemmering daarvoor. daarvoor moet je weten wat er verder besproken en gedaan is, en wat het vervolg is. Inschrijving in het systeem en een aantal and zaken horen daarbij, hetzij meer dan alleen maar in de mond kijken, en heeft ook niets met graaicultuurnte maken. Maar om daar een conclusie aan te verbinden moet je wel weten waar je het ver hebt, jij weet dat duidelijk niet, niet erg maar onthoud je dan van commentaar, heb ik je al eerder gevraagd.
Het is niet zo dat ze er toevallig toch waren, er is specifiek zoals ik het begrijp een afspraak voor gemaakt, en moeder is daar blijkbaar accoord mee gegaan want afspraak gemaakt, kinders meegenomen.
Persoonlijk had ik het anders gedaan, maandag is ook geen norm. Binnen de regels en eisen die gesteld worden is het denk ik goed geregeld. En wellicht speelden er nog andere factoren die TS niet vermeld heeft. Maar dat doet bij hoe zoiets gedeclareerd kan en MAG worden niet eens ter zake.

linnepinneke

Ongelezen bericht door linnepinneke »

Ze gingen idd mee toen mijn man en ik zelf op controle moesten. We hebben het alleen over de jongens gehad over de zwangerschap en hoe leuk een tweeling is, hij heeft er zelf ook 1. Dat was het eigenlijk dus was reuze verbaasd dat ik ineens een rekening kreeg.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

linnepinneke schreef:Ze gingen idd mee toen mijn man en ik zelf op controle moesten. We hebben het alleen over de jongens gehad over de zwangerschap en hoe leuk een tweeling is, hij heeft er zelf ook 1. Dat was het eigenlijk dus was reuze verbaasd dat ik ineens een rekening kreeg.
Graaicultuur dus.
:evil:

vroem

Ander beeld door gewijzigde / verduidelijkte voorstelling van zaken door TS...dit is inderdaad graaien....zou hem er ook zeker op aanspreken.
Laatst gewijzigd door vroem op 21 jul 2012 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

vroem schreef:Ander beeld door gewijzigde / verduidelijkte voorstelling van zaken door TS...dit is inderdaad graaien....zou hem er ook zeker op aanspreken.
Neen, geen ander beeld staat in de OP zo.
Afgelopen maandag zijn mijn 2 zoontjes van 22 maanden mee op controle geweest naar de tandarts.
Maar om daar een conclusie aan te verbinden moet je wel weten waar je het ver hebt, jij weet dat duidelijk niet, niet erg maar onthoud je dan van commentaar, heb ik je al eerder gevraagd.
Wat je vraagt, maakt mij niets uit, als het jouw niet bevalt, verval je steeds in dit soort uitspraken.
Met mijn conclusie had ik het toch weer aan her rechte eind, je mag zoveel goedpraten als je wilt, hier is weer de graai cultuur op zijn plaats, ook is het pijnlijk.

Gesloten