dat ik nu tijd heb om te reageren is omdat ik vandaag spoedgevallendiesnt heb en mensen die een afspraak hebben er nog niet zijn...nevermind schreef:In en van de 16 pagina's heb ik dit al eens geschreven, dat de assistenten werkzaamheden verrichten, en niet de opleiding voor hebben.Chocomelk schreef:Zo zie je maar weer dat er ook assistentes in Nederland dingen doen die
ze dus niet mogen doen.........en patient betaald natuurlijk ook nog het volle tarief.
Ik wordt meteen van onze huis en forum tandarts teruggefloten, dat deze assistenten daarvoor een opleiding hebben moeten volgen.
De praktijk ziet er natuurlijk anders uit, dan wat hier op papier gezet wordt.
Ik heb nooit gesteld dat dit specifieke geval, trekken van kiezen door assistentes mag. Ik heb alleen gesteld dat assistentes bepaald werk mogen doen (dus neit alles...) mits daarvoor aantoonbaar opleiding gevolgd is. trekken van kiezen behoort tot de voorbehouden handelingen, en dus volkomen terecht dat de IGZ hier optreedt.
Nevermind: houd eens op dingen die ik zeg of stel anders voor te doen, te verdraaien etc....
Over tarief ervoor: de NZA is duidelijk over tariefstelling, een praktijk die veel werk door lager personeel laat doen zou theoretisch dus een lager atrief moeten hebben dan een praktijk waar echte tandartsen alles zelf doen. Aan de consument om daar de signalen naar de praktijk uit te laten gaan door bv weg te gaan of te eisen dat de tandarts voor dat geld wel alles zelf meot doen. Is eerder al uitgebreid besproken, en ook chocomelk weet dat uit de extra info op dit forum en uit de pb wisseling.