Vanessa (ook wel Connie Breukhoven genoemd) is in opspraak. Een paar weken geleden zou ze haar kruisbanden hebben afgescheurd. Normaal gesproken duurt het een aantal maanden voordat je weer voorzichtig iets aan sport kunt doen. Vanessa niet: die zegt al na een paar weken een halve marathon gelopen te hebben.
De wonderbaarlijke genezing zou veroorzaakt zijn door een apparaat dat Vanessa zelf op de markt wil brengen (een of andere trilmachine).
Volgens mij is deze hele geschiedenis in scene gezet om dat apparaat te verkopen.
Wat ik me afvraag is, of er nu sprake is van kwakzalverij of oplichting. Vanessa is m.i. al jaren volstrekt ongeloofwaardig en bij kwakzalverij moet toch op z'n minst 'misbruik van vertrouwen' een rol spelen. Bijna niemand gelooft haar en dus kan ze dat ook niet misbruiken.
Of zou Vanessa zo wereldvreemd zijn dat ze zelf niet door heeft dat ze de boel loopt te flessen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vanessa kwakzalver?
Re: Vanessa kwakzalver?
Wie gelooft Tineke de Nooy, zou je ook kunnen zeggen.
Toch zijn er heel wat van die Biostabiel dingen verkocht.
Het is een vreemde wereld waar we in leven...
Het is een vreemde wereld waar we in leven...
tineke, bruno,vanessa, jomanda,maria duval.....................................
Sorry, de quote zat verkeerd om:
Precies. Mijn vraag is dan ook: wanneer is het oplichting en wanneer is het onnozelheid van de consument?Wie gelooft Tineke de Nooy, zou je ook kunnen zeggen.
Het is het alle twee tegelijk. De domme consument wordt opgelicht.
Vanessa, Tineke etc. zijn gewoon valse oplichters die aan de domheid en ellende van mensen willen verdienen.
En het lukt ze aardig.
Vanessa, Tineke etc. zijn gewoon valse oplichters die aan de domheid en ellende van mensen willen verdienen.
En het lukt ze aardig.
Die "nieuwe" machine die zij op de markt wil brengen is niks anders dan de Powerplate. Een tril apparaat waarmee je door in een bepaalde houding te staan idd je spieren traint en versterkt.
Maar het is absoluut niks nieuws, goede sportscholen gebruiken dit ding al een tijdje en ik heb er zelf ook al gebruik van gemaakt. Het werkt idd. Je blessures genezen sneller, maar zo wonderbaarlijk snel als Vanessa dat lukt nooit! Das je reinste besodemieterij. Trap daar dus niet in, is waarschijnlijk een publiciteitsstunt geweest van dat mens.
Maar het is absoluut niks nieuws, goede sportscholen gebruiken dit ding al een tijdje en ik heb er zelf ook al gebruik van gemaakt. Het werkt idd. Je blessures genezen sneller, maar zo wonderbaarlijk snel als Vanessa dat lukt nooit! Das je reinste besodemieterij. Trap daar dus niet in, is waarschijnlijk een publiciteitsstunt geweest van dat mens.