LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeraars houden 1 maart soepel aan, AGIS niet !

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Bent u nog last minute van verzekeraar veranderd ?

Ja, op 27 of 28 februari
2
22%
ja, een week of korter geleden
1
11%
nee, dat heb ik natuurlijk al (veel) eerder gedaan
6
67%

Totaal aantal stemmen: 9

kritisch consument

Zorgverzekeraars houden 1 maart soepel aan, AGIS niet !

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik las vandaag op het nieuws dat de meeste zorgverzekeraars hebben aangegeven dat ze de uiterste datum van afmelden van 1 maart soepel hanteren. AGIS, UNIVE en MENZIS doen dit niet.

Van AGIS snap ik het wel, die zijn vast bang dat er op het laatste nippertje nog meer mensen weg gaan. Wie heeft er ervaringen met Unive en Menzis ? Mijn echtgenoot is nl net collectief gegaan bij MENZIS.

Dilbert29

Re: Zorgverzekeraars houden 1 maart soepel aan, AGIS niet !

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Waarom zouden ze het soepel aanhouden dan? De datum van 1 maart is al minimaal een half jaar bekend. Als je dan nog niet weet wat je doet, ligt het niet aan de verzekering dat je te laat bent.

Kortom, dat soepele beleid mogen ze van mij overal afschaffen, het is te absurd voor woorden.

Jan-E

Ongelezen bericht door Jan-E »

En als je je nu eens aangemeld hebt voor een verzekering met medische selectie? De zorgverzekeraars liggen mijlen ver achter met het afhandelen van de selectie. Dan kun je je oude verzekering nog niet eens opzeggen...

Ilse1966

Ongelezen bericht door Ilse1966 »

De datum van 1 maart was inderdaad allang bekend, echter ik kreeg pas half januari de aanbiedingen van de collectieve verzekeringen! De maatschappijen kampen met grote achterstanden, 15 febr. had ik pas de bevestiging dat ik geaccepteerd was bij VGZ (aanvraag half jan. al verstuurd), echter nog niet voor de aanvullende tandartsmodule, tot nu toe weet ik nog niet of ik daar geaccepteerd ben.....
In ieder geval kon ik pas 16 febr. Unive opzeggen. (waar mijn aangetekend verstuurde opzegkaartje is zoekgeraakt, ben nu dus dubbel verzekerd)

Door de drukte en achterstanden bij de maatschappijen wordt het je onmogelijk gemaakt om bijtijds op te zeggen, ze mogen de datum van 1 maart dus wel heel soepel gaan hanteren!!!!!!!!

Gesloten