LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Booking.com

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
niggli

Booking.com

Ongelezen bericht door niggli »

Goedendag,

Ik heb een boeking gedaan via Booking.com. Volgens hun website zou het gaan om een hotel. Aangekomen bij het hotel, blijkt het een kantoor te zijn, dat een vaag appartement verhuurt. Ik heb uiteraard mijn recensie op Booking.com ingevuld, maar heb Booking.com zelf ook gemaild. Duidelijk aangegeven, dat ze adverteren met een hotel, terwijl dit hotel (na checken bij NHC) niet als hotel is ingeschreven.

Booking.com meldt mij, dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de informatie op hun site, maar dat dit de hotelier (of in dit geval het kantoor) zelf is. Heb hun nog eens aangeven, dat ze foute info hebben doorgekregen van de eigenaar van deze locatie. Maar ze nemen niet eens de moeite om het te checken.

Kan Booking.com zich zomaar verschuilen achter kleine lettertjes? Ze mogen toch geen hotel aanbieden (inclusief sterrenclassificatie) terwijl het niet om een hotel gaat?

crazyme

Re: Booking.com

Ongelezen bericht door crazyme »

niggli schreef: Booking.com meldt mij, dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de informatie op hun site, maar dat dit de hotelier (of in dit geval het kantoor) zelf is. Heb hun nog eens aangeven, dat ze foute info hebben doorgekregen van de eigenaar van deze locatie. Maar ze nemen niet eens de moeite om het te checken.
Het alternatief is dat booking.com alle info checked. Hoe moeten ze dat doen? Overal langsgaan ?

SaritaX

Ongelezen bericht door SaritaX »

Stonden er geen foto's op booking.com en wat zeiden de reviews van eerdere gasten?

niggli

Ongelezen bericht door niggli »

Er stonden foto's online, die klopten met de werkelijkheid. Maar die waren uiteraard vanuit speciale hoeken genomen. Er waren nog geen recensies, omdat het om een nieuwe aanmelding ging. Inderdaad een risico.

Ik snap dat Booking.com niet alle gegevens kan checken, maar of een aanmelding over een hotel gaat (met bijbehorende sterren) of een appartement lijkt me wel relevant. Van een hotel mag je bepaalde services en een bepaalde aanwezigheid bij de receptie verwachten. Om hotel te mogen worden genoemd, moet je zelfs 24 uur per dag beschikbaar zijn. Als er met hotel wordt geadverteerd, hoef je er toch niet van uit te gaan, dat er alleen tijdens kantooruren iemand (telefonisch) voor je beschikbaar is?

Het ergste vind ik nog, dat Booking.com na melding van de onjuiste gegevens, niet eens contact op wil nemen met het hotel/ kantoor.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Niet even gelezen wat booking.com eigenlijk is zeker? U verwacht iets wat niet geboden wordt en moet daarvoor niet bij booking.com zijn - wat u verlangt zou je van een reisburo wel mogen eisen.

"Als u een reservering maakt via Booking.com, dan gaat u een (contractueel bindende) relatie aan met het hotel waarbij u reserveert. Wij zullen vanaf het moment dat u uw reservering heeft gemaakt uitsluitend als tussenpersoon fungeren tussen u en het hotel; wij zullen de gegevens van uw reservering naar het betreffende hotel sturen en wij sturen u een bevestigingsmail voor en ten behoeve van het hotel."

Dan benadrukken ze ook nog eens ten overvloede:

"De informatie die wij vrijgeven bij het verstrekken van onze diensten is gebaseerd op de informatie die de hotels ons verschaffen. De hotels krijgen daarom toegang tot een extranet en zij zijn geheel verantwoordelijk voor het updaten van alle tarieven, beschikbaarheid en andere informatie die op onze website wordt getoond. Wij besteden veel aandacht en zorg aan het aanbieden van onze diensten, maar wij zullen de informatie niet verifiëren en kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke fout dan ook ... inaccurate, misleidende of niet-waarheidsgetrouwe informatie of het ontbreken van informatie."

Ik he in de afgelopen jaren vele malen bij booking.com gereserveerd. In géén geval heb ik ooit iets direct aan ze hoeven betalen, heb altijd afgerekend met het hotel zelf. Zie het als een soort Google voor hotels. Ik heb zelf ook niet altijd in de roos geschoten maar als je de beoordelingen goed in de gaten houdt en crosscheckt met bijvoorbeeld Tripadvisor.com kàn er weinig misgaan.

Dat u een hotel met nul aanbevelingen reserveert is alleen uzelf aan te rekenen.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Om hotel te mogen worden genoemd, moet je zelfs 24 uur per dag beschikbaar zijn.
Dit klopt deels.. voor minimaal 1* moeten de gasten 24/7 iemand kunnen bereiken en 24/7 toegang hebben tot het hotel.

Dit geldt niet voor toekomstige gasten. Er zijn veel hotels die voor info niet 24/7 te bereiken zijn.

Booking.com Team
Contacteer:

Ongelezen bericht door Booking.com Team »

Geachte Niggli,

Het spijt mij zeer te horen dat u problemen heeft ervaren met uw reservering.
Het spijt mij ook dat u niet denkt dat dit op de juiste wijze is afgehandeld.
Ik zou dit graag nader willen onderzoeken voor u.
Zou u uw reserverings nummer kunnen adviseren? Of anders de data en naam van de accommodatie?
Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,
Jasmine
Booking.com

Gesloten