LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping met ................................................

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
morkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2007 22:26

Camping met ................................................

Ongelezen bericht door morkie »

Veel klachten in dit forum vloeien voort uit onze eisen die we hebben, we willen een camping met zoveel mogelijk erop en eraan.

De gemiddelde nederlander gaat op vakantie, in zijn santa fee met een caravan van minimaal 4.5 meter, met airco en magnetron.

Op een gewone familiecamping gaan we ons al snel vervelen, vandaar dat we op zoek gaan naar campings die ons zoveel mogelijk bieden. We komen uit bij een campeerorganisatie, groot campingbedrijven, etc, die hebben geen eigenaar die je te woord staat, die hebben een manager.

Campings waren over het algemeen familiebedrijven, de eigenaar was tevens het aanspreekpunt voor klachten. Een camping blijkt een goede investering te zijn, een van de toppers inzake rendement. Vandaar dat veel investeerders hun geld in deze vorm van recreatie zijn gaan steken, en niet zonder resultaat. Het zijn megaondernemingen geworden, die uw vakantie op een geheel andere manier benaderen. Kamings worden opgekocht, oude-vaste campingasten worden verdreven, er worden contrakten afgesloten met schoonmaakbedrijven, etc, etc,

Ikzelf, ga lekker naar een kleine camping, een familiecamping, 3e generatie inmiddels, maar voor hoe lang nog??? Vorig jaar zag ik ze al, een Santa-fee en een touareg......... een slecht voorteken.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Camping met ................................................

Ongelezen bericht door Henri42 »

Mooi kletsverhaal, ga eens kijken op de 8500 campings in Europa !!!!!!

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Camping met ................................................

Ongelezen bericht door Globetrotter »

een Santa-fee en een touareg
Jullie gaan zeker op de fiets?

morkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2007 22:26

Re: Camping met ................................................

Ongelezen bericht door morkie »

Nou Henri en globetroter, de laatste doe het ergste vermoeden, maar dat daar gelaten,

ik ga niet op fietsvakantie, ik weiger om nog langer extra luxe op vakantie te gaan, ik ga daarintegen extra lang.


ik ben van chrysler grand voyager, naar volvo v40

en van 4,85 naar 3,65 lange caravan

en er zijn nog meer voorbeelden op te noemen

heb 2 kids, ga elk weekend in het seizoen, 1 maand in het hoogseizoen, en 2 weken in de winter kamperen

tis gewoon daar een stukje weghalen, en krijg je er aan de andere kant een stukje bij, zouden meer mensen moeten doen.

Ik zit liever een maand op een leuke familiekamping, dan 2 weken op een resort, met alles er op en eraan, en tja, dat laatste kan schijnbaar tegenvallen, dat viel mij tenmiste op in het forum

Mischien is je de essentie van het verhaal je ontgaan.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Camping met ................................................

Ongelezen bericht door evie01 »

Morkie,

Volgens mij is er voor iedereen wel een camping naar zijn/haar gading te vinden. groot, klein, rustig, druk.
En tsja voor iedereen is het begrip kamperen verschillend. Wij (mijn man en ik) zijn als kind altijd gaan kamperen (tent, vouwwagen, caravan) En nu wij zelf kinderen hebben zijn we de laatste 8 jaar altijd voor een vliegvakantie met hotel gegaan, en ik zou nooit meer anders willen (nou, eeehhhh de eerste jaren niet)

Ik vind dat je niemand kan afrekenen op zijn/haar keuze hoe men op vakantie gaat. Of je nu met een tent of met een superdeluxe huis op wielen gaat kamperen voor iedereen is er wel een camping te vinden.

Mijn buren hebben ook een Jeep en een mega grote caravan, maar die gaan wel vaak 3 maanden aan een stuk ermee weg. Je zou ook kunnen denken dat ze het zich zo comfortabel mogelijk willen maken.

Ik denk ook zeker dat er mensen zijn die er status aan verbinden aan een grote auto met dito caravan, maar die heb je overal.

Ik ga ervan uit dat je altijd wel een camping naar JOUW gading zult kunnen vinden er zullen namelijk meer mensen zijn die jouw mening zullen delen.

Gesloten