LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Campingregels

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
beere246

Campingregels

Ongelezen bericht door beere246 »

Hallo,

Ik heb sind kort een stacaravan gekocht. Zit nu elk weekend lekker uit te rusten van de afgelopen week.
Nu gaan we binnenkort een bbq'tje geven voor een aantal vrienden.
Toen ik dit vertelde aan de beheerster van de camping kreeg ik een reactie dat ik voor het aantal personen een soort van "intree" moet betalen. Dit is een bedrag van €2 p.p.. Is dit normaal? Of kan elke camping houder(ster) dit is zijn huisregels zetten?

Graag een reactie.

peet.

Re: Campingregels

Ongelezen bericht door peet. »

Natuurlijk is dit niet normaal.

Het is belachelijk als jij voor je visite moet gaan betalen.
Je betaalt tenslotte al een berg staangeld.

Maar ja, je weet het er is er maar één de baas op een camping en dat ben jij en de overige gasten niet.
En die baas mag de regels bepalen.

Dus doe niet moeilijk anders moet de visite binnenkort gewoon 4 euro entree betalen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heel makkelijk sommige campings hebben dit in de regels staan, meestal te verkrijgen bij de receptie, staat meestal bij de receptie ook aangegeven dat voor bezoekers betaald moet worden. Bij ons is er een meldingsplicht ( geen entreegeld, maar om steeds iets te melden dat gebeurd dus niet ) ,op onze vorige camping moest wel betaald worden.

Inge van Leuven

Ongelezen bericht door Inge van Leuven »

Ook ik heb meegemaakt dat visite moest betalen. Ze kunnen dan ook gebruik maken van de voorzieningen van de camping, zwembad, toilet enz. Of dat normaal is of eerlijk, daar zal ieder anders tegenaan kijken.

Meestal krijg je de eerste keer of in het begin de regels van de camping enb daar zal het wel staan.

droopman

Ongelezen bericht door droopman »

Als vaste campeerder kom ik op veel campings.
Bijna overal is het normaal dat bezoekers moerten betalen, hoeveel is inderdaad aan de beheerder te bepalen.
Op zich heb ik daar niet zoveel moeite mee, aangezien bezoekers ook gebruik mogen maken van de faciliteiten op de camping.
Wanneer je met meerdewre personen gaat camperen, betaal je immers ook per persoon.
Ik heb overigens wel de ervaring, dat op de campings waar ik kom, alles prima is geregeld en er ook goed toezicht is op wat er op de camping gebeurt.
Zo hou je dus ook het gajes van de camping wat ook weer in ieders voordeel is.
Elk regeltje heeft dus zijn nadeel maar ook zijn voordeel.
Bepaal voor uzelf wat u belangrijk vindt.

dooley

Ongelezen bericht door dooley »

Het is heel gebruikelijk dat de gasten op een camping een soort entreegeld betalen. Ze kunnen ook gebruik maken van de zwembaden, tennisbanen etc. En waar mot je nou tegenwoordig niet voor betalen?

A.Kamperman

Ongelezen bericht door A.Kamperman »

Het is een bekend gegeven, dat je als huurder van een staanplaats op een campinfg, geen enkel RECHT hebt. D e wetten die de campinghouder opsteld, zijn het enige recht. Hij is de baas, de huurder heeft geen POOT om op te staan gezien dit NIET wettelijk geregeld is. Mocht u klachten hebben, stel u dan in verbinding met de volksvertegenwoordiger. Of in het nederlans, schrijf een brief naar een of andere partij in de tweede kamer. Ik zelf sta al ruim 12 jaar op een camping, ik kan mij er niet druk om maken. Eerlijk gezecht, eindelijk verlost van aanlopers.

walvis

Ongelezen bericht door walvis »

natuurlijk is het normaal om te betalen voor bezoek op een camping...op (mijn ) camping betalen bezoekers ook......en ik weet niet beter dat het op andere camings ook zo is......hebben de bezoekers geen zin om te betalen blijven ze gewoon thuis en hebben jullie buren ,,die ook na een week hard werken,, een rustig weekend en geen last van de visite en lawaai voor jullie bbq-tje.....

Kijzers

Ongelezen bericht door Kijzers »

Wij hebben vanaf 1980 tot 1990 een vaste staanplaats op een camping gehad en het was toen al gebruikelijk dat visite entré geld moest betalen. Ik vind dat het normaal is (prijs moet wel in overeenstemming zijn met mogelijkheden). Ook om te voorkomen dat er op bepaalde momenten meer gasten dan vaste verblijvers zijn (die ook voor een staanplaats moeten betalen). Bovendien kun je dan ook gebruik maken van de mogelijkheden die de camping biedt. Als je je wilt vermaken (zwembad, museum, pretpark etc.) moet je toch ook (club)geld betalen.

hans246

Ongelezen bericht door hans246 »

Hallo,

Ik wilde even reageren op deze kwestie. Op de camping waar ik sta is dus helemaal niets aan faciliteiten. Dus geen speeltuin of zwembad voor de kinderen. Alleen een kantine die van 16.00 tot 18.00 open is. Daarom vind ik het belachelijk om te moeten betalen voor de visite. Ik heb in mij caravan een toilet en douche. Dus de visite hoeft dus ook geen gebruik te maken van het toiletgebouwtje van de camping. Ik moet ook betalen voor een auto. Dit is 5 euro. Hiemee heb ik geen moeite omdat het aantal parkeerplaatsen nu eenmaal bepertkt is op deze camping. Maar het idee voor de visite vind ik een rare zaak.

pardalis

Ongelezen bericht door pardalis »

bij ons is dit ook zo.. en dat snap ik ook wel.. maar de eigenaar bekijkt het wel goed.

als er visite komt bij ons die bekent staan als echte bezoekers en geen gebruik makers van het zwembad enz dan laatie ze echt wel gewoon doorlopen... bij slecht weer pcies hetzelfde... vaak komt er visite die zelf al jaren op de camping hebben gestaan en die kent de eigenaar zelf nog...

meestal is het om vreemdelingen te weren... mensen die op visite komen om gratis gebuirk te maken van de faceliteiten die de vaste huurders betalen...

bij heet weer meot elke 4 weken het zwembad leeg omdat er zoveel in gezeken wordt... dat de filters het niet meer aankunnen... en emrendeel die zwemmen zijn vriendjes van.. en nichtjes van.. of van een woonwagenkamp verderop

en wie betalen dat.. pcies.. wij... die elk seizoen weer een paar % meer moeten betalen

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik dacht dat ik kon zeuren;;;;;;;;poehee, je hebt wederom gewonnen.

Gesloten