LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een Disneylandresort Parijs hotel onder de 16?
Re: Een Disneylandresort Parijs hotel onder de 16?
Ik heb ook nog wel een tip, die ik hier weleens vaker verteld heb.
Haal even bij het reisburo de OAD speciale Disney gids of kijk op hun website.
Voor een leuke prijs kun je met de bus naar Disney en zoek er zelf een hotelletje bij die in de buurt ligt. Wij hebben goede ervaring met het Tulp hotel of Campanille hotel in Bussy St. Georges. Beide hotel liggen tegenover de metro die rechtstreeks naar het Park rijden ( 1 a 2 haltes )
Met de bus word je voor een van de hotels afgezet en de prijzen zijn aanzienlijk minder, dan op het park zelf.
Ik wil anders ook wel mee als begeleider hoor. Ben het omgekeerde van 16, dus kom er wel in.
Haal even bij het reisburo de OAD speciale Disney gids of kijk op hun website.
Voor een leuke prijs kun je met de bus naar Disney en zoek er zelf een hotelletje bij die in de buurt ligt. Wij hebben goede ervaring met het Tulp hotel of Campanille hotel in Bussy St. Georges. Beide hotel liggen tegenover de metro die rechtstreeks naar het Park rijden ( 1 a 2 haltes )
Met de bus word je voor een van de hotels afgezet en de prijzen zijn aanzienlijk minder, dan op het park zelf.
Ik wil anders ook wel mee als begeleider hoor. Ben het omgekeerde van 16, dus kom er wel in.
-
Hallo allemaal,
Bedankt voor al jullie ideeën en tips! Ik heb gisteren naar een camping gemaild die we op het oog hadden. In dat mailtje vroeg ik of ze ook reservaties aannamen van 16 jarigen. Ik kreeg na 20 minuten een heel simpel antwoord terug: nee dat kunnen we niet doen.
Dus als alle campings dat niet doen, hebben we een probleem. Onze optie daarna is naar een reisbureau te gaan, en daar te vragen of hun dat wel doen.
Als ze daar ook niks aannemen van 16jarigen, is de allerlaatste optie iemand van 18+. Ik vind het wel een oke idee maar ik hoor net van mijn vriendin dat ze dan niet meegaat...
Meer tips en ideeën zijn altijd welkom!
Bedankt voor al jullie ideeën en tips! Ik heb gisteren naar een camping gemaild die we op het oog hadden. In dat mailtje vroeg ik of ze ook reservaties aannamen van 16 jarigen. Ik kreeg na 20 minuten een heel simpel antwoord terug: nee dat kunnen we niet doen.
Dus als alle campings dat niet doen, hebben we een probleem. Onze optie daarna is naar een reisbureau te gaan, en daar te vragen of hun dat wel doen.
Als ze daar ook niks aannemen van 16jarigen, is de allerlaatste optie iemand van 18+. Ik vind het wel een oke idee maar ik hoor net van mijn vriendin dat ze dan niet meegaat...
Eigenwijsje, je probeert op alle mogelijke manieren iets te boeken dat niet kan! Ook reisburo's hebben voorwaarden! Als j daar gaat boeken en het reisburo verstrekt de gegevens aan de camping...ben je weer terug bij af!Onze optie daarna is naar een reisbureau te gaan, en daar te vragen of hun dat wel doen.
Accepteer dat je voor een aantal dingen nog te jong bent! Over tee jaar bestaat Disneyland Parijs nog steeds....
-
Kun je niet met zijn tweeën in de achtertuin van je ouders kamperen? Ben je er ook even uit.
Eerlijk gezegd, ook al heb ik een tip gegeven, wat moeten twee meiden van 16 eigenlijk in Parijs. Ik kan me haast niet voorstellen dat de ouders dat goedvinden.
Eerlijk gezegd, ook al heb ik een tip gegeven, wat moeten twee meiden van 16 eigenlijk in Parijs. Ik kan me haast niet voorstellen dat de ouders dat goedvinden.
-
Lol maken.witte angora schreef:Eerlijk gezegd, ook al heb ik een tip gegeven, wat moeten twee meiden van 16 eigenlijk in Parijs. Ik kan me haast niet voorstellen dat de ouders dat goedvinden.
Mag dat niet als je 16 bent?En ze gaan niet naar Parijs, maar naar Disneyland Paris en daar is de sfeer heel anders dan in de stad.
Beantwoord gewoon de vraag van TS en ga niet ordelen of haar ouders het wel of niet goed vinden.
Dat is aan TS om zich daar druk over te maken.
Ik ben op mijn 16e met een vriendin naar Rock Werchter geweest, zonder 18+ begeleider met de bus vanuit Nederland.
Gekampeerd in een tentje, genoten van de muziek en me prima zonder moeder vermaakt.
Een paar weken later ben ik met mijn zus (toen 21) twee weken met de bus naar Spanje op vakantie geweest, zonder moeder.
En voorwaar, ik leef nog steeds.
Ik wens TS toe dat ze accomodatie mag vinden, maar ik heb er een hard hoofd in.
Misschien is het anders leuk om in Nederland iets te zoeken?
Over een paar weken staat het festival Lowlands weer op de agenda, misschien een leuk alternatief?
Ook kamperen, goede muziek en 55.000 'verwante zielen'.
Succes TS!
-
Ik dacht toch echt dat ik al een goede tip had gegeven. Verder is het een openbaar forum, kennen we in Nederland vrijheid van meningsuiting, en zeg ik hier dus precies wat ik wil.Beantwoord gewoon de vraag van TS en ga niet ordelen of haar ouders het wel of niet goed vinden.
Of jij het er mee eens bent of niet.
Wat Parijs betreft: natuurlijk mogen ze lol maken. En natuurlijk gaan ze naar Disneyland Parijs. Maar aangezien ze daar geen logies kunnen regelen, zullen ze elders in de stad moeten overnachten. Een grote onbekende stad, waar ze de taal niet spreken, de weg niet weten, vol van gevaren, waar misschien niks hoeft te gebeuren, maar waar ik me afvraag of meiden van die leeftijd wel genoeg zelfredzaam zijn, nota bene op plus minus 500 kilometer van huis.
Zie maar hoe je ze ophaalt en thuis krijgt als er wat aan het handje is.
Heeft niks met oordelen te maken, maar met twijfels of dit wel zo verstandig is.
Ik zou de mijne op die leeftijd zonder begeleiding niet zo ver laten gaan.
-
Jeromeke Deltour
Vergeet dat disneyland. Alles is gewoon veeeel te duur en je staat ook nog uuuuren lang in de rijd voor een flutattractie zoals peter pan.
Vervolgens zie je de diknekken die de poen hebben om in het peperdure disneylandhotel te logeren de rij passeren en via een speciale ingang de attractie binnengaan waar jij al anderhalfuur staat te wachten. VIP fastpass heet zoiets. Alleen voor diknekken.
Wil je toch naar een attractiepark, overweeg dan eens naar parc Asterix te gaan wat ook bij Parijs ligt.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ook een flut park voor iemand die 16 is
Meer voor de Fransen zelf.
Disney land is veel groter en heeft meer te bieden.
Een peper duur hotel is overdreven.
Santa fe en Davy Crocket zijn betaalbaar en anders zijn er nog hotels buiten het park.
Wachttijden vallen wel erg mee.
Er zijn ook Fastpassen NIET alleen voor diknekken hoor!!!
In elk attractie park moet je het gewoon slim spelen.
Ga je vroeg,dan is het nog erg rustig en als je er slaapt heb je al de voorrang dat je een uur vroeger mag zijn.
Zo rond etenstijd is het meestal rustig bij de ruige atrackties.
Als het te warm is duik je een binnenattractie in want die hebben airco!
Dan is het park ook nog eens later open en heb je rustig de tijd om overal in te kunnen gaan.
Natuurlijk zijn de prijzen wel iets duurder maar vergeet niet dat is bij onze eigen Efteling ook!!
Nu is niet meer verboden eigen voedsel mee te nemen.
Dat was in het begin wel anders.
Een tip is, eet met het ontbijt mee er is genoeg(vele doen dat niet maar betalen er wel voor) en neem des noods wat broodjes en drinken mee uit het restaurant het park in.
S avonds kan je ook eten in de restaurants buiten het park en in je eigen themahotel waar je slaapt of bij een andere.
De prijzen zijn daar wat lager.
Ook kan je terecht bij Sealife dat dicht bij het park is.
.........................................................................................................................
Wat kunnen sommige mensen toch ouderwets zijn.
Als die twee lieve meiden willen reizen,wel of niet naar Disneyland moeten ze dat kunnen doen.
Als een meisje die jonger is dan zij ,de wereld over wil varen is dat groot nieuws.
Waarom mogen zij dan niet weg,die ouder zijn en moeten ze toestemming vragen??
Als ze bij de het in checken moeilijk doen kan je ook zeggen dat ze toe stemming hebben en als bewijs naar huis bellen.
Ik denk niet dat ze daar moeilijk doen
Misschien is het mogelijk dat je ouders rechtstreeks naar de incheck balie bellen om te zeggen dat alles o.k is.
Misschien is het mogelijk dat een van de ouders even de dames brengt?
Om het zekere voor het onzekere te kiezen.
Er zijn vast wel jeugt hotels of hostels,campings in de buurt maar aan de andere kant is het probleem met inchecken misschien niet opgelost.
Het gaat hiet om het inchecken.
Het in en uitgaan van het park is geen probleem
Dan toch maar iemand die mee gaat maar in een andere kamer slaapt?
Vergeet dat disneyland. Alles is gewoon veeeel te duur en je staat ook nog uuuuren lang in de rijd voor een flutattractie zoals peter pan.
Vervolgens zie je de diknekken die de poen hebben om in het peperdure disneylandhotel te logeren de rij passeren en via een speciale ingang de attractie binnengaan waar jij al anderhalfuur staat te wachten. VIP fastpass heet zoiets. Alleen voor diknekken.
Wil je toch naar een attractiepark, overweeg dan eens naar parc Asterix te gaan wat ook bij Parijs ligt.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ook een flut park voor iemand die 16 is
Meer voor de Fransen zelf.
Disney land is veel groter en heeft meer te bieden.
Een peper duur hotel is overdreven.
Santa fe en Davy Crocket zijn betaalbaar en anders zijn er nog hotels buiten het park.
Wachttijden vallen wel erg mee.
Er zijn ook Fastpassen NIET alleen voor diknekken hoor!!!
In elk attractie park moet je het gewoon slim spelen.
Ga je vroeg,dan is het nog erg rustig en als je er slaapt heb je al de voorrang dat je een uur vroeger mag zijn.
Zo rond etenstijd is het meestal rustig bij de ruige atrackties.
Als het te warm is duik je een binnenattractie in want die hebben airco!
Dan is het park ook nog eens later open en heb je rustig de tijd om overal in te kunnen gaan.
Natuurlijk zijn de prijzen wel iets duurder maar vergeet niet dat is bij onze eigen Efteling ook!!
Nu is niet meer verboden eigen voedsel mee te nemen.
Dat was in het begin wel anders.
Een tip is, eet met het ontbijt mee er is genoeg(vele doen dat niet maar betalen er wel voor) en neem des noods wat broodjes en drinken mee uit het restaurant het park in.
S avonds kan je ook eten in de restaurants buiten het park en in je eigen themahotel waar je slaapt of bij een andere.
De prijzen zijn daar wat lager.
Ook kan je terecht bij Sealife dat dicht bij het park is.
.........................................................................................................................
Wat kunnen sommige mensen toch ouderwets zijn.
Als die twee lieve meiden willen reizen,wel of niet naar Disneyland moeten ze dat kunnen doen.
Als een meisje die jonger is dan zij ,de wereld over wil varen is dat groot nieuws.
Waarom mogen zij dan niet weg,die ouder zijn en moeten ze toestemming vragen??
Als ze bij de het in checken moeilijk doen kan je ook zeggen dat ze toe stemming hebben en als bewijs naar huis bellen.
Ik denk niet dat ze daar moeilijk doen
Misschien is het mogelijk dat je ouders rechtstreeks naar de incheck balie bellen om te zeggen dat alles o.k is.
Misschien is het mogelijk dat een van de ouders even de dames brengt?
Om het zekere voor het onzekere te kiezen.
Er zijn vast wel jeugt hotels of hostels,campings in de buurt maar aan de andere kant is het probleem met inchecken misschien niet opgelost.
Het gaat hiet om het inchecken.
Het in en uitgaan van het park is geen probleem
Dan toch maar iemand die mee gaat maar in een andere kamer slaapt?
Laatst gewijzigd door Goliathangelus op 15 aug 2010 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Op deze Tros radar site staan ook nog wat tips (zie artikel eurodisney)
Heb op google een aantal jeugt hostels gevonden in Parijs
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 4c505f37ea
Alleen moet je dan wel gewoon een entree kaart halen voor het park.
Maar dat is toch geen probleem,dan is het leeftijds probleem toch opgelost.of niet?
Het moet toch echt kunnen als zo genaamde minder jarige op vakantie te gaan.
In Frankrijk en Spanje zie je niet anders gebeuren.
Hele vakantie progamma s op t.v gaan er over.
Heb op google een aantal jeugt hostels gevonden in Parijs
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 4c505f37ea
Alleen moet je dan wel gewoon een entree kaart halen voor het park.
Maar dat is toch geen probleem,dan is het leeftijds probleem toch opgelost.of niet?
Het moet toch echt kunnen als zo genaamde minder jarige op vakantie te gaan.
In Frankrijk en Spanje zie je niet anders gebeuren.
Hele vakantie progamma s op t.v gaan er over.
-
Dank jullie allemaal voor het vinden van een uitweg! Vooral goliathangelus bedankt, door jou heb ik en goed + leuk jeugdhotel gevonden !
-
Jij ook bedankt voor het bedanken!!
Leuk dat ik je helpen kon.
Het was graag gedaan hoor en zo leren we van elkaar.
Op internet is heel veel te vinden als je maar weet waar je het zoeken moet.
Dat heb ik zelf soms ook wel eens.
Nog heel veel plezier !!!
Leuk dat ik je helpen kon.
Het was graag gedaan hoor en zo leren we van elkaar.
Op internet is heel veel te vinden als je maar weet waar je het zoeken moet.
Dat heb ik zelf soms ook wel eens.
Nog heel veel plezier !!!