LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Efteling meldt niet dat attracties gesloten zijn bij vorst

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Saskia P.

Efteling meldt niet dat attracties gesloten zijn bij vorst

Ongelezen bericht door Saskia P. »

Mijn zoon ging met zijn vriendin op donderdag 29 december naar de Winter Efteling. Entree € 35,- p.p. en € 10,- parkeerkosten.
Op de site stond dat de waterattracties gesloten waren tijdens de Winter Efteling. Dus dat was geen verrassing.
Helaas bleken die dag alle snelle attracties (buitenachtbanen) gesloten vanwege de vorst. Dit was van tevoren niet duidelijk gecommuniceerd via de website. Alle bezoekers die voor het 'snelle vermaak' kwamen, stonden dus in een lange rij voor de Vogelrok. Ook bij de overige attracties was het extreem druk, omdat er zoveel gesloten was. Ik vond het onbegrijpelijk en misleidend dat de Efteling niet duidelijk op zijn site had gecommuniceerd dat de achtbanen tijdens vorst gesloten zijn!
Snelle klagers kregen een vrijkaartje (en moesten het park wel verlaten). De overige klagers biedt men 50% korting voor een volgend bezoek.
Dat voelt toch als een soort 'sigaar uit eigen doos'.......
De Efteling heeft na 29 december zijn site aangepast en geeft nu op de site aan of men verwacht dat de buitenachtbanen al dan niet gesloten zijn die dag. Maar de bezoekers van 29 december zijn eigenlijk onder valse voorwendselen naar de Efteling gelokt. Dit voelt erg oneerlijk aan.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2017 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

BL2

Re: Efteling meldt niet dat attracties gesloten zijn bij vorst

Ongelezen bericht door BL2 »

Al jaren draait het bij de Efteling niet om het plezier van de bezoeker, maar om het grote geld.

Ik denk dat niemand bij de Efteling er ook maar één moment aan gedacht heeft om vooraf te waarschuwen dat vele attracties dicht zijn, vinden ze compleet niet interresant, het geld moet rollen.....

Wanneer je er ook bent, het is er altijd zo druk dat je werkelijk uren en uren in de rij staat.
Kijkt men in het OV al bij een vertraging van 3 minuten op zijn horloge en begint men zenuwachtig te appen, vele vinden het heel gewoon dat je na betalen van forse entree, eigenlijk de gehele dag in de rij staat.

En dan zijn er nu grootse plannen om de bezoekrsaantallen nog verder te verhogen door meer buitenlanders in nieuw te bouwen hotels onder te brengen, om meerdere dagen de Efteling te kunnen bezoeken.

Nadat we zelfs op een rustige dag weer ruim twee uren in de rij hadden gestaan bij de Vliegende Hollander voor een ritje van drie minuten, hebben we voorgoed besloten om nooit meer naar de Efteling te gaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Saskia P. schreef: De Efteling heeft na 29 december zijn site aangepast en geeft nu op de site aan of men verwacht dat de buitenachtbanen al dan niet gesloten zijn die dag.
Kortom: men heeft iets met de klacht gedaan. Prima toch?
Saskia P. schreef: Snelle klagers kregen een vrijkaartje (en moesten het park wel verlaten). De overige klagers biedt men 50% korting voor een volgend bezoek.
Dat voelt toch als een soort 'sigaar uit eigen doos'.......
Het eerste lijkt me logisch; in feite kregen mensen een alternatief aangeboden. Twee halen één betalen lijkt me toch ook niet reëel. Het tweede is ook logisch: de overige klagers hebben toch gebruik kunnen maken van een aantal attracties? Het mag waar zijn dat de tweede groep lang in de rij heeft gestaan. Maar ga er in de zomer maar eens heen, wachttijden van één tot twee uur per attractie zijn dan ook geen uitzondering.
Maar de bezoekers van 29 december zijn eigenlijk onder valse voorwendselen naar de Efteling gelokt. Dit voelt erg oneerlijk aan.
Het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk. Wen er maar aan! Maar dat ze onder valse voorwendselen naar de Efteling zijn gelokt is natuurlijk onzin, en dat weet je zelf ook wel.

witte angora

BL2 schreef: Nadat we zelfs op een rustige dag weer ruim twee uren in de rij hadden gestaan bij de Vliegende Hollander voor een ritje van drie minuten, hebben we voorgoed besloten om nooit meer naar de Efteling te gaan.
Reken maar even mee. Stel dat je 8 uur lang daar rond hobbelt. En dat je gemiddeld een uur in de rij staat. Dan zit je 8 keer in een attractie van een paar minuten. Daar betaal je dus 35 euro voor.

Geloof me: je moet wel heel erg in sprookjes geloven om te denken dat je daar zoveel pret zult hebben.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier is sprake van een misleidende handelspraktijk, met als gevolg dat de overeenkomst vernietigd kan worden zodat de betaling van 45 euro onverschuldigd plaats heeft gevonden. Vervolgens kan het zijn dat er sprake is van ongerechtvaardigde verrijking.

Loeter

Ongelezen bericht door Loeter »

alfatrion schreef:Vervolgens kan het zijn dat er sprake is van ongerechtvaardigde verrijking.
Interessant, hoe dit zo?

witte angora

alfatrion schreef:Hier is sprake van een misleidende handelspraktijk, met als gevolg dat de overeenkomst vernietigd kan worden zodat de betaling van 45 euro onverschuldigd plaats heeft gevonden. Vervolgens kan het zijn dat er sprake is van ongerechtvaardigde verrijking.
De 'snelle klagers' hebben toch hun geld terug in de vorm van een tegoedbon? En hoezo misleidende handelspraktijk? Had de Efteling dan onverantwoorde risico's moeten nemen?

Daarbij neem ik aan dat het sprookjesbos toch ook gewoon toegankelijk was, of niet?

alfatrion

witte angora schreef:En hoezo misleidende handelspraktijk?
De Efteling heeft aangegeven dat de waterattracties waren gesloten. Een consument mag er van vanuit gaan dat de achtbanen open zijn, omdat dit geen waterattracties waren. Maar die waren ook gesloten. Er is dus onjuiste of onvolledige informatie verstrekt en als gevolg daarvan kan de consument een besluit nemen over een transactie die hij anders niet had gesloten.
witte angora schreef:De 'snelle klagers' hebben toch hun geld terug in de vorm van een tegoedbon?
Je loopt lang genoeg op dit forum mee om te weten dat een tegoedbon niet volstaat. Het geld (35 pp + 10 euro) had gewoon teruggegeven moeten worden plus een vergoeding voor de reiskosten.
Loeter schreef:
alfatrion schreef:Vervolgens kan het zijn dat er sprake is van ongerechtvaardigde verrijking.
Interessant, hoe dit zo?
Er is sprake van een verrijking. Immers, TS heeft gebruik gemaakt van haar toegang tot het park. Ik weet niet of dit ook tot verarming heeft geleid.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:Reken maar even mee. Stel dat je 8 uur lang daar rond hobbelt. En dat je gemiddeld een uur in de rij staat. Dan zit je 8 keer in een attractie van een paar minuten. Daar betaal je dus 35 euro voor.
Geloof me: je moet wel heel erg in sprookjes geloven om te denken dat je daar zoveel pret zult hebben.
Wij hebben redelijk wat geduld, maar inderdaad bij elke attractie sta je in de rij. Is het 15 minuten, niets aan de hand.
Maar telkens een uur of meer wachten wordt je letterlijk en figuurlijk dood en dood moe van.

Verder is er een tactiek om de wachtrijen ruim korter te laten lijken dan ze zijn. Naast de zichtbare wachtrij is er vaak een enorm doolhof van gangen en heen-en-weer paden welke ook nog genomen moeten worden, eigenlijk wordt je gewoon voor de gek gehouden.

Door "omstandigheden" (cryptisch omschreven :D ) konden wij nogal eens gratis het park in, we sloegen het altijd beleeft af.........

Opzich is het een superpark, maar die wachttijden zijn gewoon niet vol te houden, jammer !

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:Hier is sprake van een misleidende handelspraktijk, met als gevolg dat de overeenkomst vernietigd kan worden zodat de betaling van 45 euro onverschuldigd plaats heeft gevonden. Vervolgens kan het zijn dat er sprake is van ongerechtvaardigde verrijking.
Ik heb de vraag vaker gesteld: zou je op basis van deze juridische informatie met je eigen geld een zaak tegen de Efteling durven aanspannen? Als je zo overtuigt bent moet dat toch geen probleem zijn lijkt me. Succes gegarandeerd.

alfatrion

Als ik zelf in deze situatie zou zitten dan zou ik daar geen enkele moeite mee hebben.

Gesloten