LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extreme verhogingen op recratiepark door wisseling eigenaar

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
de Vries

extreme verhogingen op recratiepark door wisseling eigenaar

Ongelezen bericht door de Vries »

Eind maart heb ik een chalet gekocht op recreatie park de tien Heugten in Schoonloo ( Drenthe)
Per 1 april is er een nieuwe eigenaar.
Op het pribord buiten ( dus niet persoonlijk aangeschreven) hangen nu een aantal wijzigingen.
Bijvoorbeeld:
Bij verkoop moest er 2 % betaald worden aan de eigenaar. Dat is nu verhoogd naar 5%. een verhoging van 150%!!!! terwijl de eigenaar hier niets voor hoeft te doen.
Tevens moet de nieuwe eigenaar € 1250,- aansluitkosten betalen. Dit was bij de vorige eigenaar gratis. Ook logisch natuurlijk, want er hoeft geen enkele aktivitweit door de eigenaar verricht te worden, dus pure winst, zonder één handeling te verrichten.
Mijn vraag is: Mag een nieuwe eigenaar willekeurig verhogen, en waar kan ik regelgeving vinden voor dit soort wanpraktijken die het plezier voor velen verpest .

Met vriendelijke groet

Rob de Vries

Wirsing

Re: extreme verhogingen op recratiepark door wisseling eigenaar

Ongelezen bericht door Wirsing »

Er is een gerechtelijke uitspraak, dat er alleen aan de campingeigenaar betaald moet worden, als er ook werkelijk door hem bemiddeld is bij de verkoop. Anders zeker niet. Dit uit eigen ervaring. Let wel op dat de volgende eigenaar hier niet de dupe van wordt :?

golve030

Re: extreme verhogingen op recratiepark door wisseling eigenaar

Ongelezen bericht door golve030 »

Volgens de recron regels is het dus wel toegestaan dat als een caravan chalet enz. verkocht wordt op het terrein van de camping eigenaar hiervoor kosten worden berekend. Dit kan van bedrijf tot bedrjf varieren.
Overschrijvingskosten worden deze ook wel genoemd. Uit eigen beweging weet ik dat dit kan varieren van € 375.00 zoder bemiddeling alleen overschrijvingskosten dus :cry: Tot €1075.00 bij bemiddeling en boven de € 25000,00 5% van het aankoop bedrag.
Bij een nieuwe eigenaar wordt dit heel vaak aangepast.

Gesloten