LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotel De Limbourg Sittard

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
bschoenmakers

Hotel De Limbourg Sittard

Ongelezen bericht door bschoenmakers »

Aangezien we zondagochtend iemand op zouden halen op Maastricht Airport hebben we op zaterdag-zondag een hotel geboekt bij "De Limbourg" in Sittard. Via Booking.com een kamer geboekt voor 108pn bij dit hotel in Sittard. We hadden de verwachte aankomsttijd ingevuld op 15.00-16.00. Door omstandigheden kwamen we echter pas rond 23.00 aan bij "De Limbourg".

Je zou denken, geen probleem. Echter was dit wel het geval. We kregen doodleuk te horen dat de kamer al aan iemand anders was vergeven. Als we later zouden arriveren hadden we maar een telefoontje moeten plegen. Huh? Is dat iets nieuws in de hotelwereld? Er staat toch op de website inchecken tot 00.00. Wij hadden nog nooit gehoord dat de VERWACHTE aankomsttijd een probleem op zou kunnen leveren.

De jonge "manager" in kwestie zei eerst "niks te kunnen doen", na enig aandringen heeft hij dan toch de telefoon gepakt en welgeteld 2 hotels in de omgeving gebeld. Dit zouden alle vrije hotels in de omgeving zijn, nou lekker dan. Heb je 1.5u in de auto gezeten, aangekomen in Sittard is je hotelkamer aan iemand anders gegeven. Daarna is een stevige woordenwisseling geweest en zijn wij weer naar huis gegaan om de volgende ochtend WEER terug te rijden.

De dag daarop zelf nog maar een keer gebeld naar "De Limbourg" in Sittard. De eigenaresse aan de lijn gekregen. Zij wist mij te vertellen dat dit heel normaal is in de hotelwereld. Nog nooit van gehoord!! Daarbij zou het ook ergens in de voorwaarden moeten staan dat als we na 18.00 niet op kwamen dagen dat de hotelkamer aan iemand anders mag worden gegeven. Nou ik heb in de algemene voorwaarden van Booking.com en De Limbourg gezocht, maar er is helemaal niets te vinden over dit tijdstip.

Uiteindelijk heeft booking.com netjes onze reiskosten betaald en gaan wij NOOIT meer naar "De limbourg" in Sittard. Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen? Bestaat er een regel in de hotelwereld dat je kamer kan worden vergeven bij het niet op komen dagen voor 18.00?

GJvdZ

Re: Hotel De Limbourg Sittard

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Had je al betaald of middels een credit card een reservering gemaakt (zodat ze bij een no-show toch de credit card kunnen belasten)?

Zo ja, dan is het raar dat ze de kamer aan iemand anders hebben gegeven. Zo nee, dan is het vrij gebruikelijk om de kamer na 18.00 te vergeven (tenzij je het hotel had laten weten dat het later werd). Een hotel wil immers niet met lege kamers blijven zitten.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

bschoenmakers schreef:Bestaat er een regel in de hotelwereld dat je kamer kan worden vergeven bij het niet op komen dagen voor 18.00?
Yup, die regel bestaat en wordt meestal opgenomen in de Algemene Voorwaarden van het hotel. Zomaar eens een willekeurig hotel geprobeerd en daar staat op de website te lezen:
"De hotelkamer is voor de gast gereserveerd vanaf 15.00 uur op de aankomstdag tot 10.30 uur op de vertrekdag. Wanneer er niet nadrukkelijk een late aankomst doorgegeven wordt aan het hotel behoud het hotel het recht de kamer na 18.00 uur te vergeven. "

Ook internationaal is dit de standaard. Je kunt dit voorkomen door het hotel te contacteren en te vragen om een "guaranteed late arrival". In dat geval houd het hotel de kamer vrij maar belast hem in alle gevallen aan de gast, ook bij een no-show.

bschoenmakers

GJvdZ schreef:Had je al betaald of middels een credit card een reservering gemaakt (zodat ze bij een no-show toch de credit card kunnen belasten)?
Ja, er is een credit-card resevering gedaan. Dus als we niet op waren komen dagen hadden ze alsnog het geld kunnen incasseren. De manager vertelde ons dat zij dit niet doen omdat er vaak problemen zijn met CC incasso's. Vandaar ook dat ze de kamer maar aan iemand anders weg gaven.
newmikey schreef: Yup, die regel bestaat en wordt meestal opgenomen in de Algemene Voorwaarden van het hotel. Zomaar eens een willekeurig hotel geprobeerd en daar staat op de website te lezen
Staat niet op de website van Booking.com en ook in de AV van het hotel, dus in mijn perceptie bestaat de regel niet. Daarnaast is het ook voor de eerste keer dat ik bij een hotel aankom en ze vergeven de kamer, terwijl wij vaker in hotels slapen en ook vaak laat inchecken zonder bericht. Nooit problemen mee gehad.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Integendeel...het is vrij normaal in de hotelwereld om een geen bericht het aan een ander te geven. Ik bel altijd even als het na 18:00 uur wordt. Kleine moeite.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

prem schreef:Integendeel...het is vrij normaal in de hotelwereld om een geen bericht het aan een ander te geven. Ik bel altijd even als het na 18:00 uur wordt. Kleine moeite.
Volkomen juist.

Zonder melding tegen middernacht aankomen is merkwaardig, de hotelbranche is vaak voor het lapje gehouden door wegblijvers!!!!!!!!!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar in dit geval niet van toepassing. TS geeft aan dat de reservering met een credit card is gedaan. In zo'n geval houdt een fatsoenlijk hotel de kamer vrij. Als je toch niet komt betaal je alsnog voor de eerste nacht, dus zit er geen risico in voor het hotel. Sterker nog: het is goedkoper voor ze want er hoeft niets te worden schoongemaakt.

Het CC incasso probleem is een zwakke smoes van het hotel. Zeker in dit geval waar booking.com de CC al heeft gevalideerd.

newmikey

GJvdZ schreef: Het CC incasso probleem is een zwakke smoes van het hotel. Zeker in dit geval waar booking.com de CC al heeft gevalideerd.
Met een slag om de arm maar als ze via Booking.com geboekt heeft zijn er bij dit hotel twee methoden om te reserveren: normaal in welk geval je gewoon kan cancelen of met vooruitbetaling in welk geval een iets lagere prijs geldt. In het eerste geval gecombineerd met een no-show zal het hotel buitengewoon zwak staan omdat Booking.com de cancelation garandeert en het hotel de relatie met Booking.com niet in gevaar zal willen brengen.

Nee, TS vroeg iemand wel eens van die regel gehoord had en of zo'n regel echt bestond en daar heeft TS antwoord op gehad. Het hoe en waarom van die regel of gewoonte is een heel andere discussie. Als TS geen cent heeft betaald is verder alleen ongemak het gevolg. Eén telefoontje of mailtje had volstaan voor een late arrival garantie. Het sop is de spreekwoordelijke kool niet waard.

bschoenmakers

Har06 schreef:Zonder melding tegen middernacht aankomen is merkwaardig, de hotelbranche is vaak voor het lapje gehouden door wegblijvers!!!!!!!!!
Op de website van booking.com staat dat je kunt inchecken tot 00.00, dus zo gek is het ook weer niet dat we rond middennacht aankomen. Onze CC was bekend en dat wist het hotel, dus zoals al wordt gezegd hadden ze de kamer gewoon leeg kunnen laten staan en het geld incasseren bij een no-show.
prem schreef:Integendeel...het is vrij normaal in de hotelwereld om een geen bericht het aan een ander te geven. Ik bel altijd even als het na 18:00 uur wordt. Kleine moeite.
Dat zou kunnen, maar als je ziet dat de papieren aangeven "inchecken tot 00.00" dan ga je er niet vanuit dat de hotelkamer om 23.00 weg is. Daarbij kun je je ook afvragen of het voor het hotel ook niet een kleine moeite was om even een telefoontje te plegen naar ons.

Wij nemen een dienst af van het hotel en voor een bedrag van 110 euro zou je verwachten dat ze op z'n minst één telefoontje kunnen plegen. Maar goed, dat is slechts een mening.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

GJvdZ schreef:Maar in dit geval niet van toepassing. TS geeft aan dat de reservering met een credit card is gedaan. In zo'n geval houdt een fatsoenlijk hotel de kamer vrij. Als je toch niet komt betaal je alsnog voor de eerste nacht, dus zit er geen risico in voor het hotel. Sterker nog: het is goedkoper voor ze want er hoeft niets te worden schoongemaakt.

Het CC incasso probleem is een zwakke smoes van het hotel. Zeker in dit geval waar booking.com de CC al heeft gevalideerd.
Geen zwakke smoes. De betaling is weer terug te draaien wegens een niet geleverde dienst.

Al was het niet gebruikelijk voor ts, het was fatsoenlijk geweest om even contact op te nemen.

newmikey

crazyme schreef: Geen zwakke smoes. De betaling is weer terug te draaien wegens een niet geleverde dienst.
Er is nooit een betaling geweest dus er valt ook niets terug te draaien.

pieterenien

Ongelezen bericht door pieterenien »

Mijns inziens treft het hotel geen enkele blaam. Wanneer iemand aangeeft rond 16.00 uur te arriveren en hij 3 of meer uur later nog niets van zich heeft laten horen of zien, zou ik ook uitgaan van "no show" en de kamer aan een ander te gunnen. Misschien ben ik ouderwets, maar het lijkt me een kwestie van fatsoen om het gereserveerde hotel te laten weten dat de aankomsttijd vele uren later zal worden.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Wij bellen altijd bij te late aankomst. Al is het maar een half uurtje. Wel zo netjes en kleine moeite richting hotel.
Verder dat inchecken tot 00.00 uur is betekend slechts dat de receptie daarvoor tot die tijd beschikbaar is. Niet dat je vele uren later dan aangegeven kan komen.
Tip, wij vullen altijd een heel late tijd in en komen eerder :D :D

bschoenmakers

Mucha schreef:Waarom niet het Hotel even gebeld om te zeggen dat je later zou komen ? [....] Buiten of de gast wel of niet in zijn/haar recht staat, is het gewoon een kwestie van fatsoen.
Door de omstandigheden zijn wij dit vergeten. Niet heel fatsoenlijk, klopt. Los van dat ethische aspect blijf ik van mening dat het hotel ook een belletje had kunnen doen of bij aankomst ons op z'n minst kunnen helpen met het zoeken naar een ander hotel. Voor dit laatste werd weinig tot geen moeite gedaan.
pieterenien schreef:[..]3 of meer uur nog niets van zich heeft laten horen of zien, zou ik ook uitgaan van "no show" en de kamer aan een ander te gunnen. [..]
Los van de gunfactor zijn er ook nog algemene voorwaarden en concrete begin- en eind inchecktijden. Deze staan hard op papier en Booking.com wist ook te bevestigen dat dit ook "de regels" zijn waar een hotel zich aan hoort te behouden. Prima als het hotel andere regels hanteert maar dan moeten ze dat wel duidelijk in de AV melden of op de website van Booking.com aangeven.
Brahms schreef:[...]Tip, wij vullen altijd een heel late tijd in en komen eerder :D :D
Daar zal het hotel ook niet blij mee zijn, omdat ze je bij aankomst niet direct kunnen helpen omdat de hotelkamer niet klaar is... ;)

Afijn, als ik het zo hoor zijn er verschillende meningen over wie in zijn recht staat. In ieder geval bedankt iedereen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bschoenmakers schreef:
Mucha schreef:Waarom niet het Hotel even gebeld om te zeggen dat je later zou komen ? [....] Buiten of de gast wel of niet in zijn/haar recht staat, is het gewoon een kwestie van fatsoen.
Door de omstandigheden zijn wij dit vergeten. Niet heel fatsoenlijk, klopt. Los van dat ethische aspect blijf ik van mening dat het hotel ook een belletje had kunnen doen of bij aankomst ons op z'n minst kunnen helpen met het zoeken naar een ander hotel. Voor dit laatste werd weinig tot geen moeite gedaan.
pieterenien schreef:[..]3 of meer uur nog niets van zich heeft laten horen of zien, zou ik ook uitgaan van "no show" en de kamer aan een ander te gunnen. [..]
Los van de gunfactor zijn er ook nog algemene voorwaarden en concrete begin- en eind inchecktijden. Deze staan hard op papier en Booking.com wist ook te bevestigen dat dit ook "de regels" zijn waar een hotel zich aan hoort te behouden. Prima als het hotel andere regels hanteert maar dan moeten ze dat wel duidelijk in de AV melden of op de website van Booking.com aangeven.
Brahms schreef:[...]Tip, wij vullen altijd een heel late tijd in en komen eerder :D :D
Daar zal het hotel ook niet blij mee zijn, omdat ze je bij aankomst niet direct kunnen helpen omdat de hotelkamer niet klaar is... ;)

Afijn, als ik het zo hoor zijn er verschillende meningen over wie in zijn recht staat. In ieder geval bedankt iedereen.
Met een simpel belletje staat iedereen in z,n recht :)

Engelengeduld

Ongelezen bericht door Engelengeduld »

Heb hetzelfde meegemaakt. Doordat ons vliegtuig flink vertraging had kwamen we te laat bij het hotel aan. Onze kamer was vergeven. Het hotel heeft wel zijn best gedaan elders een kamer voor ons te zoeken en een taxi te regelen. Het is standaard procedure als men (veel) te laat bij het hotel aan komt.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Brahms schreef:Tip, wij vullen altijd een heel late tijd in en komen eerder :D :D
....Daar zal het hotel ook niet blij mee zijn, omdat ze je bij aankomst niet direct kunnen helpen omdat de hotelkamer niet klaar is....
Natuurlijk is de kamer dan al lang klaar. In hotels speelt dit probleem niet voor 18.00 uur. Immers dan is de kamer nog niet aan anderen vergeven.

Wij geven aan om 23.00 uur te komen, staan om 19.30 uur bij de receptie. Geen hotel is dan nog bezig met schoonmaken van de kamers. Meeste "kamermeisjes" hebben gewoon een 9 tot 5 baan :D

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

Men moet nooit zo maar ergens van uit gaan.

Het was van TS zeker zo fatsoenlijk geweest even contact op te nemen met het hotel en uit te leggen dat de aankomsttijd later zou worden dan aangegeven. TS vertrekt pas om 21.30 uur i.v.p. 15.30 uur en komt daardoor 7!!! uur later aan. Ondanks de "omstandigheden" van TS kan ik mij onmogelijk voorstellen dat er geen minuutje tijd was geweest voor een telefoontje.
Toch had ik het van het hotel ook fatsoenlijk gevonden de kamer vrij te houden, deze was per slot van rekening betaald, er was een koop gesloten. Als het uitsluitend een telefonische boeking was geweest zonder betaling dan kan ik goed begrijpen dat het hotel de kamer aan een ander vergeeft, zeker als de gast ruim na de afgesproken tijd nog niet is gearriveerd.
Ik ken booking.com verder niet, maar moet de klant daar een telefoonnummer invullen tijdens het boeken? Zo ja, dan had het hotel ook even kunnen bellen, dat getuigt van goed gastheerschap.
Blijft wel dat de nalatigheid van het telefoontje van TS niet netjes was.

newmikey

Sira schreef:deze was per slot van rekening betaald, er was een koop gesloten.
Beter lezen.

Gesloten