LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotels.com stort geld niet terug van mislukte boeking

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Fr4nk

Hotels.com stort geld niet terug van mislukte boeking

Ongelezen bericht door Fr4nk »

Op 5 november 2016 heb ik bij Hotels.com 2 boekingen gemaakt en met Ideal betaald. De betaling lukte en is afgeschreven, maar de boeking bleek niet te zijn doorgekomen. Na een uurtje of 2 wachten Hotels.com gebeld en gevraagd hoe dat zat. Toen is een periode van wekelijkse emails en telefoontjes gestart waarbij Hotels.com telkens aangeeft dat ik mijn geld inderdaad moet terugkrijgen, maar iedere keer is er een andere smoes. De ene keer moet ik wachten omdat het na 2 weken automatisch wordt teruggestort (niet dus). Daarna is de persoon die terugboekingen doet ziek geworden. De volgende keer blijkt de terugboeking vanuit het hoofdkantoor in Amerika te moeten plaatsvinden. Zelf verzoeken om kopietjes van mijn bijschrijvingen op te sturen heb ik direct beantwoord.

Deze week heb ik ook via de Facebook-pagina Hotels.com aangesproken. Ook hier beloven ze het gelijk te gaan regelen en binnen 24 uur reactie te geven. En helaas ... weer een smoes dat het interne systeem niet op orde is en ze verder moeten zoeken. Ook dit geeft geen resultaat.

Maar ... wat er ook wordt beloofd, het is 2 maanden verder en de ruim 500 Euro die is afgeschreven van mijn bank is tot op heden niet teruggestort.

De service van Hotels.com is belabberd en ik sta op het punt om juridische ondersteuning in te schakelen. Want mijn vertrouwen dat er nog geld op mijn rekening wordt teruggestort is volstrekt weg. En het gaat om een substantieel bedrag.

Zijn er meerdere ervaringen met Hotels.com en wat is het advies hierin?

Mijn tip: boek niet bij Hotels.com want als de boeking fout loopt ben je je geld op zijn minst langere tijd kwijt.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2017 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekstopmaak verwijderd

sjohie

Re: Hotels.com stort geld niet terug van mislukte boeking

Ongelezen bericht door sjohie »

Fr4nk schreef:Op 5 november 2016 heb ik bij Hotels.com 2 boekingen gemaakt en met Ideal betaald. De betaling lukte en is afgeschreven, maar de boeking bleek niet te zijn doorgekomen. Na een uurtje of 2 wachten Hotels.com gebeld en gevraagd hoe dat zat. Toen is een periode van wekelijkse emails en telefoontjes gestart waarbij Hotels.com telkens aangeeft dat ik mijn geld inderdaad moet terugkrijgen, maar iedere keer is er een andere smoes. De ene keer moet ik wachten omdat het na 2 weken automatisch wordt teruggestort (niet dus). Daarna is de persoon die terugboekingen doet ziek geworden. De volgende keer blijkt de terugboeking vanuit het hoofdkantoor in Amerika te moeten plaatsvinden. Zelf verzoeken om kopietjes van mijn bijschrijvingen op te sturen heb ik direct beantwoord.

Deze week heb ik ook via de Facebook-pagina Hotels.com aangesproken. Ook hier beloven ze het gelijk te gaan regelen en binnen 24 uur reactie te geven. En helaas ... weer een smoes dat het interne systeem niet op orde is en ze verder moeten zoeken. Ook dit geeft geen resultaat.

Maar ... wat er ook wordt beloofd, het is 2 maanden verder en de ruim 500 Euro die is afgeschreven van mijn bank is tot op heden niet teruggestort.

De service van Hotels.com is belabberd en ik sta op het punt om juridische ondersteuning in te schakelen. Want mijn vertrouwen dat er nog geld op mijn rekening wordt teruggestort is volstrekt weg. En het gaat om een substantieel bedrag.

Zijn er meerdere ervaringen met Hotels.com en wat is het advies hierin?

Mijn tip: boek niet bij Hotels.com want als de boeking fout loopt ben je je geld op zijn minst langere tijd kwijt.
Wij hebben er 1x wat geboekt, en met creditcard betaald. Ging verder goed. Advies van mij is om voortaan met creditcard te betalen,als je toch weer bij ze uitkomt. Dan kan je in dit soort dingen voor een flink deel voorkomen. Bij een CC-maatschappij kan je nl een betwistte transactie indienen, en dan gaan zij met hotels.com in de clinch over het geld. En als zij bellen wordt er wel wat meer actie ondernomen.

Voor nu zou ik die juridische ondersteuning meteen inschakelen, het is een redelijk grote club, 2 maanden zulke grote administratieve problemen dat ze een simpele terugboeking niet kunnen regelen, is een farce, dit voelt als een KIR. (Kluitje In Riet).

Gesloten