| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] La Torre Del Sol, Tarragona (Spanje)
-
Lizette
La Torre Del Sol, Tarragona (Spanje)
Dit jaar zijn we, net als vorig jaar, met de caravan van mijn ouders naar La Torre Del Sol geweest, een prachtige camping van de 1e categorie, dus alles is aanwezig. Dachten we. Aan het begin van de tweede week van ons verblijf werd er geen weerberichtje opgehangen op het informatiebord, terwijl dit toch dagelijks gebruik was. Vreemd, maar geen nood. Het weer was tot dan toe wisselvallig met af en toe (vooral 's avonds) regen. Die dag arriveerden vrienden die een weekje met een tent op onze camping zouden blijven. Gezellig, dus 's avonds zaten we met z'n vieren in de voortent van onze caravan. Het regende, maar dat was niet nieuw.. Het onweerde toch wel erg fors en het water kwam in een hoog tempo binnen. Uiteindelijk bleken we in een noodweer terecht te zijn gekomen, en alles en iedereen moest caravan en tent verlaten om te ontkomen aan het water. Het was een echte noodsituatie, maar behalve dat de campingleiding vooraf geen waarschuwing had gegeven, bleek ook dat er geen enkele vorm van noodplan of evacuatieplan aanwezig was. Mensen die echt niet meer terug naar hun kampeerplek konden omdat het water tot boven de navel of hoger kwam (en dus ook in de caravan/tent stond) werden om 3 uur 's nachts gemaand het restaurant te verlaten (nadat ze daar zelf voor hun kopje koffie hadden mogen betalen) want het personeel ging naar huis. Die mensen hebben de nacht doorgebracht in het toiletgebouw, kijkend naar de regen en de ravage!! Ik kan hier nog veel meer over vertellen. De reden dat ik schrijf is dat deze camping verleden jaar bij Campinglife op RTL de nodige aandacht heeft gekregen (pure reclame), en ik wil dat men op de hoogte is van wat er kan gebeuren als deze camping te maken heeft met een ramp!!
Re: La Torre Del Sol, Tarragona (Spanje)
Lizette,
Echt heel vervelend zeg, met al die regen. Ik heb er toen wel over gelezen, het schijnt ook bij Sanguli in Salou erg te zijn geweest met veel schade.
Heel slecht van de camping zelf dat ze er op voorhand niks aan gedaan hebben...
Echter.... wij hebben al wel geboekt voor deze camping.. Is de camping zelf wel leuk??.... Leek ons nl. van wel.
Echt heel vervelend zeg, met al die regen. Ik heb er toen wel over gelezen, het schijnt ook bij Sanguli in Salou erg te zijn geweest met veel schade.
Heel slecht van de camping zelf dat ze er op voorhand niks aan gedaan hebben...
Echter.... wij hebben al wel geboekt voor deze camping.. Is de camping zelf wel leuk??.... Leek ons nl. van wel.
-
de vries
Wij zijn in juni 2004 ook op la torre del sol geweest waar we via vacansoleil een stacaravan hadden geboekt. Na een korte vlucht en een relaxt ritje met de huur auto kwamen we aan op de camping. ( waar we na een teleurstellende en vieze caravan werden gebracht, maar dat is een verhaal over vacansoleil en werd naar tevredenheid opgelost.)
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping, maar wij zijn ook niet van die klagers en doppen veelal onze eigen boontjes, en wat de een een probleem vind is voor iemand anders weer totaal geen probleem. Zo vonden wij het smalle strand ideaal, dan hoef je ook niet zo ver door het zand te sjouwen (met buggy) en ook niet telkens honderd meter te lopen om weer een emmer water te halen en in het voorseizoen was het nog rustig, dus totaal geen ruimte gebrek. Aan het strand is ook een leuk barretje wat wel als nadeel heeft dat het om
half 6 dicht gaat, dus even na genieten met een laag zonnetje kan niet.
Het zwembad (2 en een babybad) is heerlijk met heel veel palmbomen en vooral het bad bij het restaurant is ons heel goed bevallen.
Het terras staat bijna aan de badrand en met een mannetje van 4 jaar die niet uit het water te krijgen is kun je dus heel relaxt zitten met een drankje en een hapje en de boel goed in de gaten houden. Ook was de controle van alle ouders op alle kinderen erg groot, maar ik moet wel zeggen dat er aardig wat populaire, kijk ons het eens leuk hebben types waren.
De mensen van het restaurantje bij het zwembad (pachters, dus niet van de camping) zijn echt schatten, doen vreselijk hun best, spreken nauwelijks engels maar met handen en voeten kom je een heel eind. Verder is er nog een pizzeria, ook bij het zwembad, waar je heerlijk kunt eten ook voor afhalen is dit een tip, beter dan bij het grote restaurant bij het kampeer gedeelte. Over dit deel kan ik niet veel vertellen omdat we in een caravan zaten, maar het zag er wel gezellig uit, Vooral de plaatsen direct aan zee.Ook het sanitair zag er altijd netjes uit, verder is er nog een disco, (waar ik ook mensen over heb horen klagen, maar dat vonden wij als tieners toch ook geweldig??) Kinderanimatie spaans/engels, en voor de wat oudere kinderen v.a. een jaar of 7 is er een indianen kampeerdorp wat er heel leuk uit zag.
Op de camping is een goed uitgeruste winkel, en voor de goedkopere boodschappen kun je naar de lidl in Cambrils, dit is trouwens een leuk dorpje als je Salou net iets teveel van het goede vindt.
Nog een paar minpuntjes, dat hoort natuurlijk bij dit forum
- de treinrails loopt over de camping met de nodige herrie
- de camping ligt aan een drukke weg, niet even een wandelingetje
buiten de camping doen
- het zwembad gaat pas om 11 uur open
- het eerste dorp ligt een paar km verder, dus altijd met de auto
Dus al met al hebben we een heerlijke vakantie gehad!!!!
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping, maar wij zijn ook niet van die klagers en doppen veelal onze eigen boontjes, en wat de een een probleem vind is voor iemand anders weer totaal geen probleem. Zo vonden wij het smalle strand ideaal, dan hoef je ook niet zo ver door het zand te sjouwen (met buggy) en ook niet telkens honderd meter te lopen om weer een emmer water te halen en in het voorseizoen was het nog rustig, dus totaal geen ruimte gebrek. Aan het strand is ook een leuk barretje wat wel als nadeel heeft dat het om
half 6 dicht gaat, dus even na genieten met een laag zonnetje kan niet.
Het zwembad (2 en een babybad) is heerlijk met heel veel palmbomen en vooral het bad bij het restaurant is ons heel goed bevallen.
Het terras staat bijna aan de badrand en met een mannetje van 4 jaar die niet uit het water te krijgen is kun je dus heel relaxt zitten met een drankje en een hapje en de boel goed in de gaten houden. Ook was de controle van alle ouders op alle kinderen erg groot, maar ik moet wel zeggen dat er aardig wat populaire, kijk ons het eens leuk hebben types waren.
De mensen van het restaurantje bij het zwembad (pachters, dus niet van de camping) zijn echt schatten, doen vreselijk hun best, spreken nauwelijks engels maar met handen en voeten kom je een heel eind. Verder is er nog een pizzeria, ook bij het zwembad, waar je heerlijk kunt eten ook voor afhalen is dit een tip, beter dan bij het grote restaurant bij het kampeer gedeelte. Over dit deel kan ik niet veel vertellen omdat we in een caravan zaten, maar het zag er wel gezellig uit, Vooral de plaatsen direct aan zee.Ook het sanitair zag er altijd netjes uit, verder is er nog een disco, (waar ik ook mensen over heb horen klagen, maar dat vonden wij als tieners toch ook geweldig??) Kinderanimatie spaans/engels, en voor de wat oudere kinderen v.a. een jaar of 7 is er een indianen kampeerdorp wat er heel leuk uit zag.
Op de camping is een goed uitgeruste winkel, en voor de goedkopere boodschappen kun je naar de lidl in Cambrils, dit is trouwens een leuk dorpje als je Salou net iets teveel van het goede vindt.
Nog een paar minpuntjes, dat hoort natuurlijk bij dit forum
- de treinrails loopt over de camping met de nodige herrie
- de camping ligt aan een drukke weg, niet even een wandelingetje
buiten de camping doen
- het zwembad gaat pas om 11 uur open
- het eerste dorp ligt een paar km verder, dus altijd met de auto
Dus al met al hebben we een heerlijke vakantie gehad!!!!
-
Gast
Wel erg druk in t hoogseizoen, te druk eigenlijk vond ik, en ja heel aso amsterdam zat er, ik vond dat minder, ze waren erg luidruchtig, hele families bijelkaar vooral. Jammer ik ga er niet meer heen.