LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leeftijdsdiscriminatie bij Efteling hotel

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Brandon_vD

Leeftijdsdiscriminatie bij Efteling hotel

Ongelezen bericht door Brandon_vD »

Goedendag Allemaal,

Naar aanleiding van het behalen van onze examens en het 3 jaar samen zijn zouden mijn vriendin en ik graag een hotel boeken bij bijvoorbeeld de Efteling. Helaas lopen wij bij het reserveren telkens tegen het zelfde antwoord aan: "Het is bij ons niet toegestaan om als minderjarige gebruik te maken van onze faciliteiten". Na wat leeswerk ben ik erachter gekomen dat in alle landen van de EU het verboden is om iemand bij het verstrekken van goederen en/of het leveren van diensten het verboden is om iemand te weigeren op basis van zijn/haar leeftijd. Klopt dit principe en zou ik hiermee eventueel terug kunnen gaan naar de Efteling om alsnog te kijken of ik iets kan regelen met ze of denken jullie dat dit een verloren strijd is?

Ik hoop dat een van u mij misschien verder kan helpen!

Groeten Brandon
Laatst gewijzigd door Brandon_vD op 03 mei 2014 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij Efteling hotel

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat ze ergens een grens moeten trekken, denk je niet? Vandaag is het een 17-jarige, morgen een 10-jarige...

Ik weet niet in welke context het resultaat van jouw leeswerk bezien moet worden. Je vertelt niet waar je het gevonden hebt. Het is ook verboden om alcohol en sigaretten aan minderjarigen te verkopen, dat zou volgens jouw leeswerk dan ook onrechtmatig zijn.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Ten eerste is het een bedrijf en als een bedrijf jouw niet als klant wil dan mogen ze je gewoon weigeren.
Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat het hotel je niet als minderjarige wil accepteren.
Je bent volgens de wet nog niet volwassen en inprincipe dus niet handelingsbekwaam.
Als er wat gebeurd,dan zijn je ouders aansprakelijk en ik kan me zo indenken dat het hotel niet al die poespas op zijn hals wil halen in het geval dat er iets gebeurd.

Als je perse naar het Efteling Hotel wil gaan dan zou je het beste 1 van je ouders dit kunnen laten regelen zodat ze bij het hotel enigzins de zekerheid hebben dat alles ingedekt is.
Maar nogmaals,een hotel mag je gewoon weigeren als ze je niet als klant willen hebben.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit heeft niets met leeftijdsdiscriminatie te maken maar slechts met het feit dat je nog niet volwassen bent (met alle daarbij behorende rechten en plichten). Daarnaast kan men ook slechte ervaringen hebben met jongeren die daar alleen zijn (zonder volwassenen).

Maar dat gezegd hebbende: is het Efteling hotel niet een beetje truttig voor mensen van jullie leeftijd? Dat is toch meer iets voor gezinnen met kleine kinderen en opa's en oma's die met hun hele familie een feestje willen vieren?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ehmmm... De efteling is sinds een tijdje al een heel stuk meer dan alleen het sprookjesbos...

En truttig, och... Er gaan zoveel groepen jongeren heen voor de kermisattracties. Zelf zou ik er best nog eens naar toe willen om herinneringen aan vroeger op te halen, aan de tijd dat ik er als kind en jongere kwam. Maar als alleenstaande kerel zou ik er zeker niet heen gaan. En om er nou met andere volwassenen heen te gaan, voor een ritje in de achtbaan, nou nee. Maar als ik kleinkinderen had, dan zeker, niet alleen voor de kleinkinderen, maar óók om herinneringen op te halen aan vroeger.

Maar voor die herinneringen zijn er hier en daar ook wel foto's op internet te vinden, scheelt weer een hoop geld aan toegangskaartjes, parkeerkosten, reis er heen v.v...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Brandon_vD schreef:Goedendag Allemaal,

Naar aanleiding van het behalen van onze examens en het 3 jaar samen zijn zouden mijn vriendin en ik graag een hotel boeken bij bijvoorbeeld de Efteling. Helaas lopen wij bij het reserveren telkens tegen het zelfde antwoord aan: "Het is bij ons niet toegestaan om als minderjarige gebruik te maken van onze faciliteiten". Na wat leeswerk ben ik erachter gekomen dat in alle landen van de EU het verboden is om iemand bij het verstrekken van goederen en/of het leveren van diensten het verboden is om iemand te weigeren op basis van zijn/haar leeftijd. Klopt dit principe en zou ik hiermee eventueel terug kunnen gaan naar de Efteling om alsnog te kijken of ik iets kan regelen met ze of denken jullie dat dit een verloren strijd is?

Ik hoop dat een van u mij misschien verder kan helpen!

Groeten Brandon
Veel hotels verhuren niet aan jongenlui : lawaai drugs regels aan de zool lappen etc etc

Gesloten