LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] let op bij aankoop stacaravan
let op bij aankoop stacaravan
Let op mensen dat je eerst de spelregels leest van de camping.
Het wil namelijk heel vaak voorkomen dat je een caravan van 15 jaar en ouder niet meer door mag verkopen.
Dus als je er één hebt gekocht van een jaar of dertien en je besluit hem na drie jaar te willen doorverkopen, DAN HEB JE PECH.
Je mag hem meenemen of slopen.
Het wil namelijk heel vaak voorkomen dat je een caravan van 15 jaar en ouder niet meer door mag verkopen.
Dus als je er één hebt gekocht van een jaar of dertien en je besluit hem na drie jaar te willen doorverkopen, DAN HEB JE PECH.
Je mag hem meenemen of slopen.
Re: let op bij aankoop stacaravan
je mag hem dus wel verkopen maar niet op die camping laten staan wel verkassen naar andere camping door nieuwe eigenaar? wat is het probleem dan?
Veel mensen denken dat het een goedkoopje is dan. Verkassen kost echter veel geld en slopen is kapitaalvernietiging. Op zich is het wel een begrijpelijke reactie van campinghouders, want anders ziet het terrein er zo armoedig uit.
welke camping(s) betreft dit?
wel handig erbij te vermelden,hoef je niet alle camings af te bellen
wel handig erbij te vermelden,hoef je niet alle camings af te bellen
vroeger was de camping voor iedereen..
tegenwoordig moet je een chalet hebben..EN DAN NOG ZITTEN DIE (eigenaren van de campings )DUIVELS JE DWARS
ZE VERKOPEN LIEVER ZELF
WEG MET DE CAMPINGMAFFIA
tegenwoordig moet je een chalet hebben..EN DAN NOG ZITTEN DIE (eigenaren van de campings )DUIVELS JE DWARS
ZE VERKOPEN LIEVER ZELF
WEG MET DE CAMPINGMAFFIA
Het betreft de camping HEEZERENBOSCH in Heeze
Het volgende heb ik zelf meegemaakt
Ik kon hem niet doorverkopen ivm leeftijd van de caravan (18 jaar)
De keuze was:
-Blijven
-Afbreken
-Meenemen (stacaravan van 9 meter)
-Laten afbreken, kosten 1000 euro
OF
Ze namen hem over (omdat ze ook menselijk waren) voor een bedrag van 750 euro, je moet wel even een overeenkomst tekenen.
Een jaar later is de caravan door de camping doorverkocht voor 4500 euro.
Niets aan te doen volgens de geschillencommissie want je hebt getekend.
En als de regel bekend is heb je helemaal geen poot om op te staan, vandaar deze waarschuwing lees eerst altijd goed de spelregels,
Regel 1 op elke camping is:
Er is er maar één de baas en dat is de campingbeheerder en jij hebt geen moer te vertellen want anders kun je vertrekken met je boeltje
Het volgende heb ik zelf meegemaakt
Ik kon hem niet doorverkopen ivm leeftijd van de caravan (18 jaar)
De keuze was:
-Blijven
-Afbreken
-Meenemen (stacaravan van 9 meter)
-Laten afbreken, kosten 1000 euro
OF
Ze namen hem over (omdat ze ook menselijk waren) voor een bedrag van 750 euro, je moet wel even een overeenkomst tekenen.
Een jaar later is de caravan door de camping doorverkocht voor 4500 euro.
Niets aan te doen volgens de geschillencommissie want je hebt getekend.
En als de regel bekend is heb je helemaal geen poot om op te staan, vandaar deze waarschuwing lees eerst altijd goed de spelregels,
Regel 1 op elke camping is:
Er is er maar één de baas en dat is de campingbeheerder en jij hebt geen moer te vertellen want anders kun je vertrekken met je boeltje
lees de regels goed door???
deze lui maken hun eigen regels.
En de politiek en rechterlijke macht doet er niets maar dan ook helemaal niets aan.
kijk maar eens in de sociale databank nederland bij rietveld.
deze lui maken hun eigen regels.
En de politiek en rechterlijke macht doet er niets maar dan ook helemaal niets aan.
kijk maar eens in de sociale databank nederland bij rietveld.
het zelfde op camping de vondst incromvoirt ( brabant)
daar mag je je eigen caravan niet verkopen aan wie je wilt
dat doet de eigenaar en hij moet er dan ook nog geld voor hebben ook
daar mag je je eigen caravan niet verkopen aan wie je wilt
dat doet de eigenaar en hij moet er dan ook nog geld voor hebben ook
Dat wordt allemaal niet vertelt als je een caravan koopt.
Dan zijn die gasten toch zo aardig en ze beloven alles , totdat je hebt betaalt dan kun je het schudden.
Dan heb je geen éne zak meer te vertellen, want er is er maar één de baas en dat ben jij niet
Dan zijn die gasten toch zo aardig en ze beloven alles , totdat je hebt betaalt dan kun je het schudden.
Dan heb je geen éne zak meer te vertellen, want er is er maar één de baas en dat ben jij niet
Wel, ik kan kan jullie vertellen dat op Recreatiepark de Wierde men er ook praktijken op naleeft die niet echt"vriendelijk" zijn. Verkoop niet toegestaan, stageld ieder jaar maximale stijging. Voorziening op het park zijn slecht, men wil de caravan van je kopen voor €750, en dan verhuren ze hem met dikke winst.
Zouden er nog wel vriendelijke campings (campingBAZEN) bestaan,
waar dit soort praktijken niet voorkomt.
Volgens mij niet.
Ik ben ze namelijk nog niet tegen gekomen
waar dit soort praktijken niet voorkomt.
Volgens mij niet.
Ik ben ze namelijk nog niet tegen gekomen
Natuurlijk bestaan ze nog .
Je mag niet alle eigenaren over 1 kam scheren dat is niet eerlijk.
Maar je moet wel reeel zijn dat het bedrijf er netjes uit moet zien en niet vol moet staan met oude slecht onderhoude caravans.
En dat daar dus regeltjes voor gemaakt moeten worden.
Ik ben het ermee eens dat je ook kan doordraven in de regelgeving.
Maar goed er moet ergens een grens gelegd worden en dat is bij de meeste camping op 15 jaar.
Je mag niet alle eigenaren over 1 kam scheren dat is niet eerlijk.
Maar je moet wel reeel zijn dat het bedrijf er netjes uit moet zien en niet vol moet staan met oude slecht onderhoude caravans.
En dat daar dus regeltjes voor gemaakt moeten worden.
Ik ben het ermee eens dat je ook kan doordraven in de regelgeving.
Maar goed er moet ergens een grens gelegd worden en dat is bij de meeste camping op 15 jaar.
Op iedere Camping zijn er voor en tegens te vinden,maar een paar kilometer verderop in Soerendonk kunnen ze er ook wat van.
Vooropgesteld dat het een mooie verzorgde en active camping is,wordt ik er al vier achtereenvolgende jaren geconfronteerd met een Prijsstijging van 10%
Wanneer houd dat eens op ?????
Zo zie je maar het is overal wel wat.
Vooropgesteld dat het een mooie verzorgde en active camping is,wordt ik er al vier achtereenvolgende jaren geconfronteerd met een Prijsstijging van 10%
Wanneer houd dat eens op ?????
Zo zie je maar het is overal wel wat.
Op Camping Betuwestrand werkt dat ook zo. Wij hadden daar een seizoenspaats en gelukkig geen stacaravan. Naast ons stonden mensen die al 30 jaar op die camping stonden en op een ander plekje wilden gaan staan. Ach dat kon wel als ze een nieuwe caravan bij hem kochten. En andere mensen die hun caravan wilden verkopen mochten dit voor een laag bedrag aan hem verkopen. Die mensen weigerden dit en hebben hem verkocht aan een ander. De camping baas besloot dat ze de caravan maar moesten verslepen naar een andere camping. En de caravan is van zijn plekje afgesleept. En op de parkeerplaats neergezet.