LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Caravan Club

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Bonbon

Nederlandse Caravan Club

Ongelezen bericht door Bonbon »

Wij zijn al een paar jaar lid van de Nederlandse Caravan Club. Het is een club met ongeveer 4000 leden. Vroeger een beetje oudbollig imago is soms nog wel eens zo, maar is toch een heel gezellige club. Zeker als je al een tijd lid bent en je hebt kennissen gemaakt dan is het altijd leuk om deze weer eens tegen te komen.

Deze club heeft ongeveer 28 eigen terreinen in Nederland waar je gebruik van kunt maken tegen een aantrekkelijk tarief.

Ook worden er weekend bijeenkomsten georganiseert met een bepaald thema. Voor de kinderen is er een jeugd team die speciaal voor hen dingen organiseerd

Tuurlijk zijn er regels, en soms zijn er mensen die deze wel heel erg letterlijk nemen, wij nemen het geheel met een korrel zout. Houden ons aan de regels en doen ons eigen ding.

Als je de hele dag geanimeerd wil worden of een goedkope oppas zoekt dan kun je hier niet terecht. Dat hebben ze niet.

Beschouw het als een tip: http://www.ncc.nl

Laurent

Re: Nederlandse Caravan Club

Ongelezen bericht door Laurent »

is dit een soort vrij metselaar caravan club gebeuren.

en masse op vakantie gaan is dat leuk ?.

Bonbon

Nee ik geloof niet dat de vrijmetselarij hier aan de grondslag ligt.
Het is ooit opgericht om het kamperen te stimuleren, en dat in clubverband te doen. De club is overgens 50 jaar oud nu.

En nee we gaan niet met elkaar (4000 leden) op vakantie maar wel soms met een groep van 25 caravans een reis maken, wat leuk kan zijn. Soms zitten er tochten bij die je alleen niet gauw maakt Rusland bv. of iemand wil graag iets van wat hij/zij leuk vind van een land delen met anderen.

De andere bijeenkomsten bij ons heet dat kampjes (persoonlijk houd ik niet van de naam, maar goed) worden vaak ik weekenden of in midweken georganiseerd. Dat vind ik persoonlijk wel gezellig. Zo hebben we wel eens in Scheveningen aan de binnen havengestaan met 40 caravans om op zaterdag vanuit een bood naar het vuurwerk te kijken. Zaterdag te vissen of gewoon lekker langs het strand te lopen of zonnen.
Vaak pikken wij eruit wat wij leuk vinden en laten de rest voorbij gaan.

En vaak staan we gewoon op een van de terreinen in Nederland niets moet.
Ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb en anders kijk je op de site.

Laurent

De site ziet er goed uit.

ANWB heeft ook van dit soort reizen, je moet er maar van houden.

Caravannen is echt iets om er alleen of met een ander stel op uit ter trekken en de gemaakte reisplannen voortdurend te wijzigen en van af te wijken.

Vrijheid Blijheid.

Bonbon

Ja je hebt gelijk wij gebruiken deze club om op leuke terreinen in Nederland te staan. Maar ook gaan wij met de kennissen die wij aldaar op hebben gedaan een paar dagen per jaar heerlijk gezellig kamperen. Maar soms ook een reis naar het buitenland maken met twee of drie stellen.

Het is altijd vrijheid blijheid, wij werken nog en willen zoveel mogelijk genieten van onze vrije dagen. Geleeft worden wij al genoeg.

Mijn inbreng is dat het een alternatief is voor de comercieele kamping als je niet voor alle bijbehorende poespas wil betalen.

ayol

Ongelezen bericht door ayol »

Zo met een stel naar andere landen trekken, bevalt ons prima ;)

Laurent

Ja je hebt gelijk wij gebruiken deze club om op leuke terreinen in Nederland te staan. Maar ook gaan wij met de kennissen die wij aldaar op hebben gedaan een paar dagen per jaar heerlijk gezellig kamperen. Maar soms ook een reis naar het buitenland maken met twee of drie stellen.

Het is altijd vrijheid blijheid, wij werken nog en willen zoveel mogelijk genieten van onze vrije dagen. Geleeft worden wij al genoeg.

Geleeft wordt je toch om op dezelfde tereinnen te staan en met dezelfde mensen erop uit te trekken,

Advies: Caravan wegdoen en in een hotel, duiken. :D

lotje52

Ongelezen bericht door lotje52 »

het is alleen erg jammer dat als je aktief geweest bent op deze club, je daarna als een soort vuil wordt behandeld door de div leden
verder is het een top club met mooie en leuke terreinen :oops:

Gesloten