LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
KaatjesTopic

Re: Oostappen Vakantieparken Rivièra Beach: Nooit meer

Ongelezen bericht door KaatjesTopic »

berndv schreef:@moneyman, heb je rechstreeks bij oostappen gekeken of via een boekingssite? Wat ik gehuurd heb op hengelhoef zou volgens de site van oostappen ook een dikke 600 euro kosten, via de site waar ik geboekt heb ongeveer de helft
Onze boeking was via booking,com en € 87,50. Rachtsteeeks via de website had dat € 129,00 geweest.

Geen idee waarom dat verschil zo groot is eigenlijk. Maar als dat iets algemeens is, dan zou mijn advies zijn om via een boekingssite te boeken. De voorwaarden blijven namelijk van de locatie waar je overnacht.

KaatjesTopic

Moneyman schreef:
berndv schreef:@moneyman ik bedoelde geen veilingssites, dan had ik dat wel gezegd. Daar boek ik ook eigenlijk liever geen vakanties. Ik bedoelde sites als bungalows.nl, bookings.com en dergelijke, de online reisbureaus zeg maar. Vreemd genoeg biedt oostappen zelf inderdaad gigantische prijzen als je rechstreeks bij hen boekt.
Ah, ok. Die heb ik niet bekeken, ik was gewoon nieuwsgierig toen ik die caravans daar hutje mutje langs de weg zag staan wat dat nou moest kosten. Iedere euro is er een teveel wat mij betreft.

@Kaatje: ik kan het wel raden :)
Tja, rest my case ...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

KaatjesTopic schreef:
crazyme schreef:Ik sluit mij aan bij brahms, ts lijkt een stampvoetend kind wat zich onredelijk opstelt.

Volgens mij heb ik nergens respectloos gereageerd. Graag wil ik dit zo houden. Ook naar mij toe.

Een onredelijke opstelling is perceptie. Ik vind mezelf zeer zeker niet onredelijk als ik zeg dat het vreemd is om hier een reactie van een manager van Oostappen te lezen waarin iets heel anders staat, dan de brief die ik heb ontvangen van hun juridische afdeling.
dan moet ik je teleurstellen, de je inmiddels bekende prikkers, prikken graag vaak en vinnig, een blokje wandelen zou hen goed doen ipv met argus ogen forums te volgen, ik zucht maar weer eens :mrgreen:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er was je wat gevraagd, Har06...

Los daarvan, pot & ketel...
Boesta schreef:Kunt u nu eindelijk eens op gaan ophouden met uw vervelende niet ter zake doende reacties!? Dit zijn enkel persoonlijke aanvallen en niet toegestaan op dit forum. U vervuild dit forum met uw vele ONZIN berichten. U lijkt wel een klein kind dat zijn/haar gelijk probeert te halen....

KaatjesTopic

Har06 schreef:
KaatjesTopic schreef:
crazyme schreef:Ik sluit mij aan bij brahms, ts lijkt een stampvoetend kind wat zich onredelijk opstelt.

Volgens mij heb ik nergens respectloos gereageerd. Graag wil ik dit zo houden. Ook naar mij toe.

Een onredelijke opstelling is perceptie. Ik vind mezelf zeer zeker niet onredelijk als ik zeg dat het vreemd is om hier een reactie van een manager van Oostappen te lezen waarin iets heel anders staat, dan de brief die ik heb ontvangen van hun juridische afdeling.
dan moet ik je teleurstellen, de je inmiddels bekende prikkers, prikken graag vaak en vinnig, een blokje wandelen zou hen goed doen ipv met argus ogen forums te volgen, ik zucht maar weer eens :mrgreen:
@har06 :lol: :lol: :lol:

KaatjesTopic

Moneyman schreef:Er was je wat gevraagd, Har06...

Los daarvan, pot & ketel...
Boesta schreef:Kunt u nu eindelijk eens op gaan ophouden met uw vervelende niet ter zake doende reacties!? Dit zijn enkel persoonlijke aanvallen en niet toegestaan op dit forum. U vervuild dit forum met uw vele ONZIN berichten. U lijkt wel een klein kind dat zijn/haar gelijk probeert te halen....
@moneyman, in deze topic heb ik dat zo niet ervaren van har06. Prima reacties toch? #indewar :shock:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Verwijderd.

Har06

berndv schreef:@moederslink maakt niet uit, vond het wel mooi dat je anderen vraagt om even rustig alle reacties door te lezen en net die ene over het hoofd zag.

Heb het topic de afgelopen dagen met interesse gevolgd. Over 2 weken vertrek ik naar een Oostappen park, Hengelhoef in Belgie. In de afgelopen jaren ben ik ook vaker op parken van oostappen geweest. Mijn eerste ervaring daarmee is al weer een kleine 18 jaar geleden, toen heette Prinsenmeer nog gewoon Camping Oostappen en hadden ze net hun tweede park er bij gekocht. Ik heb eigenlijk nooit echte problemen ervaren op hun parken, maar misschien ligt mijn verwachting ook niet zo hoog. Ik heb ook parken van roompot bezocht, waar ik soms de huisjes aftandser vond dan sommige verblijven op Oostappen. Misschien heb ik altijd geluk gehad en altijd een goed huisje gehad. Ik ga het meemaken.
Van de 10 parken die momenteel onder de naam Ooststappen opereren zitten er een paar goede oa Hengelhoef bij Genk resp.Houthalen, wij hebben er met onze kleinkinderen aangename vakanties in een eigen caravan door gebracht, de Berckt was duidelijk een van de minderen. Mijn kleinkinderen bezoeken regelmatig het ietwat verouderd binnen zwembad bij Prinsenmeer. het buitenbad wordt vervuilt met de ski jets (geluid en snelheid).

Plezier in Houthalen, mooie omgeving om te fietsen en prachtige golfbanen

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

110 berichten over een nachtje wat minder slapen, ik krijg er wat slapeloze nachten van.........
Het moet voor een buitenstaander toch wel apart overkomen als je alles in één keer achterelkaar doorleest.......

Har06

Brahms schreef:110 berichten over een nachtje wat minder slapen, ik krijg er wat slapeloze nachten van.........
Het moet voor een buitenstaander toch wel apart overkomen als je alles in één keer achterelkaar doorleest.......
Komkommertijd !!!!!! welke buitenstaander zou dit
forum bezoeken?. Brahms volgt alles ? :lol:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

KaatjesTopic schreef:
berndv schreef:@moneyman, heb je rechstreeks bij oostappen gekeken of via een boekingssite? Wat ik gehuurd heb op hengelhoef zou volgens de site van oostappen ook een dikke 600 euro kosten, via de site waar ik geboekt heb ongeveer de helft
Onze boeking was via booking,com en € 87,50. Rachtsteeeks via de website had dat € 129,00 geweest.

Geen idee waarom dat verschil zo groot is eigenlijk. Maar als dat iets algemeens is, dan zou mijn advies zijn om via een boekingssite te boeken. De voorwaarden blijven namelijk van de locatie waar je overnacht.
Er zijn een aantal redenen die dat prijsverschil verklaren:
- Booking.com neemt een paar overnachtingen af voor zo'n lage prijs. Omdat de kans vrij groot is dat ze op die manier verkocht worden, biedt de ondernemer die voor zo'n prijs aan. Het is niet zo dat alles voor zo'n lage prijs weg gaat.
- Het is veel minder werk voor de accomodatie als booking.com (of andere boekingapps) de boel voor ze verkopen. Heel veel mensen gebruiken booking.com als startpunt om iets te boeken, en als je een scherpe prijs vraagt sta je bovenaan waardoor het sneller geboekt wordt.
- In geval van vooruit betalen neemt booking.com alles uit handen. Ook dat scheelt weer kosten.
- De hogere prijs via hun eigen website wordt dan weer gebruikt om de marges weer een beetje op te krikken.

KaatjesTopic

GJvdZ schreef:
KaatjesTopic schreef:

Er zijn een aantal redenen die dat prijsverschil verklaren:
- Booking.com neemt een paar overnachtingen af voor zo'n lage prijs. Omdat de kans vrij groot is dat ze op die manier verkocht worden, biedt de ondernemer die voor zo'n prijs aan. Het is niet zo dat alles voor zo'n lage prijs weg gaat.
- Het is veel minder werk voor de accomodatie als booking.com (of andere boekingapps) de boel voor ze verkopen. Heel veel mensen gebruiken booking.com als startpunt om iets te boeken, en als je een scherpe prijs vraagt sta je bovenaan waardoor het sneller geboekt wordt.
- In geval van vooruit betalen neemt booking.com alles uit handen. Ook dat scheelt weer kosten.
- De hogere prijs via hun eigen website wordt dan weer gebruikt om de marges weer een beetje op te krikken.
Duidelijk! Dank voor je uitgebreide uitleg.

Brahms

We dwalen wat af, maar bijvoorbeeld booking.com zet veel kleinere (maar ook wel grotere) wat minder gunstig gelegen hotels onder druk om toch vooral wat kamers beschikbaar te stellen aan booking.com. Immers sta je op zo'n site dan zorgt dat voor veel (digitale) bezoekers.

Ga eens een hotel zoeken in een klein Duits plaatsen, staat zo'n hotel niet op booking.com, dan zal je het nooit vinden. Ze zullen geen kamer verkopen.
Dat is de macht van die sites, meedoen voor een lage prijs, of niets verkopen.
De tijd van een hotelfoldertje aanvragen bij de VVV in het buitenland is geheel voorbij....

Har06

Brahms schreef:We dwalen wat af, maar bijvoorbeeld booking.com zet veel kleinere (maar ook wel grotere) wat minder gunstig gelegen hotels onder druk om toch vooral wat kamers beschikbaar te stellen aan booking.com. Immers sta je op zo'n site dan zorgt dat voor veel (digitale) bezoekers.

Ga eens een hotel zoeken in een klein Duits plaatsen, staat zo'n hotel niet op booking.com, dan zal je het nooit vinden. Ze zullen geen kamer verkopen.
Dat is de macht van die sites, meedoen voor een lage prijs, of niets verkopen.
De tijd van een hotelfoldertje aanvragen bij de VVV in het buitenland is geheel voorbij....
Foldertjes? beetje achterhaalde gedachte.

Ook in het buitenland zoek ik ter plekke via internet naar aanbiedingen voor een hotel , B&B etc etc, de concurrentie onder de boekingssites is prima voor de klanten, ook de Ooststappen groep profiteert ervan :mrgreen:

Brahms

Ook in het buitenland zoek ik ter plekke via internet naar aanbiedingen:
Ik dacht dat ik dat ook schreef..........

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Brahms schreef:

Dat deed je ook. Heb je wel gezien wie je woorden nog maar eens op het forum zette? Captain Obvious....

Har06

gemist schreef:
Brahms schreef:

Dat deed je ook. Heb je wel gezien wie je woorden nog maar eens op het forum zette? Captain Obvious....
Zo zo

Gesloten