Klopt, b.v. als er een citaat worden verzonnen ipv geciteerd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Uw citaat werd niet verzonnen, er werd gewoon op dezelfde manier geciteerd, zoals u dat zelf deed.
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Het eventueel niet verhuren van het huisje valt nog geen eens onder het begrip van kosten, maar is beperking van schade.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Dat is mij ook wel eens overkomen. Ergens vind ik het een geruststellende gedachte dat een softwarematig knopje ook kan blijven hangen.
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Helaas kan ik melden dat mijn vrouw en ik een soortgelijke ervaring als Lineke hebben gehad met het annuleren van een boeking bij Center Parcs. De boeking was een vakantiehuisje in de maand september. Eind juli werd mijn vrouw met ernstig hoofdletsel als gevolg van een fietsongeval opgenomen in het ziekenhuis. Momenteel verblijft ze in een revalidatiekliniek. Op het moment dat duidelijk werd dat mijn vrouw voor langere tijd niet zou worden ontslagen heb ik de boeking geannuleerd. Na het opsturen van een verklaring van de behandelend arts, waarom werd gevraagd, bleef de terugbetaling door Center Parcs uit en bij navraag vernam ik dat wij geen recht hadden op teruggave van de kosten omdat de termijn van vijf dagen na "het incident" was overschreden. Bij nadere navraag veranderde de grond van weigering als volgt: de annulering was gedaan op de dag dat de terugbetalingsverantwoordelijkheid was overgegaan van Center Parcs naar de verzekeringsmaatschappij en dat daardoor beiden niet aansprakelijk konden zijn voor terugbetaling van de kosten.
Ik heb het bange vermoeden dat Center Parcs in geval van een schrijnende situatie haar verantwoordelijkheid ontkent, in de hoop dat de benadeelden, die in een kwetsbare positie verkeren, andere prioriteiten hebben dan in de clinch te gaan met medewerkers Center Parcs met hun smoezen en uitvluchten.
Met bovenstaande wil ik op de eerste plaats een ieder die een boeking bij Center Parcs overweegt waarschuwen voor het risico dat dan wordt genomen. Verder, als iemand suggesties heeft hoe ik alsnog mijn recht kan halen dan verneem ik dat graag.
Ik heb het bange vermoeden dat Center Parcs in geval van een schrijnende situatie haar verantwoordelijkheid ontkent, in de hoop dat de benadeelden, die in een kwetsbare positie verkeren, andere prioriteiten hebben dan in de clinch te gaan met medewerkers Center Parcs met hun smoezen en uitvluchten.
Met bovenstaande wil ik op de eerste plaats een ieder die een boeking bij Center Parcs overweegt waarschuwen voor het risico dat dan wordt genomen. Verder, als iemand suggesties heeft hoe ik alsnog mijn recht kan halen dan verneem ik dat graag.
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Persoonlijk zou ik CP nog eens over die annulering aanschrijven en verwijzen naar het programma van afgelopen maandag.
Wellicht hebben ze dan het fatsoen om u schadeloos te stellen.
Wellicht hebben ze dan het fatsoen om u schadeloos te stellen.
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Wellicht een wijze les: verzekeren doe je elders. Niet bij de partij die je ook het product of de dienst verkoopt. Dat veroorzaakt belangenverstrengeling.
En een annuleringsverzekering vind ik voor reisjes van minder dan een maandloon sowieso onzin. Je moet alleen dingen verzekeren als je zelf het risico niet goed kunt dragen. Als je de kosten van zo'n Centerparcs verblijf niet goed kunt dragen, dan moet je het ook niet boeken. Immers ben je het geld ook kwijt als de geplande vakantie door gaat.
En een annuleringsverzekering vind ik voor reisjes van minder dan een maandloon sowieso onzin. Je moet alleen dingen verzekeren als je zelf het risico niet goed kunt dragen. Als je de kosten van zo'n Centerparcs verblijf niet goed kunt dragen, dan moet je het ook niet boeken. Immers ben je het geld ook kwijt als de geplande vakantie door gaat.
tttlocke
vindt dit leuk
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Daar sluit ik me woord voor woord bij aan.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Als je iets leuks wilde maar weigerde de vaak moeilijk tot onleesbare Juridische zooi vooraf door te spitten?
Een aparte verzekeraar kiezen en niet die van vakantie park, dan weet je wat de voorwaarden elke keer zijn en bespaarde je veel lees en uitzoek werk.
Mijn vaste verzekeraar is 1x doorlezen of andere zoeken.
Bij de zet kruisje verzekeraar van vakantie op evenement aanbieder is een ramp om de voorwaarden te vinden,
doorlezen is nog erger.... gewoon zelf elders regelen!
Een aparte verzekeraar kiezen en niet die van vakantie park, dan weet je wat de voorwaarden elke keer zijn en bespaarde je veel lees en uitzoek werk.
Mijn vaste verzekeraar is 1x doorlezen of andere zoeken.
Bij de zet kruisje verzekeraar van vakantie op evenement aanbieder is een ramp om de voorwaarden te vinden,
doorlezen is nog erger.... gewoon zelf elders regelen!
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Bericht door Lady1234 » 31 okt 2019 19:15
Persoonlijk zou ik CP nog eens over die annulering aanschrijven en verwijzen naar het programma van afgelopen maandag.
Wellicht hebben ze dan het fatsoen om u schadeloos te stellen.
Vandaag heb ik bovenstaand advies van Lady1234 opgevolgd en Center Parcs nogmaals verzocht mijn claim, in de situatie beschreven op 31 okt 2019, in te willigen. Ik zal op deze plek van het forum verslag doen van de reactie van Center Parcs of het uitblijven ervan.
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Juist daarom is het absurd dat bedrijven zoals Center Parcs in de algemene voorwaarden zetten dat iemand binnen 5 dagen na overlijden zich moeten melden voor terugbetaling van de vakantie. In die dagen hebben mensen inderdaad iets anders om zich druk over te maken. Als iemand zich na een aantal weken zou melden, zou een bedrijf zijn fatsoen moeten tonen en overgaan tot terugbetaling.renewouters schreef: ↑28 okt 2019 19:26Ik vind het eerlijk gezegd bezopen dat mensen zich in deze situatie blijkbaar druk maken over een vakantietje van een paar honderd euro. Als je partner is overleden zijn er toch wel grotere problemen.
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Aan de andere kant kan dat dan ook tot misbruik leiden van de situatie. Het is ook wat oneerlijk als iemand op het laatste moment nog zou kunnen afzeggen, met als reden een overlijden van bijvoorbeeld een halfjaar daarvoor. Ik kan mij dus voorstellen dat ze wel een grens moeten stellen, opdat de afzegging ook echt direct verband met het overlijden heeft. Maar dan zouden ze m.i. ook coulant moeten zijn naar mensen die om wat voor reden dan ook dat te laat mee zijn.
Re: Partner overleden: geeft Center Parcs je geld terug als je de boeking annuleert?
Bericht door Lady1234 » 31 okt 2019 19:15
Persoonlijk zou ik CP nog eens over die annulering aanschrijven en verwijzen naar het programma van afgelopen maandag.
Wellicht hebben ze dan het fatsoen om u schadeloos te stellen.
Vandaag heb ik bovenstaand advies van Lady1234 opgevolgd en Center Parcs nogmaals verzocht mijn claim, in de situatie beschreven op 31 okt 2019, in te willigen. Ik zal op deze plek van het forum verslag doen van de reactie van Center Parcs of het uitblijven ervan.
Op 12 december jl. heb ik zoals hierboven aangekondigd Center Parcs nogmaals dringend verzocht mijn claim toe te kennen. Dit met verwijzing naar hun verklaring in de uitzending van RADAR op 28 oktober 2019:
'Wij betreuren de manier waarop het verzoek van mevrouw Van Oosten is behandeld in een voor haar bijzonder verdrietige tijd. Gezien de uitzonderlijke persoonlijke omstandigheden van mevrouw Van Oosten, delen wij de mening dat haar een redelijke termijn voor haar claim had moeten worden toegekend. Wij hebben na overleg met onze verzekeringspartner Europ Assistance begrepen dat haar verzoek momenteel wordt ingewilligd. Mevrouw Van Oosten krijgt dan ook het volledige verblijf vergoed. Als gevolg van dit dossier werken wij samen met Europ Assistance om herhaling in de toekomst te voorkomen.'
Na vier maanden moet ik constateren dat Center Parcs nog steeds niet de moeite heeft genomen om te reageren. Mijn vermoeden van een Center Parcs-beleid --het traineren van rechtmatige claims van klanten die op ingrijpende wijze door het noodlot zijn getroffen-- dat daaraan kennelijk ten grondslag ligt, wordt hierdoor in hoge mate gesterkt.
Ik vraag me af hoe je in deze situatie op een fatsoenlijke manier je recht kan halen.