LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring Belvilla vakantiehuis

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
jeroen890

Slechte ervaring Belvilla vakantiehuis

Ongelezen bericht door jeroen890 »

Onlangs heb ik via Belvilla een weekend naar de Ardennen geboekt in een vakantiehuisje.

Onderstaande punten heb ik ook reeds naar Belvilla gestuurd maar die doen er weinig mee:

- Bij deze boeking diende wij € 95,- schoonmaakkosten te betalen. Echter moesten wij het huis achteraf weer helemaal schoon opleveren en van te voren al het servies eerst afwassen. Dus de € 95,- voor schoonmaak zijn verre van terecht.
- De keuken stonk daarbij ook nog eens erg en lucht kwam er zelfs niet uit nadat we deze voor gebruik eerst hadden schoongemaakt.
- Geen wc rol bij aankomst in huisje (servicepuntje).
- De pannen, aanwezig in het huisje, waren in uiterst slechte staat dat er niet mee te koken viel. Hiervoor hebben wij tijdens het verblijf dan ook een nieuwe moeten kopen om fatsoenlijk te kunnen koken.
- Van tevoren was aangegeven dat er een voetbaltafel aanwezig zou zijn welke er niet was.
- De pooltafel die aanwezig was, was niet op te spelen vanwege de veelte kleine ruimte.
- De Cv-ketel viel constant uit.
- Dit vakantiehuis had ik geboekt via Casamundo waar aangegeven stond dat de jacuzzi € 20,- extra per weekend kosten. Bij aankomst bleek dit via Belvilla € 39 te zijn wat ik dan ook betaald heb.
- Jacuzzi was aanwezig maar na 1x gebruik (á half uur) hadden we de rest van het weekend troebel/vies water. Daarbij was er ook geen verwarming in de ‘welnessruimte’.
- De verlichting in het huisje was deels met rare blauwe spotjes wat een slecht en ongemakkelijk idee gaf.
- Één van de dubbelbed slaapkamers had een lichtkoepel zonder verduistering waardoor het dus al vroeg helemaal licht is in de kamer en uitslapen dus geen optie is.
- Er was een leuke houtkachel in het huis, echter was de schoorsteen verstopt waardoor de woonkamer direct ging stinken en het vuur erg lastig aan te krijgen was.
- Tot slot was er geen eindcontrole met de eigenaar/beheerder, meterstanden na afloop heb ik dus niet kunnen controleren.

Gezien Belvilla uitsluitend op maandag telefonisch te bereiken is voor klachten is het contact via de mail verlopen. Belvilla kwam als eerste met een reactie dat ze het betreuren hoe e.e.a. is verlopen en zei een korting aanbieden van 10% op het volgende verblijf via hun, echter komt dit neer op een kleine € 30 en is dus niet te vergelijken met de schoonmaakkosten en bijkomende kosten van de Jacuzzi. Laat staan de rest van de punten lijkt mij?
De huiseigenaar zegt nu vervolgens dat wij ook gebruikt hebben gemaakt van de sauna waaraan extra kosten zijn verbonden (dit is absoluut niet door ons gebeurt maar is dus nu dus zijn woord tegen die van ons gezien er geen eindcontrole was!).

In de laatste mail van Belvilla bieden zei mij nu aan om € 19 op mijn rekening over te maken voor het verschil in de kosten van de jacuzzi. De rest van de punten had ik maar tijdens het verblijf aan moeten geven want nu kunnen zei daar niks meer mee.

De borg heb ik nog niet terug op mijn rekening en ook nog geen verdere actie/reactie. De uiteindelijke extra kosten zijn dus ook nog niet duidelijk maar denk niet dat Belvilla hier verder nog iets mee gaat doen dus ben benieuwd of meerdere mensen zo'n slechte ervaring hebben gehad bij Belvilla en wat jullie ermee hebben gedaan? :?

eleven

Re: Slechte ervaring Belvilla vakantiehuis

Ongelezen bericht door eleven »

Als je de zoekfunctie had gebruikt, kwam je al deze berichten en topics tegen:

https://forum.www.trosradar.nl/search.p ... mit=Zoeken

Belvilla webcare

Ongelezen bericht door Belvilla webcare »

[edit: bericht verwijderd. Reden: niet de officiële webcare]

eleven

Let op dit is Juultje en geen medewerker van dit bedrijf. :mrgreen:

jeroen890

Beste Juultje,

Werk je voor Belvilla of niet? Betreffende het contact met de verhuurder; de verhuurder hebben wij bij aankomst gesproken maar deze sprak zeer gebrekkig tot geen Engels en Nederlands. Ook hebben wij gevraagd of hij aan het eind langs zou komen voor de controle maar dit was niet mogelijk en hij begreep het niet, vervolgens hebben wij niks meer van de verhuurder gehoord en zelfs nog geen borg terug ontvangen binnen de gestelde termijn van twee weken!

Betreffende de korting; een boeking van € 1750 is niet realistisch na een boeking van € 287. Daarbij heeft u eerder al een hogere korting toegezegd (a 10%) die niks compenseert aan de onterechte kosten.

Wederom is er geen oplossing:

- Geen borg ontvangen
- niet gecompenseerd voor de € 95 onterechte schoonmaakkosten (zelf schoonmaken voor en na ons verblijf)
- Accommodatie en voorzieningen waren niet als beloofd
- zie overige punten in eerst geplaatste post.
-

matias

Ongelezen bericht door matias »

Haha, Juultje reageert gewoon met korting terwijl ze er niet werkt.... Heel bijzonder dit!

Maar even ontopic, ik was aan het kijken naar een huisje in de ardennen via belvilla maar ik ga er na dit verhaal nog een keer over nadenken :?

eleven

matias schreef:Haha, Juultje reageert gewoon met korting terwijl ze er niet werkt.... Heel bijzonder dit!

Maar even ontopic, ik was aan het kijken naar een huisje in de ardennen via belvilla maar ik ga er na dit verhaal nog een keer over nadenken :?
Klik op de link van mij van door eleven » 08 apr 2014 16:44 , dan lees je, dat het niet alleen EEN bericht is.
Dus je bent al gewaarschuwd.

jeroen890

Na 6 weken nog steeds geen borg terug... telefonisch is contactpersoon bij belvilla ook niet te bereiken en bellen ook niet terug!!

Suzanne-Belvilla
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suzanne-Belvilla »

Beste Jeroen,

We betreuren deze situatie ten zeerste! Ik wil deze situatie graag doorsturen naar mijn collega's van het serviceteam zodat we vandaag nog naar de situatie kunnen kijken en met u naar een passende oplossing kunnen zoeken. Kunt u uw boekingsnummer plaatsen in een reactie of per e-mail sturen aan [email protected]? Het spijt mij zeer dat dit zo is verlopen!

Met vriendelijke groet,
Suzanne Janssen
Belvilla Vakantiehuizen

jeroen890

Boekingsnummer is 975173396. Inmiddels is de borg vanochtend teruggestort nadat ik het hele fiasco ook op een andere website heb geplaatst. Nog steeds onvrede over de rest van de situatie (één weekend weg en vervolgens twee maanden èn het weekend alleen maar gezeik) maar goed... Daarbij komt ook kijken dat, let op: doordat er geen eindcontrole was ik een afrekening van water en elektriciteit kreeg van € 75,- wat achteraf dus niet te controleren is doordat wij zelf de meterstanden niet konden waarnemen!

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

jeroen890 schreef:Boekingsnummer is 975173396. Inmiddels is de borg vanochtend teruggestort nadat ik het hele fiasco ook op een andere website heb geplaatst. Nog steeds onvrede over de rest van de situatie (één weekend weg en vervolgens twee maanden èn het weekend alleen maar gezeik) maar goed... Daarbij komt ook kijken dat, let op: doordat er geen eindcontrole was ik een afrekening van water en elektriciteit kreeg van € 75,- wat achteraf dus niet te controleren is doordat wij zelf de meterstanden niet konden waarnemen!
Ben blij dat het opgelost is, den energierekening ga je ook nog aanvechten ??????? :oops:

jeroen890

Nee denk niet dat ik iets kan beginnen wat dat betreft tegen zo'n organisatie, zelfde als de rest van de klachten en de schoonmaakkosten. Doe je niks meer aan denk ik. Jammer alleen dat je èn een rot weekend hebt gehad èn daarna twee maanden nog gezeik.

matias

Ongelezen bericht door matias »

Zou ook alles proberen na, zo te lezen, een drama weekend. Vind het ook niet echt opgelost zo, ze hebben je gewoon je geld gegeven waar je sowieso al recht op had en verder niks, niet echt klant-is-koning mentaliteit.

Har06

matias schreef:Zou ook alles proberen na, zo te lezen, een drama weekend. Vind het ook niet echt opgelost zo, ze hebben je gewoon je geld gegeven waar je sowieso al recht op had en verder niks, niet echt klant-is-koning mentaliteit.
zou jij anders verwachten ?? beetje naief :oops:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Pannen kopen als je ergens maar een weekend zit?

Suzanne-Belvilla
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suzanne-Belvilla »

Geachte heer Glas,

Het spijt ons te vernemen dat u niet tevreden bent met de vakantiewoning en de afhandeling van uw klachten.

Wij hebben u echter steeds meteen een reactie gegeven op uw klachten en hebben inmiddels ook de schade aan het betonnen randje in de tuin afgehandeld via uw schadeverzekering.

Dit laatste is de reden waarom de terugbetaling van uw borgsom vertraging heeft opgelopen. Wij hebben u half april geïnformeerd dat dit bedrag aan u terugbetaald ging worden, echter door een administratieve vergetelheid van een collega is dit pas vorige week naar uw rekening overgemaakt, waarvoor onze excuses.

Wat betreft uw klachten hebben wij u reeds onze reactie gegeven. De reden waarom er geen compensatie in de vorm van een terugbetaling kan plaatsvinden is omdat u ter plaatse, dus tijdens uw verblijf, uw klachten niet kenbaar hebt gemaakt. Zowel de huiseigenaar als Belvilla werden achteraf pas op de hoogte gesteld waardoor wij niet in de gelegenheid werden gesteld een oplossing te zoeken.

Een aantal zaken hadden wij namelijk direct voor u kunnen oplossen. Zo stond de tafelvoetbal bijvoorbeeld in het tuinhuisje, de sleutel hiervan bevond zich in de vakantiewoning en hierover hadden wij u kunnen informeren. Het uitvallen van de boiler (er is geen CV-ketel in huis) is erg vervelend, ook hier hadden wij de eigenaar naar kunnen laten kijken zodat u hier geen verdere hinder van had ondervonden.

De schoonmaakkosten zijn een verplichte kost en deze zijn voor de standaard schoonmaak van de woning. Wat de gasten zelf moeten doen (zie ook onze huurvoorwaarden) is alle meubels en servies schoon en op de juiste plaats terugzetten en het huis bezemschoon opleveren. Het huis dient wel schoon te zijn bij aankomst in de woning, dit hoeft u uiteraard niet zelf te doen.

De jacuzzi wordt met de nodige producten schoongehouden, indien er voor elk jacuzzigebruik gedouched wordt zoals aangegeven dan blijft het water schoon. Mocht dit niet zo zijn dan dient u de huiseigenaar hierover te informeren.

Het verbruik van elektra (75 kwh) en water (6m³) zijn aan de hoge kant wat te verklaren valt door het gebruik van de jacuzzi.

Ondanks dat uw klachten niet gemeld werden hebben wij u uit coulance een bedrag van 19 EUR terugbetaald. Daarnaast hebt u een kortingsaanbod van 10% op een volgende boeking gekregen.

Indien u wenst willen wij voor u per uitzondering de korting op een volgende boeking omzetten naar een terugbetaling van 10% van de betaalde huursom, wat neerkomt op een bedrag van 30 EUR.

Graag vernemen wij of u zich hierin kunt vinden en uw klacht naar tevredenheid kunnen afhandelen. Wij willen u verzoeken via de website van Klachtenkompas te reageren, zodat uw klacht daar ook kan afgesloten worden.

Met vriendelijke groet,
Customer Care Belvilla

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het verbruik van elektra (75 kwh) en water (6m³) zijn aan de hoge kant wat te verklaren valt door het gebruik van de jacuzzi.

De prijs daarvoor €75 is wel normaal?

jeroen890

Blijkbaar wel, maar dat was dus niet te controleren omdat er geen eindcontrole was, jacuzzi hebben we ook maar twee keer gebruikt (tweede keer heel kort omdat het water vies was). Daarbij heb ik op het begin meerdere punten aangegeven aan de huiseigenaar maar toen ik erover begon was z'n gebrekkig Nederlands en Engels opeens helemaal niet meer te verstaan en begreep hij mij ook opeens niet meer. Vervolgens was ons plan om dus gewoon proberen te genieten van het weekend (niet gelukt) en het bij terugkomst netjes aan te geven bij Belvilla. Een huidige teruggave regeling van € 30 + € 19 lijkt mij dus alsnog niet in verhouding in vergelijking met een fiasco van een weekend, € 95 schoonmaakkosten en € 75 water en elektra.

Har06

Jeroen.

Jullie vakantie herinneringen worden er niet beter op, je krijgt er echt geen geld mee uit gepeurt :oops:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

jeroen890 schreef:Blijkbaar wel, maar dat was dus niet te controleren omdat er geen eindcontrole was, jacuzzi hebben we ook maar twee keer gebruikt (tweede keer heel kort omdat het water vies was). Daarbij heb ik op het begin meerdere punten aangegeven aan de huiseigenaar maar toen ik erover begon was z'n gebrekkig Nederlands en Engels opeens helemaal niet meer te verstaan en begreep hij mij ook opeens niet meer. Vervolgens was ons plan om dus gewoon proberen te genieten van het weekend (niet gelukt) en het bij terugkomst netjes aan te geven bij Belvilla. Een huidige teruggave regeling van € 30 + € 19 lijkt mij dus alsnog niet in verhouding in vergelijking met een fiasco van een weekend, € 95 schoonmaakkosten en € 75 water en elektra.
Tsja, jammer dat bellvilla zich verschuilt achter het niet melden van de gebreken die klinken als iets dat niet even met een schroefje aandraaien is opgelost en bovendien uberhaupt niet hoort voor te komen. Het huis dat u huurt hoort gewoon in orde te zijn. Dat het vies is, stinkt, allerlei zaken niet werken of niet bruikbaar zijn betekent in feite gewoon dat u niet heeft gekregen waarvoor u betaald heeft. Een flinke vergoeding op de reissom (bijvoorbeeld 1/3) lijkt me dan ook het minste wat ze kunnen doen.

Gesloten