LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TIPS ????? Disneyland Paris

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
hans63

TIPS ????? Disneyland Paris

Ongelezen bericht door hans63 »

YESSSS....., begin mei 2006 is het dan zo ver, met de Thalys naar D'land racen en dan maar liefst 3 dagen pretparken met de kids van 5 en 7 jaar. Overnachten in Explorers à Disneland Resort Paris.

Wie heeft tips over:
1) het aanschaffen van een Hopper kaartje. Is het goed koper om dit in het hotel aan te schaffen of niet?
2) hoe zit het nu met het meenemen-van-je-eigen-broodjes-en-blikjes-beleid bij het pretpark? Wil best een frietje kopen voor de kids maar voel er niet zoveel voor om de hoofdprijs te betalen voor een broodje kaas en blikje Fanta. Misschien 'helpt het' om broodjes en pakje limo discreet in een rugzakje mee te nemen...
3) Wie kan er wat actuele (referentie)prijzen noemen van consumpties? Dit om de verwachtingen te managen (en genoeg saldi op de rekening te hebben)
4) las dat er een winkelcentrum is (Val d'Europe Serries). Waar ligt dit en hoe is dit te bereiken?
4) welke tijdstippen kan je het beste naar het pretpark gaan en wanneer naar Studios?
5) algemene tips over bezoek aan het land van 'the big Duck'???

Alvast hartstikke bedankt !

jansofie

Re: TIPS ????? Disneyland Paris

Ongelezen bericht door jansofie »

1. je kaartje zou ik gewoon via de reisbureau bestellen.
2. Helaas is er een grote controle op ete en drinken wat je zelf meeneem. je mag dus niks in het park meenemen.

3.je moet niet schrikken als je voor een flesje cola 2-3 euro moete betalen.

4.je hebt in disney zelf een heel winkelcentrum genaamd disney village. deze lig naast eht park en ken je zo langs lopen.

5. tijd kan je niks over zeggen. als je in een disney hotel zit kun je elke 5 minuten een pendelbus nemen naar het park. dit is gratis.
bij binnenkomst kun je kiezen of je eerst naar disneyland gaat of walt diney studio's.
Je kan ook fasttickets bij de beroemde atracties krijgen . je moet dan op een gewenste tijdstip terug zijn en dan kun je zo doorlopen.

6. in walt disney stdio's heb je arrosmith. als je een achtbaan liefhebber ben moet je er zeker in.

als je in disneyland bij de attractie van peter pan een lange rij zie staan moet je dit vergeten. dit is 1 van de minst aantrekkelijke attractie.

ik hoop zo antwoord te hebben gegeven op je vraag.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ter aanvulling!

Disney village is niet echt een winkelcentrum. Het behoort tot het park, alleen zonder entree en je vind hier dan veel winkeltjes en eettenten, die alles met Disney te maken hebben.

Val d'Europe is een heel groot overdekt winkelcentrum. Twee metrohaltes gelegen van het park in Serries. Heeft verder niets met het park van doen, maar dat even terzijde. Wel de moeite waard!

In het park is het nog best te betalen bij o.a. de Mac Donald, als je toch niet zoveel wilt of kunt uitgeven.

En voor de rest is hier alles al beantwoord. Have fun, zou ik zeggen.

Venlo

Ongelezen bericht door Venlo »

Ik heb zelf een jaarkaart dus ik kom er regelmatig. 8)

Prijs in het park voor een cola: 2,60 (0,5 liter flesje)
prijs voor een menu: 9,95 (friet,hamburger,drinken)
meer info over prijzen in de restaurants: www.dlpfoodguide.com

het winkelcentrum is te bereiken via RER vanaf het treinstation dat bij de themaparken ligt. Het is meteen bij het eerstvolgende station.

Tips:
-maak gebruik van fastpassen (als je niet weet wat dit is kun je me ook even mailen). Haal meteen 's morgens de fastpassen want aangezien je in mei gaat (meivakantie) is het behoorlijk druk in het park dus de fastpassen zullen aan het begin van de middag wel op zijn.

-De studios heb je wel snel gezien. Hier hoef je geen hele dag voor uit te trekken. Acttracties in de studios: Rock 'n Rollercoaster, Animagique, Cinemagique, Studio tram tours, stunt show, armageddon.

-De parade is om 16:00. Om deze tijd is het dus minder druk bij de attracties.

-Ik weet niet wanneer je in mei gaat, want vanaf 8 mei zijn er een aantal attracties gesloten voor onderhoud.

-Bij sommige attracties geldt er een minimum lengte. Zo uit mn hoofd is de minimum lengte bij space mountain 1m 32. meer info op de disney site.

-Als je met de auto gaat: bij hotel Sante Fe is een tankstation. Als je in het explorers hotel logeert kom je hier vanzelf voorbij.

meer vragen? mail me! of post hier je vragen

groeten en HEEL veel plezier

m.wil

Ongelezen bericht door m.wil »

ik ben in september geweest. Elke dag een paar blikjes drinken meegenomen en wat koeken. Er is controle bij de ingang, maar er werd niets gezegd over de meegebrachte etenswaren. Natuurlijk kun je ook een jas bovenop in je rugzak leggen. Controle is mijns inziens puur voor wapens etc.
Veel plezier.

Gesloten