LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 sep 2020 16:31
Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Gisteren, boekte ik een huis om met 2 vrienden in Zeeland mijn verjaardag te vieren.
Na betaling kreeg ik de bevestiging, en een uur later een mail dat het huis al aan iemand anders was verhuurd.
Vandaag kreeg ik, na heel veel moeite gedaan te hebben om iemand te pakken te krijgen, 1 optie voor een ander huis, wat ik niet oké vind.
Dus gevraagd om mijn geld terug te krijgen, hierop krijg ik een mail waarin staat dat het 7 tot 12 dagen gaat duren voor ik mijn geld terug krijg.
Nou kan het voor hun misschien weinig geld zijn, maar voor mij niet.
Daarnaast is de kans dat ik iets anders vind heel klein als ik zolang op mn geld moet wachten.
Via de mensen waar ik het huis wilde huren ben ik achter een telefoonnummer gekomen en krijg te horen dat ik een van mijn vrienden maar moet vragen het geld voor te schieten om iets anders te huren, en dat zij niks kunnen doen.... want het probleem ligt bij de banken.....
Met andere woorden - 595 Euro kwijt en waarschijnlijk geen lang weekend weg.
Kan ik nog iets doen?
Na betaling kreeg ik de bevestiging, en een uur later een mail dat het huis al aan iemand anders was verhuurd.
Vandaag kreeg ik, na heel veel moeite gedaan te hebben om iemand te pakken te krijgen, 1 optie voor een ander huis, wat ik niet oké vind.
Dus gevraagd om mijn geld terug te krijgen, hierop krijg ik een mail waarin staat dat het 7 tot 12 dagen gaat duren voor ik mijn geld terug krijg.
Nou kan het voor hun misschien weinig geld zijn, maar voor mij niet.
Daarnaast is de kans dat ik iets anders vind heel klein als ik zolang op mn geld moet wachten.
Via de mensen waar ik het huis wilde huren ben ik achter een telefoonnummer gekomen en krijg te horen dat ik een van mijn vrienden maar moet vragen het geld voor te schieten om iets anders te huren, en dat zij niks kunnen doen.... want het probleem ligt bij de banken.....
Met andere woorden - 595 Euro kwijt en waarschijnlijk geen lang weekend weg.
Kan ik nog iets doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2020 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast voor duidelijkheid
Reden: Titel aangepast voor duidelijkheid
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Je bent je geld niet kwijt, het duurt alleen iets langer voordat je het terug hebt. Groot bedrijf, die hebben voor dit soort dingen wat tijd nodig. 7-12 dagen is niet echt lang.
-
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Dat geld bent u niet kwijt, dat komt gewoon terug. Ten minste, dat is u nu toegezegd. Dat het een paar dagen kan duren is niet zo vreemd. Er zit niemand op kantoor met een pasje en een cardreader die even een overboeking kan doen. Dat gaat over verschillende schijven en daar moet door meerdere mensen akkoord voor gegeven worden. Betalingen worden daarna klaargezet en dat gaat in verschillende shifts.
Die mensen van het huisje kunnen niets voor u doen, booking.com is de partij aan wie u betaald hebt. Tenzij u buiten booking om rechtstreeks betaald hebt om zogenaamd geld te besparen, want dan is de kans groot dat u opgelicht bent.
Die mensen van het huisje kunnen niets voor u doen, booking.com is de partij aan wie u betaald hebt. Tenzij u buiten booking om rechtstreeks betaald hebt om zogenaamd geld te besparen, want dan is de kans groot dat u opgelicht bent.
-
- Berichten: 1281
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Booking.com is een betrouwbaar bedrijf, dus dat geld komt wel terug. Dan maar weekje later weg, misschien zelfs in dat huis?
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Als je geen 1200 euro op je betaalrekening "over" hebt, is een huisje huren van E 600 inderdaad een enorm bedrag. Heb je echt je gehele vermogen aan dat weekendje uit uitgegeven ?
-
- Berichten: 3452
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Flauwekul. We leven niet in de DDR. Het bedrag is onverschuldigd en valt in het systeem vrij. Er wordt een terugbetaaltape aangemaakt en de klant heeft de dag erop haar geld terug.NeoDutchio schreef: ↑09 sep 2020 17:29Dat gaat over verschillende schijven en daar moet door meerdere mensen akkoord voor gegeven worden. Betalingen worden daarna klaargezet en dat gaat in verschillende shifts.
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Vreemde reactie, ik lees niemand de les. Notabene Topicstarter zelf geeft aan geen geld te hebben om opnieuw te kunnen boeken. Dan zit je dus wel erg krap bij kas, als je de korte periode dat het eerste bedrag nog niet terugontvangen is niet kunt overbruggen. Dan is een uitgave van E 600 natuurlijk een bizar bedrag voor een weekendje weg.
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Veel te simpel. Zo snel en simpel werkt het bijna nergens. Vrijwel alle grotere bedrijven werken zoals NeoDutchio hierboven omschrijft. Compliance-regels schrijven uiteraard allerlei vormen van borging en autorisatie voor - niet voor niets ook. En dat kost gewoon een paar dagen.J. Deltoer schreef: ↑10 sep 2020 00:36Flauwekul. We leven niet in de DDR. Het bedrag is onverschuldigd en valt in het systeem vrij. Er wordt een terugbetaaltape aangemaakt en de klant heeft de dag erop haar geld terug.NeoDutchio schreef: ↑09 sep 2020 17:29Dat gaat over verschillende schijven en daar moet door meerdere mensen akkoord voor gegeven worden. Betalingen worden daarna klaargezet en dat gaat in verschillende shifts.
-
- Berichten: 3452
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Compliance borging en authorisatie wordt in grote bedrijven per proces vooraf vastgesteld en gedelegeerd naar de verantwoordelijke medewerkers. Zo kunnen medewerkers binnen bepaalde marges de individuele terugbetalingen "klaarzetten" maar dat kan ook automatisch gedaan worden door het systeem (als dan functie) en andere medewerkers zijn geauthoriseert om de de klaargezette betalingen op betaaltapes (of hoe dingen tegenwoordig heten) te zetten .
Individuele managers komen er niet aan te pas, die hebben betere dingen te doen of denkt u dat die al het werk van de medewerkers allemaal gaan overdoen en te controleren? Ja, wanneer uitbetalingen boven een bepaalde limiet uit komen dienen zij te tekenen, of wanneer zij worden geattendeerd op onregelmatigheden.
De terugbetaling is afhankelijk hoe vaak betaaltapes naar de bank worden gestuurd. Het proces van terugbetaling kan gewoon binnen een paar dagen.
Individuele managers komen er niet aan te pas, die hebben betere dingen te doen of denkt u dat die al het werk van de medewerkers allemaal gaan overdoen en te controleren? Ja, wanneer uitbetalingen boven een bepaalde limiet uit komen dienen zij te tekenen, of wanneer zij worden geattendeerd op onregelmatigheden.
De terugbetaling is afhankelijk hoe vaak betaaltapes naar de bank worden gestuurd. Het proces van terugbetaling kan gewoon binnen een paar dagen.
-
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
J. Deltoer schreef: ↑10 sep 2020 10:39Compliance borging en authorisatie wordt in grote bedrijven per proces vooraf vastgesteld en gedelegeerd naar de verantwoordelijke medewerkers. Zo kunnen medewerkers binnen bepaalde marges de individuele terugbetalingen "klaarzetten" maar dat kan ook automatisch gedaan worden door het systeem (als dan functie) en andere medewerkers zijn geauthoriseert om de de klaargezette betalingen op betaaltapes (of hoe dingen tegenwoordig heten) te zetten .
Individuele managers komen er niet aan te pas, die hebben betere dingen te doen of denkt u dat die al het werk van de medewerkers allemaal gaan overdoen en te controleren? Ja, wanneer uitbetalingen boven een bepaalde limiet uit komen dienen zij te tekenen, of wanneer zij worden geattendeerd op onregelmatigheden.
De terugbetaling is afhankelijk hoe vaak betaaltapes naar de bank worden gestuurd. Het proces van terugbetaling kan gewoon binnen een paar dagen.
En deze kennis baseer je op welke ervaring? Mijn daadwerkelijke ervaring is het namelijk niet met jou eens.
-
- Berichten: 3452
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
30 jaar ervaring in een groot bedrijf op verschillende administratieve afdelingen en HBO en post HBO diploma's waarbij compliance een onderdeel is. Maar blijf hier vooral denken dat voor iedere betaling de handtekening van de teamleider, de chef, de afdelingsmanager, de cfo en de ceo nodig is.Methusalah schreef: ↑10 sep 2020 11:16J. Deltoer schreef: ↑10 sep 2020 10:39Compliance borging en authorisatie wordt in grote bedrijven per proces vooraf vastgesteld en gedelegeerd naar de verantwoordelijke medewerkers. Zo kunnen medewerkers binnen bepaalde marges de individuele terugbetalingen "klaarzetten" maar dat kan ook automatisch gedaan worden door het systeem (als dan functie) en andere medewerkers zijn geauthoriseert om de de klaargezette betalingen op betaaltapes (of hoe dingen tegenwoordig heten) te zetten .
Individuele managers komen er niet aan te pas, die hebben betere dingen te doen of denkt u dat die al het werk van de medewerkers allemaal gaan overdoen en te controleren? Ja, wanneer uitbetalingen boven een bepaalde limiet uit komen dienen zij te tekenen, of wanneer zij worden geattendeerd op onregelmatigheden.
De terugbetaling is afhankelijk hoe vaak betaaltapes naar de bank worden gestuurd. Het proces van terugbetaling kan gewoon binnen een paar dagen.
En deze kennis baseer je op welke ervaring? Mijn daadwerkelijke ervaring is het namelijk niet met jou eens.
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Voor de goede orde: de enige die hier over een veronderstelde vereiste handtekening spreekt, ben je zelf.J. Deltoer schreef: ↑10 sep 2020 11:42Maar blijf hier vooral denken dat voor iedere betaling de handtekening van de teamleider, de chef, de afdelingsmanager, de cfo en de ceo nodig is.
-
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
U wil beweren dat er op het kantoor 1 persoon zit die zowel contact met de klant heeft, de annulering verwerkt, toetst, de credit maakt, de betaling klaar zet en de betaling akkoord voor geeft? En terwijl die ene medewerker dat allemaal doet moeten andere klanten maar even wachten tot de telefoon opgenomen wordt?J. Deltoer schreef: ↑10 sep 2020 00:36Flauwekul. We leven niet in de DDR. Het bedrag is onverschuldigd en valt in het systeem vrij. Er wordt een terugbetaaltape aangemaakt en de klant heeft de dag erop haar geld terug.NeoDutchio schreef: ↑09 sep 2020 17:29Dat gaat over verschillende schijven en daar moet door meerdere mensen akkoord voor gegeven worden. Betalingen worden daarna klaargezet en dat gaat in verschillende shifts.
Een frontoffice medewerker heeft geen autorisatie om betalingen te mogen doen of om klaar te mogen zetten.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com
Jammer!
Als je met Creditcard betaalde is terugboeken makkelijker, ze kunnen niet leveren en geen Voucher of gezeur.
Elke reis of vakantie doe ik voortaan zo, ook losse vlieg tickets...
Als je met Creditcard betaalde is terugboeken makkelijker, ze kunnen niet leveren en geen Voucher of gezeur.
Elke reis of vakantie doe ik voortaan zo, ook losse vlieg tickets...