In april hebben we een hotel geboekt, betaling is afgeschreven maar geen bevestiging.
Bellen kan niet zonder reserveringsnummer en via de mail al drie keer bevestigt gekregen dat we het geld terug krijgen, echter gevolgd door een bericht dat er aanvullende informatie nodig is.
Gezien de hoeveelheid identieke ervaringen op het internet zijn we bang dat Booking.com met opzet geld achterhoud.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boeking betaald, maar geen bevestiging
Re: Boeking betaald, maar geen bevestiging
Om hier iets nuttigs op te schrijven, is meer informatie nodig.
Hotel? Welk hotel was dat en in welk land staat het?
Betaling zonder reserveringsnummer? Drie mogelijkheden:
- Storing in het systeem. Gebeurt heel zelden, in principe is dan betalen ook onmogelijk.
- De mail met je reservering is in het spamvak beland of door je mailhost achtergehouden als spam. De oplossing is een account bij Booking aanmaken, zodat je daar je reservering terug kunt vinden.
- Het hotel was wel bij Booking boekbaar, maar in werkelijkheid gesloten.
Opzet lijkt mij niet in het spel, wel heeft Booking het aantal jobs op de backoffice zo fors teruggeschroefd in de zomer van 2020, dat er achterstanden zijn in de afhandeling van dit soort issues.
Hotel? Welk hotel was dat en in welk land staat het?
Betaling zonder reserveringsnummer? Drie mogelijkheden:
- Storing in het systeem. Gebeurt heel zelden, in principe is dan betalen ook onmogelijk.
- De mail met je reservering is in het spamvak beland of door je mailhost achtergehouden als spam. De oplossing is een account bij Booking aanmaken, zodat je daar je reservering terug kunt vinden.
- Het hotel was wel bij Booking boekbaar, maar in werkelijkheid gesloten.
Opzet lijkt mij niet in het spel, wel heeft Booking het aantal jobs op de backoffice zo fors teruggeschroefd in de zomer van 2020, dat er achterstanden zijn in de afhandeling van dit soort issues.
Re: Boeking betaald, maar geen bevestiging
Booking.com is slechts een tussenpersoon. De vraag is waarom je je geld terug moet krijgen? Wat is er aan de hand?
Een paar tips:
Log in op booking.com en kijk in jouw persoonlijke omgeving. Als het goed is is jouw reservering daar te vinden.
Kijk in je spambox wat je daar kunt vinden
Stuur een mail naar booking.com en naar het hotel.
Afhankelijk van de precieze omstandigheden (die ik niet weet), ga gewoon naar het hotel toe. Het komt vast wel goed. Grote kans dat je kamer gereserveerd is.
Geld terug kan alleen onder bepaalde voorwaarden of beloftes. Indien je geen geld terug krijgt maar je denkt wel recht op te hebben, Ga dan naar je creditcard maatschappij (indien ermee betaald, je hebt aflevering garantie), rechtsbijstandverzekering of een deurwaarder.
Een paar tips:
Log in op booking.com en kijk in jouw persoonlijke omgeving. Als het goed is is jouw reservering daar te vinden.
Kijk in je spambox wat je daar kunt vinden
Stuur een mail naar booking.com en naar het hotel.
Afhankelijk van de precieze omstandigheden (die ik niet weet), ga gewoon naar het hotel toe. Het komt vast wel goed. Grote kans dat je kamer gereserveerd is.
Geld terug kan alleen onder bepaalde voorwaarden of beloftes. Indien je geen geld terug krijgt maar je denkt wel recht op te hebben, Ga dan naar je creditcard maatschappij (indien ermee betaald, je hebt aflevering garantie), rechtsbijstandverzekering of een deurwaarder.
Re: Boeking betaald, maar geen bevestiging
Ik had het ook, maar gebeld met het hotel, betaling was gewoon binnen, niets aan de hand.
Re: Boeking betaald, maar geen bevestiging
Waarom vraagt u het geld terug? Zijn er veranderde omstandigheden waarom u die hotelovernachting niet meer wenst te genieten? Of heeft u koudwatervrees gekregen door het eea wat u op het internetz leest?
Snelste manier om duidelijkheid te krijgen, is even bellen met het hotel zelf. Dan krijgt u één van de mensen van de front-office aan de bel, die ter plekke uw informatie kunnen bekijken in hún reserveringssysteem.
Snelste manier om duidelijkheid te krijgen, is even bellen met het hotel zelf. Dan krijgt u één van de mensen van de front-office aan de bel, die ter plekke uw informatie kunnen bekijken in hún reserveringssysteem.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 dec 2017 14:02
Re: Boeking betaald, maar geen bevestiging
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb geboekt, betaalt. Maar ik kreeg een bevestiging. Het hotel weet van niets.
Er is dus geen reservering geplaatst, terwijl het geld weg is. (€442). Het is tot nu toe onmogelijk Booking.com te bereiken. Ze vragen overal een reserveringsnummer: maar dat heb ik niet natuurlijk, want de reservering is niet bevestigd.
Weet iemand wat ik moet doen?
Er is dus geen reservering geplaatst, terwijl het geld weg is. (€442). Het is tot nu toe onmogelijk Booking.com te bereiken. Ze vragen overal een reserveringsnummer: maar dat heb ik niet natuurlijk, want de reservering is niet bevestigd.
Weet iemand wat ik moet doen?